Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa tyhmää.. Onko Helsingin Kampista pitkä matka Linnanmäelle?

Vierailija
23.07.2020 |

Ja joo.. En ole koskaan käynyt.

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet Kamppiin ja siitä kävelet pääovista ulos ja kohti rautatieasemaa eli eteenpäin vaan. Rautatieaseman edestä nouset ratikkaan, kolmoseen tai ysiin, joka menee edelleen samaan suuntaan eli kamppi jää selän taakse. Matkalla ei kannata jäädä pois bussista koska poikittaisliikenne alppilaan on surkea ja ikävä reitti kävellä. Osta vaikka päivälippu ärrältä niin voit kulkea busseilla ja ratikalla

22/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnibussit pysähtyvät vain Viikissä ennen Kamppia. Itse olen usein kävellyt tuon matkan Linnanmäelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä ilmalla voi vaikka kävellä. Ensin Manskun yli, Kiasman ohi ja puiston läpi Töölönlahden rantaan. Siitä kävelytietä Oopperalle päin ja jatkaa vielä oikealle Helsinginkatua (tai seuraa rantatietä), junaradan alitse ja Linnanmäki on siinä vasemmalla. Rappuset ylös ja sisäänkäynti löytyy mäen päältä.

Vierailija
24/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla kävellen matkaa noin 3 kilometriä. Ratikalla pääsee kätevästi viereen kampista.

Vierailija
25/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää junasta Pasilassa. Tai mene ratikalla.

Missä kohtaa tuota kysyttiin.

Vierailija
26/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti käppäillyt Kampista Lintsille ja takaisin, mutta tykkäänkin reippailusta ja lenkkeilystä. Sinne on helppo löytää ja hyvät kulkureitit myös kävelijälle. Jos tuo vajaa 3km ei ole liian paljon niin suosittelen kulkuvälineeksi omia jalkoja. Voi samalla ihailla Töölönlahtea.

Vierailija
27/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi pysyä kotona jos et osaa tänäpäivänä karttasovellusta/reittiopasta käyttää.

Sinun kannattaisi pitää turpasi kiinni kun sieltä tulee vain pas kaa.

Kysyjälle, käytä reittihakua, kuten sinua jo neuvottiinkin.

Vierailija
28/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasemalta olen kävellyt monesti. Ei ole paha matka nuorelle ja hyväkuntoiselle, ainakaan jos ei ole superhelle.

Vierailija
29/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet Kamppiin ja siitä kävelet pääovista ulos ja kohti rautatieasemaa eli eteenpäin vaan. Rautatieaseman edestä nouset ratikkaan, kolmoseen tai ysiin, joka menee edelleen samaan suuntaan eli kamppi jää selän taakse. Matkalla ei kannata jäädä pois bussista koska poikittaisliikenne alppilaan on surkea ja ikävä reitti kävellä. Osta vaikka päivälippu ärrältä niin voit kulkea busseilla ja ratikalla

En ole ap, mutta kiitän silti tästä vastauksesta.  Tällaisen haluaisin itsekin saada, koska Helsinki on myös minulle aika vieras paikka.  Vastaaja varmasti syntyperäinen helsinkiläinen eikä pätemisen tarvetta tunteva maaltamuuttanut.

Vierailija
30/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Viikistä onko lyhempi matka? Bussi käy senkin kautta. Ap

Missä on Viikki?

Vierailija
31/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä ihmiset kommentoi, että katso kartasta. Ei kaikilla ole varaa ostaa Helsingin karttaa.

Vierailija
32/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piritorilla tapahtuu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta voi tulla Kallion nistejä tai pulsuja vastaan jos kävellen menet.

Mitä harmia niistä on? Ei ne ainakaan minulle koskaan mitään ole tehneet eivätkä edes sanoneet. Keskenään sekoilevat.

Juuri viimeksi tuli yksi huutelemaan jotain että "miksi sä oot vihanen mulle!!" vaikka en mitään ollut tehnyt. Kyllä pelotti. Jonnekin häkkiin nuo pitäisi laittaa omalle alueelleen.

Vierailija
33/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks täällä ihmiset kommentoi, että katso kartasta. Ei kaikilla ole varaa ostaa Helsingin karttaa.

https://kartta.helsinginseutu.fi/

Vierailija
34/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mutta voi tulla Kallion nistejä tai pulsuja vastaan jos kävellen menet.

Itselläni oli tapana kävellä yöllä frendeiltäni Linnanmäen vieressä sijaitsevasta ns.nisti-pulsu-asuntolasta Kamppiin, eikä vastaani tullut koskaan ketään. He ovat enemmänkin Hesarin alkupäässä, siinä Helsinginkatu 50:n kohdalla eli Linnanmäen kohdalla alkaa enempi raittiimpi vyöhyke, harvemmin heitä siinä Töölönlahdella on. Ja sitten taas esim.Hietsuun tai Ruusulankadulle matkaavat kulkee yleensä ratikalla.

Vierailija
35/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://kartta.helsinginseutu.fi/

Mutta kun mulla ei toimi netti.

Vierailija
36/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampista kävellen on mukava Töölönlahden kautta mennä Lintsille kävellen. Kävelet vaan Kampista Mannerheimintielle ja suoraan kohti Töölönlahtea, eli pohjoiseen. Siinä voi vaikka piipahtaa Sinisen Huvilan Kahvilassa matkan varrella ja katsoa kaunista maisemaa, jos Töölönlahden sillan kautta menee.

Vierailija
37/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 60-70km on välimatka.

Vierailija
38/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta kiitän silti tästä vastauksesta.  Tällaisen haluaisin itsekin saada, koska Helsinki on myös minulle aika vieras paikka.  Vastaaja varmasti syntyperäinen helsinkiläinen eikä pätemisen tarvetta tunteva maaltamuuttanut.

Rautatieasemalta menee muuten bussi 23 suoraan Linnanmäen eteen. Ja yksi mahdollisuus on myös mennä metrolla Sörnäisiin ja 1 tai 8 ratikalla Linnanmäen toisen portin eteen. Mutta siinä joutuu sitten näkemään niitä pelottavia alkoholisteja, joten parempi mennä 23 bussilla.

Vierailija
39/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs Viikistä onko lyhempi matka? Bussi käy senkin kautta. Ap

Missä on Viikki?

Helsingissä

Vierailija
40/87 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnibussit maalta ei pysähdy käsittääkseni Stadissa kuin Viikissä ja määränpäässään Kampissa. Tämä kaikkitietäville Stadilaisillekin tiedoksi.

Onnibussi Tampereen tai Turun suunnalta ei todellakaan pysähdy missään Viikissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme