Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennätyssato marjoista mätänee metsään, tuet ovat AIVAN LIIAN Korkeat kun helppo lisäraha ei saa näitä korviansa lotkauttamaan

Vierailija
23.07.2020 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marjasato-on-parhaimmillaan-mutta-p…

Miten voi olla mahdollista että tukia kyllä huudetaan isommaksi mutta MITÄÄN ei tehdä rahan ansaitsemiseksi. Jos aitoa köyhyyttä olisi niin takuulla nämä ihmiset nyt hakisivat äärimmäisen helppoa lisätuloa luonnosta.
Nämä ottaisivat kyllä rahaa muiden poimimista marjoista mutta sentään niin kovaa rahan puutetta ei ole että ämpärillistäkään eivät ole halukkaita poimimaan. Oksettavaa tuo ulina joka taas paljastuu ahneudeksi, ei todelliseksi tarpeeksi.
Tämäkin asia osoittaa että ainoa keino saada nämä työhön on pudottaa tukien tasoa siten että mikä tahansa työ ja ansaitseminen tulee houkuttelevaksi.

Nyt alkaa meilläkin aktiinen verosuunnittelu ja vaatimus omille poliitikoille hoitaa työllisyys kuntoon tuki tasoa raa'asti kannusta uuteen pudottamalla!

Kommentit (194)

Vierailija
121/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko ap mikä olisi sopiva tuki työttömälle?

Vierailija
122/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakka on ainakin poimittu pois raakana, niin paljon on ollut poimijoita.

Kapitalistit on idiootteja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan AP valmis itse elämään ehdottamalla tuella.

Niinpä niin, kannattaisi AP:n olla vaan hiljaa.

Vierailija
124/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole helppoa rahaa, jos se on marjastamalla tienattava.

Mene ap kokeilemaan.

Vierailija
125/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan AP valmis itse elämään ehdottamalla tuella.

Niinpä niin, kannattaisi AP:n olla vaan hiljaa.

Luulenpa että ap ei olisi valmis elämään edes nykyisillä tuilla.

Vierailija
126/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ap kokeilemaan.

Helppo rahako on jokaisen kansalaisen perusoikeus? Mä lopetan työt heti jos näin on.

Vierailija
127/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti ihmettelen ap. kaltaisten tietämättömyyttä marjastuksesta ja luonnon kiertokulusta, vaikka ilmainen koulutus ja tietoa on kaikkialla saatavilla. Miten voi ollakin noin huono yleissivistys?

Ei sinne marjat jää mätänemään, vaan eläimet syövät ne ja se on henkiinjäämisen elinehto. Meillä ei olisi ruokaa, jos ei olisi eläimiä ja pörriäisiä.

Olen marjastanut lähes 70v ja parhaimmillaan 100-200 litraa kesässä ja asun maalla ja metsä lähtee pihapiiristä, mutta ei ne marjat kasva samoissa paikoissa ja jos haluan marjoja, auto on välttämätön ja pitää tuntea metsät ja kilometriä kertyy melkoinen määrä marjareissuilla.

Ei tulisi pieneen mieleenkään kehoittaa työtöntä marjametsään, ellei ole autoa tai tunne metsiä, sillä helposti sinne eksyy, vaikka olisi tutut metsät.

Eikä metsämarjat suinkaan tule ilmaiseksi ja hukka kilometrejä tulee melkoisesti, kun esim. mustikat kasvavat joka vuosi eri paikoissa.

Olisipa kiva tietää, miten paljon ap. on kerännyt marjoja vai koliiseekö vain tekstissä tyhjät tynnyrit ja halu pönkittää omaa sielun elämää.

Vierailija
128/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linja-auto vokkiin ja sieltä 40 reipasta nuortamiestä marjametsään. Saisivat vähän omaa rahaa ja marjat kerätään pois metsistä 🤔

Vierailija
129/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussissa on tosi kätevä kuskata niitä täysiä marjaämpäreitä. Äkkijarrutuksessa lentelee mustikat pitkin seiniä.

Vierailija
130/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussissa on tosi kätevä kuskata niitä täysiä marjaämpäreitä. Äkkijarrutuksessa lentelee mustikat pitkin seiniä.

tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä (kannattaa istuutua nyt), mutta ämpäreihin on saatavilla kansia ja niitä kannattaa käyttää.

