Ennätyssato marjoista mätänee metsään, tuet ovat AIVAN LIIAN Korkeat kun helppo lisäraha ei saa näitä korviansa lotkauttamaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marjasato-on-parhaimmillaan-mutta-p…
Miten voi olla mahdollista että tukia kyllä huudetaan isommaksi mutta MITÄÄN ei tehdä rahan ansaitsemiseksi. Jos aitoa köyhyyttä olisi niin takuulla nämä ihmiset nyt hakisivat äärimmäisen helppoa lisätuloa luonnosta.
Nämä ottaisivat kyllä rahaa muiden poimimista marjoista mutta sentään niin kovaa rahan puutetta ei ole että ämpärillistäkään eivät ole halukkaita poimimaan. Oksettavaa tuo ulina joka taas paljastuu ahneudeksi, ei todelliseksi tarpeeksi.
Tämäkin asia osoittaa että ainoa keino saada nämä työhön on pudottaa tukien tasoa siten että mikä tahansa työ ja ansaitseminen tulee houkuttelevaksi.
Nyt alkaa meilläkin aktiinen verosuunnittelu ja vaatimus omille poliitikoille hoitaa työllisyys kuntoon tuki tasoa raa'asti kannusta uuteen pudottamalla!
Kommentit (194)
sähköpyörät, siis sellaiset, joilla voi kulkea sen 50 kilometriä metsään ja takaisin maksavat vähintään 2000-3000 euroa. oman polkupyörän sähköistäminen maksaa noin 1000 euroa, jos haluaa laadukkaan akuston ja sellainen työttömän kannattaa hankkia, koska köyhän ei kannata ostaa halpaa. jos ajatellaan, että on työtön, niin harva voi sijoittaa tonnia sähköpyörään. jos mustikan kilohinta on 2 euroa, niin siinä saisi sitten kerätä 500 kiloa mustikkaa saadakseen sijoituksensa takaisin.
valtio tosiaan voisi helpottaa sähköpyörien hankinta, esim. työttömille voisi antaa tonnin pyörän sähköistykseen. näin voisi työttömät päästä sellaisiinkin töihin, joita eivät autottomana voineet ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköpyörällä yhteen suuntaan voisi jokainen hurauttaa 40 km ja takaisin helposti marjaan ;) Mukavasti tulisi kyydissä vähän marjaakin ;)
Voi voi kun meillä on tämmöinen hallitus, joka vaan lyö ihmisten tekemiselle kapuloita rattaisiin!
Tuputetaan saastuttavia sähköautoja, ja sähköpyöriä ei ole huomioitu ollenkaan .. ainoastaan kieltoja ja estoja, ettet voisi käyttää ..
ZinccMikä ilmastolle haitan tekeminen tämäkin on? Keisarilla ei ole vaatteita ..
Mihis sen sähköpyörän meinasit piilottaa keräilyn ajaksi? Noita varastellaan ihan sikana oli lukossa tai ei. Tulee marjoille hintaa kun jää metsän reunaan sankot kädessä ihmettelemään missä pyörä.
Sen takia on keksitty lukot. Kuusen taakse piiloon vaan ..
Zincc
"oli lukossa tai ei" jäikö kiihkoltasi huomaamatta.
Zinc on ziihkoilija :p
Näyttää tänä vuonna olevan pyynti 50-60€/10l ämpäri. 5L ämpäristä pyytävät 30-40€. Hyvät rahat saa kun jaksaa ja pystyy keräämään. Minä ostan harkiten marjani muilta koronapandemian takia, en ole näkemässä huolehditaanko käsihygieniasta enkä tiedä onko poimija mahdollinen oireeton kantaja.
Itselleni voisin käydä omat poimimassa, mutta en pysty enkä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mätänee metsään?
Mitä marjoja nyt on poimittavana?
Kävin eilen katsomassa (PIrkanmaan pohjoisosa) joko mustikat olisivat kypsiä, mutta ei ollut vielä poimittavissa. Joillain aukeilla paikoilla osa oli. Ei kai niitä raakoina pidä poimia?
Puolukathan nyt ei ainakaan ole kypsiä, joten mitä sieltä pitäisi mennä hakemaan?
Vaasan ympäristössä mustikat ovat kypsiä. Eli varmasti löytyy monesta paikkaa.
Pirkanmaan pohjoisosastakin on melkoinen matka Vaasan seudulle lähteä mustikkaan. Monilla ei ole autoa. Ja ei välttämättä polkupyörääkään. Joten ei lähdetä huutelemaan ihan mitä sattuu.
Ei tarvitse mennä Vaasaan asti poikkea Koskuelle jo Kihniössä ja Karviassa ei ole kypsiä marjoja, jota suuresti epäilen
Siis ilman autoa ja pyörää? Onpa tehokasta ajankäyttöä lähteä kävellen. Ja palata 2 ämpärin kanssa, kun enempää ei saa kannettua. voi luoja näitä ideoita.
Itse aloitit trollaamalla Vaasaan menosta, Pohjois-Satakunta on niin metsäistä että varmaan et kulkuvälinettä tarvitse metsään menoon.
Aikaahan sulla on ja kunto vaan paranee
Asun sen verran kaukana marjamaastoista, että päästäkseni ansioille, minun pitäisi kerätä vähintään kolme ämpärillistä mustikkaa päivässä, että jäisi kulujen jälkeen joku kymppi käteen. Parin euron tuntipalkka ei motivoi fyysisesti erittäin ankarasta työstä. Selkäni sallisi enintään kymmenen minuuttia kykkimistä päivässä.
No, eipä sillä, käyn kokopäivätöissä eikä minun tarvitse moista miettiä. Mutta sanonpahan vaan, etten moiseen kykenisi, vaikka mikä rahapula olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerää itse marjasi. Vai oletko niin paljon muita parempi ihminen , että muiden pitää tehdä se puolestasi?
Tienaa itse omat rahasi, oletko niin paljon parempi ihminen että sinua ei voi työllä rasittaa vaan olisit muiden työllä.
Paras oli ketjussa työtön joka ei siksi voinut mennä marjaan että pelkää että sähkö pyörä varastetaan sen ollessa poimimassa.
Helppo elää loisena jos annetaan loisia mutta nytpä tulee tähän asiaan muutos.
Siis miten ollaan tähän tilanteeseen tultu että toisten rahoilla loisiminen (=varastaminen) voi olla vaihtoehto.
Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa (työttömille)
Hillaa eli lakkaa näkyy paljon myynnissä. Harmi tosiaan, että moni näyttää kuvien perusteella poimivan raakoina. Punertavat marjat ovat kivikovia eikä niillä tee mitään. Surettaa, että joku ostaa näitä huijareilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerää itse marjasi. Vai oletko niin paljon muita parempi ihminen , että muiden pitää tehdä se puolestasi?
Tienaa itse omat rahasi, oletko niin paljon parempi ihminen että sinua ei voi työllä rasittaa vaan olisit muiden työllä.
Paras oli ketjussa työtön joka ei siksi voinut mennä marjaan että pelkää että sähkö pyörä varastetaan sen ollessa poimimassa.
Siis miten ollaan tähän tilanteeseen tultu että toisten rahoilla loisiminen (=varastaminen) voi olla vaihtoehto.Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa (työttömille)
Kannattais nyt vaan olla ihan hiljaa, kun et itse tiedä, milloin itselläsi on tukien tarve edessä.
Minä ainakin olen palkkatyötä tehnyt ja veroja maksanut, joten on myös oikeus saada niitä päivärahoja, jotka laki sallii. Täysin älytöntä syyllistää ihmisiä tilanteesta, johon he itse ovat totaalisen syyttömiä. Miten jonkun täysijärkisen on niin vaikea tajuta, että ei töihin vaan mennä. Työnantajat valitsevat ne työntekijät, jotka haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole autoa, ei ole tervettä selkää eikä tervettä polvea.
T. kaikki Suomen työttömät
Niinpä, kyllä vaivat paranee kun nälkä tulee ja sossu on sulkenut rahahanat.
Ei parane, mutta tulee paljon ruumiita.
jos sä vatipää aloittaja luulet että tukia leikkaamalla meen poimimaan marjoja orjapalkalla, oot ihan väärässä. sen voin sanoa että alan sitten työkseni ryöstämään ja mukiloimaan sun kaltasia idiootteja.
että turpa kiinni vaan ja maksa ne veros jos haluut säilyttää yhteiskuntarauhan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten ollaan tähän tilanteeseen tultu että toisten rahoilla loisiminen (=varastaminen) voi olla vaihtoehto.Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa (työttömille)
Ethän edes tiedä onko tuo jolle vastaat työtön vai ei. Minä olen ikävä kyllä työtön ja nimenomaan haluaisin tienata itse omat rahani ihan kunnon palkkatyössä enkä marjarahoja keräillen työmarkkinatuen päälle.
Miksi lähes AINA oletus että kaikki työttömät haluavat vain maata sohvalla, juoda kaljaa, polttaa röökiä ja repiä rahat kunnollisten veronmaksajien selkänahasta? Tuollaisia on varmaan promille työttömistä, valtaosa on työtön vastoin omaa tahtoaan. Ja siinä että haluaa työn josta saa sen verran kelvollisen palkan että pystyy elämään normaalia elämää ilman tukia ei ole mitään väärää tai paheksuttavaa. Normaalilla tarkoitan että kustantaa itse asumis- yms kulut, kykenee käymään joskus kampaajallla tms, voi hankkia rikki menneen kodinkoneen tilalle uuden, voi ostaa ruokakaupasta muutakin kuin halvimpia säästömerkkejä ja nauttia ruoasta jne. En mitään pitää saada purjevene, palju, ainakin yksi ulkomaanmatka vuodessa kuten jotkut kuvittelevat työttömien vaativan.
Vierailija kirjoitti:
Asun lähiössä Helsingissä, ei autoa tai ajokorttia. Selkä aika rikki vaikka nuori olen.
Joten ei, en lähde mustikkametsään. En tiedä miten.
Missä lähiössä? Joku metsä on varmasti lähellä, ainakin pyöräilyetäisyydellä. Pitkät lahkeet ja punkkispray kannattaa tosin laittaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole autoa, ei ole tervettä selkää eikä tervettä polvea.
T. kaikki Suomen työttömät
Niinpä, kyllä vaivat paranee kun nälkä tulee ja sossu on sulkenut rahahanat.
Reuma paranee kun tuet loppuu?
Mistä te moralisoijat tosiaan tiedätte, moniko työtön siellä marjastamassa viihtyy? Jos firmat eivät saa ostettua eteenpäinmyytävää, normaali kapitalismi olettaa, että tarjottu korvaus on liian matala. Miksi kukaan menisi moisella kurapalkalla kykkimään, kun mikään laki ei estä myymästä marjoja kuluttajalle suoraan itse moninkertaisella hinnalla tai säilömästä omaan käyttöön, joka sekin on paljon fiksumpaa.
Ainoa, mistä nämä ulinat kertovat, on taloudellisen epätasa-arvon mahdollistamaan riistoon tottuneiden pohjaton ahneus. Ja mullakin on palkkatyö (thank you very much) normaalin kapitalismin mukaisessa monikansallisessa jättifirmassa, jossa ymmärretään et oikea tapa vaikuttaa työvoiman saatavuuteen on tehdä tarjoamastaan työstä houkuttelevaa, ei olettaa että kun maailmassa on tarpeeksi hädin tuskin hengissä pysyviä ihmisiä voi sitten itse teettää töitä miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, voihan se olla, että taas lopetetaan tuet ja laitetaan ihmisille velvoite ottaa rahattomia asumaan luokseen, kuten sotien jälkeen.
Ja muuten, työttömissä on myös paljon sellaisia, jotka ovat vuosikausia, jopa -kymmeniä tehneet töitä ja nyt esim. koronan vuoksi työttöminä
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo kertoo tukien olevan niin hyvät että lisärahaa ei tarvita.
Olisi hauska kuulla työttömiltä oikea ja rehellinen arvio kuinka pienellä tuella oikeasti pärjää ja mitoittaa tuki sen mukaan.
Olisiko keskimäärin noin 200 euroa varaa pudottaa tukia tai esim juuri asumistuen verran? Saisimme Helsingin vuokratason aidolle tilalle ja asuntoja työssä käyville pääkaupunkiseudulla.Vasta sitten alan kiinnittää huomiota työttömien ulinaan kun valtaosa työttömistä odottaa marjakautta kun marjarahoilla he voivat ostaa ylellisyystuotteita ja tukitaso on tiukasti rajattu arjessa selviämiseen.
Teemmekö passivoittavan karhunpalveluksen jakamalla tukina selvää rahaa? Olisiko kuitenkin viisaampaa jakaa ostokuponkeja ja auttaa asumisessa mutta jättää selvä raha jakamatta. Tuki-ihminen eläisi silloinkin mutta varsinaiset rahat eivät tulisi työssäkäyvän kukkarosta vaan saadakseen selvää rahaa Työttömän olisi itse osallistuttava, tehtävä jotain ansaitakseen ja näin työtön oppisi rahan arvon.
Olisi hauska kuulla sinulta, millaisia tukia luulet että ihmisille maksetaan? Kerropa millaisia tukia luulet, että keskivertotyötön saa, jos mielestäsi niistä voi ottaa 200 euroa pois? Ja kun se asumistuki kattaa vain osan vuokrasta, niin jos sekin tuki poistettaisiin, niin millä olit ajatellut että vuokra maksettaisiin? Voisitko esittää yksityiskohtaisen ja selkeän laskelman eri tukimuodoista ja siitä, kuinka paljon suosittelemiesi leikkausten jälkeen ihmiselle jää käteen vuokraan, ruokaan, sähkö-, vesi- ja puhelinlaskuun, vaatteisiin, matkakuluihin (esim. bussimatkoihin sinne metsään), lääkkeisiin, päivittäistavaroihin jne? Ja kertoisitko miksi luulet, että työttömät eivät tunne rahan arvoa, kun sinä itse tässä olet ihan pihalla rahan arvosta ja tukien määrästä?
Miksei työttömiä kuskata minibussilla metsään ja haeta 8 tunnin päästä pois? Jokaiselle sangot, heijastinliivit ja gpspaikannin 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo kertoo tukien olevan niin hyvät että lisärahaa ei tarvita.
Olisi hauska kuulla työttömiltä oikea ja rehellinen arvio kuinka pienellä tuella oikeasti pärjää ja mitoittaa tuki sen mukaan.
Olisiko keskimäärin noin 200 euroa varaa pudottaa tukia tai esim juuri asumistuen verran? Saisimme Helsingin vuokratason aidolle tilalle ja asuntoja työssä käyville pääkaupunkiseudulla.Vasta sitten alan kiinnittää huomiota työttömien ulinaan kun valtaosa työttömistä odottaa marjakautta kun marjarahoilla he voivat ostaa ylellisyystuotteita ja tukitaso on tiukasti rajattu arjessa selviämiseen.
Teemmekö passivoittavan karhunpalveluksen jakamalla tukina selvää rahaa? Olisiko kuitenkin viisaampaa jakaa ostokuponkeja ja auttaa asumisessa mutta jättää selvä raha jakamatta. Tuki-ihminen eläisi silloinkin mutta varsinaiset rahat eivät tulisi työssäkäyvän kukkarosta vaan saadakseen selvää rahaa Työttömän olisi itse osallistuttava, tehtävä jotain ansaitakseen ja näin työtön oppisi rahan arvon.Olisi hauska kuulla sinulta, millaisia tukia luulet että ihmisille maksetaan? Kerropa millaisia tukia luulet, että keskivertotyötön saa, jos mielestäsi niistä voi ottaa 200 euroa pois? Ja kun se asumistuki kattaa vain osan vuokrasta, niin jos sekin tuki poistettaisiin, niin millä olit ajatellut että vuokra maksettaisiin? Voisitko esittää yksityiskohtaisen ja selkeän laskelman eri tukimuodoista ja siitä, kuinka paljon suosittelemiesi leikkausten jälkeen ihmiselle jää käteen vuokraan, ruokaan, sähkö-, vesi- ja puhelinlaskuun, vaatteisiin, matkakuluihin (esim. bussimatkoihin sinne metsään), lääkkeisiin, päivittäistavaroihin jne? Ja kertoisitko miksi luulet, että työttömät eivät tunne rahan arvoa, kun sinä itse tässä olet ihan pihalla rahan arvosta ja tukien määrästä?
Hyvin sanottu, lisäisin vielä että hän ei ymmärrä myöskään käsitettä ihmisarvo.
Eikå ne mitäån mätäne. Linnut ja karhut kyllä syö!
Useampi niin työssäkäyvä kuin työtönkin tuntemani henkilö kerää mustikoita juuri nyt. Myyvät omia reittejään ja ostajia riittää. Itse olen työkaverini jonossa nyt kuudentena odottamassa marjoja. Tai eilen oli kyseinen tilanne. Ei noita tuloja mihinkäään ilmoitella ja tänä vuonna poikkeuksellisen suuri määrä myy marjansa itse koska valtaosa poimijoista asuu Suomessa ja saa hankittua ostajat itse. Täälläpäin 50 euroa ämpäri putsattua mustikkaa ja kauppa käy.