Ennätyssato marjoista mätänee metsään, tuet ovat AIVAN LIIAN Korkeat kun helppo lisäraha ei saa näitä korviansa lotkauttamaan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marjasato-on-parhaimmillaan-mutta-p…
Miten voi olla mahdollista että tukia kyllä huudetaan isommaksi mutta MITÄÄN ei tehdä rahan ansaitsemiseksi. Jos aitoa köyhyyttä olisi niin takuulla nämä ihmiset nyt hakisivat äärimmäisen helppoa lisätuloa luonnosta.
Nämä ottaisivat kyllä rahaa muiden poimimista marjoista mutta sentään niin kovaa rahan puutetta ei ole että ämpärillistäkään eivät ole halukkaita poimimaan. Oksettavaa tuo ulina joka taas paljastuu ahneudeksi, ei todelliseksi tarpeeksi.
Tämäkin asia osoittaa että ainoa keino saada nämä työhön on pudottaa tukien tasoa siten että mikä tahansa työ ja ansaitseminen tulee houkuttelevaksi.
Nyt alkaa meilläkin aktiinen verosuunnittelu ja vaatimus omille poliitikoille hoitaa työllisyys kuntoon tuki tasoa raa'asti kannusta uuteen pudottamalla!
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Mihin myyn kerätyt marjat? Meillä lapset olisivat innokkaita keräämään, saisivat tietysti pitää rahat itsellään. Voisin itsekin kerätä lasten kanssa.
Ilmoita paikallisilla faccebook-kirppiksillä, ostajia löytyy vaikka kuinka paljon. 50 € on ihan sopiva hinta sangollisesta perattua mustikkaa.
SoundHolic kirjoitti:
Miten te viisaat ajattelitte että pyörällä tai bussilla marjoja poimimaan mennyt tuo ne täydet ämpärit takaisin?
Itselläni on korit pyörän edessä ja takana. Kerään kaksi sangollista kerrallaan, kansi päälle ja vien ostajalle suoraan. Jos on kaukana, niin ostaja tulee hakemaan.
Miten niin helppoa??? Se marjojen noukkiminen on ihan helvetin työlästä touhua, hirvikärpäset ja muut öttiäiset syö hengiltä, selkä kipeytyy ihan helvetillisesti ja kestää iät ja ajat saada edes paria litraa kasaan saati ämpärillistä, mustikat vielä on hankalia poimia kun ne tahtoo muusaantua käsiin, puolukat paljon helpompia. On paljon muita töitä mitä tekisin paljon mieluummin, esim. kaupan kassalla on paljon helpompaa vaikka fyysisesti raskasta sekin.
Koskaan, edes nuorena ja puolet hoikempana ja terveempänä en jaksanut koskaan kerätä paria litraa enenpää, ja kotona menikin sitten hermo niiden puhdistamisen kanssa. Jos minä saisin sangollisen noukittua mustikkaa, niin hinta sille sangolliselle olisi joku 500€, sen verran vittumaista ja aikaavievää hommaa ja kipeänä olisi sitten seuraavat pari päivää.
Päivän oikeistotrolli.
Marjastaminen ei ole ilmaista, varsinkaan köyhille, jotka asuvat kaupunkilähiöissä. Sinne metsään kun on yleensä nykyisin matkaa ihan maallakin, peltojen keskellä.
Vierailija kirjoitti:
No missähän niitä on? Kaksi tuntia meni kahteen litraan.
Onko tuo huono aika vai? Olet ainakin nopeampi kuin minä.
Eiks noi persut olekaan huono-osaisten ja köyhien asialla? Kyllä ovat kusettaneet äänestäjiä yhtä lahjakkaasti kuin Sipilä omiaan. Ei kait kukaan tollasia takinkääntäjiä enää äänestä?
SoundHolic kirjoitti:
Miten te viisaat ajattelitte että pyörällä tai bussilla marjoja poimimaan mennyt tuo ne täydet ämpärit takaisin?
Niin ja pitäähän ne ämpärit myös toimittaa sinne myytäväksi, kuka ne ikinä sitten ostaakin. Vai tullaanko niitä muka kotoota hakemaan?
JA se paskapuhe, että sähköpyörä maksaa 3000e.
Ja sitten faktat, joihin Sincin tosipuheet aina perustuvat:
1000W Electric E Bike Conversion Kit 26" Front Wheel Motor Bicycle Hub 48V
(1 arvostelu)
242 €
Zincc
Siihen autoliikkeestä akku 60e, jolla ajelee jo kymmeniä kilometrejä ..
Zincc
Vierailija kirjoitti:
Mietipä hetki että mihin menet niitä marjoja poimimaan. Me täällä maalla asuvat tiedetään ettei se ole mikään yksinkertainen juttu vain mennä metsään ja alkaa poimia. Ensin pitää tietää minne mennä ja olla auto käytössä.
Ja täällä meilläpäin maalla on ainakin suuria suoalueita metsässä, pitää oikeasti tietää missä kulkee.
eri
Kyllä niitä moni kerää. Mutta ostajia on, ei tarvitse välittäjille myydä. Niitä.pitääkin jäädä myös eläimille.
Sitä en ymmärrä, miten se hyödyttää yhteiskuntaa, jos joku käy poimimassa marjoja metsästä?
Oletetaan, että Marja Mansikka saa työttömyyskorvausta sekä asumistukea. Hän menee poimimaan mustikoita ämpärillisen. Hän laittaa osan pakastimeen syödäkseen ne puuronsa kanssa ja myy osan naapurin mummolle, joka eläkkeestään antaa Marjalle 30 e.
Vaikka näin on toimittu, Marja Mansikka saa edelleen työttömyyskorvausta ja asumistukea.
Miten yhteiskunta hyötyi tästä?
Toinen asia, kun jatkuvasti on vuosittain tätä samaa ruikutusta, niin mistä nämä valittajat tietävät, etteivätkö esim. työttömyyskorvauksen saajat käy metsässä poimimassa marjoja? Jos itse saisin t-korvausta (en saa), poimisin marjoja, niin enhän minä siitä iltapäivälehtiin kävisi soittelemassa tai ilmoittelisi netissä kaikelle kansalle. Mistä siis tiedetään, etteivät ihmiset poimi marjoja?
kukaan ei tiedä poiminko kirjoitti:
Sitä en ymmärrä, miten se hyödyttää yhteiskuntaa, jos joku käy poimimassa marjoja metsästä?
Oletetaan, että Marja Mansikka saa työttömyyskorvausta sekä asumistukea. Hän menee poimimaan mustikoita ämpärillisen. Hän laittaa osan pakastimeen syödäkseen ne puuronsa kanssa ja myy osan naapurin mummolle, joka eläkkeestään antaa Marjalle 30 e.
Vaikka näin on toimittu, Marja Mansikka saa edelleen työttömyyskorvausta ja asumistukea.
Toinen asia, kun jatkuvasti on vuosittain tätä samaa ruikutusta, niin mistä nämä valittajat tietävät, etteivätkö esim. työttömyyskorvauksen saajat käy metsässä poimimassa marjoja? Jos itse saisin t-korvausta (en saa), poimisin marjoja, niin enhän minä siitä iltapäivälehtiin kävisi soittelemassa tai ilmoittelisi netissä kaikelle kansalle. Mistä siis tiedetään, etteivät ihmiset poimi marjoja?
Varmaan kaupungissa asuvat autottomat vähemmän niitä keräävätkin. Mikä on ihan ymmärrettävää. Mutta kyllä kerääjiä on paljon joka vuosi. Itse ajan autolla 20km noihin lähimpiin metsämaastoihin ja aina siellä on joku muukin paikalla.
Että tuo etteikö suomalaiset poimi marjoja on ihan skeidaa. Kyllä siellä porukkaa käy ihan riesaksi asti ja varsinkin poimuria käyttävät rohmuaa helposti isonkin alueen tyhjäksi. Selvästi näkee missä on käyty.
Mulla on nettona päiväraha 800e. Onko tämä aloittajan mielestä liian suuri?
Sanoisin että yhteiskunta hyötyy tästä tapahtumasta sillä tavalla, että noista mustikan syöjistä molemmat sairastuvat epätodennäköisemmin vakaviin sairauksiin.
Täten yhteiskunta hyötyy, kun ihmiset ovat terveempiä. Verovarantoja olisi sitten enemmän parempaan käyttöön, kuten vaikka ilmaisiin Tesla latauspisteisiin ympäri maata. Sillä olisi suuri vaikutus tulevaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mihin myyn kerätyt marjat? Meillä lapset olisivat innokkaita keräämään, saisivat tietysti pitää rahat itsellään. Voisin itsekin kerätä lasten kanssa.
Googlaa paikkakuntasi marjanostajat. Lähes jokaisella paikkakunnalla on piste missä marjat otetaan vastaan ja maksetaan. Täällä maalla paikallinen kukkakauppa ottaa marjat vastaan.
Oon tässä justiin lähdössä poimimaan mustikoita tohon lähimetsään helsingissä.
Harmi että joku muu on tainnut käydä siellä, kun ei marjoja näy.
Ja ukkonen jyrisee, kivaa lähilomailua kuitenkin!
Eihän oo oikeistoporvarilta pois? Ei hätää nää eiliset "saaliit" riitti aamupuuron päälle. Kun kaupan marjoihin EI OLE VARAA.
Menee metsään jo otsikko, kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että yhteiskunta hyötyy tästä tapahtumasta sillä tavalla, että noista mustikan syöjistä molemmat sairastuvat epätodennäköisemmin vakaviin sairauksiin.
Täten yhteiskunta hyötyy, kun ihmiset ovat terveempiä. Verovarantoja olisi sitten enemmän parempaan käyttöön, kuten vaikka ilmaisiin Tesla latauspisteisiin ympäri maata. Sillä olisi suuri vaikutus tulevaisuuteen.
Ihan tosissasoko kirjoitit? :D
Että kun Marja syö puuronsa kanssa muutaman kerran mustikoita ja naapurin mummo leipoo vaikka mustikkapiirakkaa, johon tietysti lorauttaa aimo annoksen kermaa ja neljänneskilon (vähintään) voita, niin avot! he säilyvät terveinä loppuikänsä.
Ei se terveys kuule ole muutamista marjoista kiinni, vaikka ne hyviä ruuanlisiä ovatkin.
Ja Tesla-latauspisteisiin rahat!! Ei helvetti soikoon.
Paljon tuolla on poimijoita. Nyt vain on niin että poimijat myyvät marjat suoraan yksityisille eikä teollisuudelle. Ei ne marjat metsään ole jäämässä. Hyvä että jokamiehen oikeus antaa suomalaisille mahdollisuuden poimia, kun ulkomaalaiset poimijat eivät ole riipineet metsiä tyhjiksi.