Vierailija
131/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene ap kokeilemaan.

Helppo rahako on jokaisen kansalaisen perusoikeus? Mä lopetan työt heti jos näin on.

Ap puhui marjastamisesta aloituksessaan helppona lisäansiona, sanoiko jopa äärimmäisen helpoksi, siitä en ole ihan varma.

Vierailija
132/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linja-auto vokkiin ja sieltä 40 reipasta nuortamiestä marjametsään. Saisivat vähän omaa rahaa ja marjat kerätään pois metsistä 🤔

Etkö sä saa ta na itse osaa kerätä omia marjojasi.

Vierailija
133/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sähköpyörät, siis sellaiset, joilla voi kulkea sen 50 kilometriä metsään ja takaisin maksavat vähintään 2000-3000 euroa. oman polkupyörän sähköistäminen maksaa noin 1000 euroa, jos haluaa laadukkaan akuston ja sellainen työttömän kannattaa hankkia, koska köyhän ei kannata ostaa halpaa. jos ajatellaan, että on työtön, niin harva voi sijoittaa tonnia sähköpyörään. jos mustikan kilohinta on 2 euroa, niin siinä saisi sitten kerätä 500 kiloa mustikkaa saadakseen sijoituksensa takaisin.

valtio tosiaan voisi helpottaa sähköpyörien hankinta, esim. työttömille voisi antaa tonnin pyörän sähköistykseen. näin voisi työttömät päästä sellaisiinkin töihin, joita eivät autottomana voineet ottaa vastaan.

Aletaan vuokraamaan teitä hautajaisiin. 

Niin paljon teillä löytyy turhaa itkua, että sitä riittäisi haudattujen omaisillekin asti.

Zincc

Vierailija
134/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerään vain omaan tarpeeseen.

Vierailija
135/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että jossain määrin pitäisi tukien saamiseksi tehdäkin jotain, en ota tähän sen kummemmin kantaa. Mutta en hemmetti ymmärrä mitä Pyhää niissä marjoissa oikein on, kun ne on suomalaisille oikeaa Metsän Kultaa. Pidän itse marjoista ja olen niitä kerännytkin, mutta en käsitä sitä maanisuutta millä asiaan suhtaudutaan. Mikä vaan nokkonenkin sisältää ties mitä vitamiineja ja olen niitä syönytkin. Ja aika paljon olisi Suomessa tehtävää roskien keräämisestä seuranpitoon vanhuksille mitä voisi kouluttamattomana tehdä, mutta ei, kun ne on aina ne marjat, se on se pyhä juttu Suomessa, että on synti ja häpeä, jos ei niitä kaikkia kerätä. Se saa kerätä ken haluaa ja hyviähän ne ovat monien mielestä, mutta jos jätetään se fanaattisuus sikseen.

Vierailija
136/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei itsekään kantaisi kahta täyttä ämpäriä pitkää matkaa. Itse kun käyn, niin tuon vajaan ämpärin, koska enempää en pysty kuljettamaan monella eri bussilla. Ja lähden marjametsään retkelle, koska taloudellisesti se ei juuri kannata. Jos en tykkäsi marjastamisesta, niin ei olisi ainakaan taloudellista syytä mennä metsään.

Vierailija
137/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerään marjoja. Nyt jonkun mukaan minulla sitten ei ilmeisesti ole ihmisarvoa, kun se ei ole ihmisarvoista hommaa. Saisitte hävetä kaikki marjanpoiminnasta nurkuvat.

Vierailija
138/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep takapuoli ylös, sanko käteen ja metsään. Suomessa kyllä riittää metsää. Tekosyitä riittää sitäkin enemmän.

Vierailija
139/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sossulusmun tarvitse. Heillä on varaa ostaa kaikki kaupasta.

Tällainen keskituloinen kyllä könyää kaikki metsät ja pusikot jotta olisi jotain herkkua talveksi. Sairaana en pysty poimimaan kuin omikdi tarpeiksi

Vierailija
140/194 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko myös tämän https://yle.fi/uutiset/3-11458248

Tuleeko se niin kannattavaksi, jos metsässä ja suolla liikkumaan tottumaton suunnistustaidoton työtön lähtee sinne eksymään, ja kerta toisensa jälkeen pitää joku pelastuspartio lähettää apuun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan