Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ennätyssato marjoista mätänee metsään, tuet ovat AIVAN LIIAN Korkeat kun helppo lisäraha ei saa näitä korviansa lotkauttamaan

Vierailija
23.07.2020 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/marjasato-on-parhaimmillaan-mutta-p…

Miten voi olla mahdollista että tukia kyllä huudetaan isommaksi mutta MITÄÄN ei tehdä rahan ansaitsemiseksi. Jos aitoa köyhyyttä olisi niin takuulla nämä ihmiset nyt hakisivat äärimmäisen helppoa lisätuloa luonnosta.
Nämä ottaisivat kyllä rahaa muiden poimimista marjoista mutta sentään niin kovaa rahan puutetta ei ole että ämpärillistäkään eivät ole halukkaita poimimaan. Oksettavaa tuo ulina joka taas paljastuu ahneudeksi, ei todelliseksi tarpeeksi.
Tämäkin asia osoittaa että ainoa keino saada nämä työhön on pudottaa tukien tasoa siten että mikä tahansa työ ja ansaitseminen tulee houkuttelevaksi.

Nyt alkaa meilläkin aktiinen verosuunnittelu ja vaatimus omille poliitikoille hoitaa työllisyys kuntoon tuki tasoa raa'asti kannusta uuteen pudottamalla!

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukaan ei tiedä poiminko kirjoitti:

Sitä en ymmärrä, miten se hyödyttää yhteiskuntaa, jos joku käy poimimassa marjoja metsästä?

Oletetaan, että Marja Mansikka saa työttömyyskorvausta sekä asumistukea. Hän menee poimimaan mustikoita ämpärillisen. Hän laittaa osan pakastimeen syödäkseen ne puuronsa kanssa ja myy osan naapurin mummolle, joka eläkkeestään antaa Marjalle 30 e. 

Vaikka näin on toimittu, Marja Mansikka saa edelleen työttömyyskorvausta ja asumistukea. 

Miten yhteiskunta hyötyi tästä? 

Toinen asia, kun jatkuvasti on vuosittain tätä samaa ruikutusta, niin mistä nämä valittajat tietävät, etteivätkö esim. työttömyyskorvauksen saajat käy metsässä poimimassa marjoja? Jos itse saisin t-korvausta (en saa), poimisin marjoja, niin enhän minä siitä iltapäivälehtiin kävisi soittelemassa tai ilmoittelisi netissä kaikelle kansalle. Mistä siis tiedetään, etteivät ihmiset poimi marjoja?

Sanoisin että yhteiskunta hyötyy tästä tapahtumasta sillä tavalla, että noista mustikan syöjistä molemmat sairastuvat epätodennäköisemmin vakaviin sairauksiin.

Täten yhteiskunta hyötyy, kun ihmiset ovat terveempiä. Verovarantoja olisi sitten enemmän parempaan käyttöön, kuten vaikka ilmaisiin Tesla latauspisteisiin ympäri maata. Sillä olisi suuri vaikutus tulevaisuuteen.

Ihan tosissasoko kirjoitit? :D

Että kun Marja syö puuronsa kanssa muutaman kerran mustikoita ja naapurin mummo leipoo vaikka mustikkapiirakkaa, johon tietysti lorauttaa aimo annoksen kermaa ja neljänneskilon (vähintään) voita, niin avot! he säilyvät terveinä loppuikänsä. 

Ei se terveys kuule ole muutamista marjoista kiinni, vaikka ne hyviä ruuanlisiä ovatkin. 

Ja Tesla-latauspisteisiin rahat!! Ei helvetti soikoon. 

Ikävää että sinulla ei ole mitään ymmärrystä terveydestä eikä sen puoleen Teslasta, sen näkee kommentistasi.

Vierailija
182/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla itselläsi ei ole mitään ymmärrystä terveysasioista. 

Toivottavasti maailmasi pelastuu Tesla-pistokkeiden myötä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe mun mukaan kirjoitti:

Oon tässä justiin lähdössä poimimaan mustikoita tohon lähimetsään helsingissä.

Harmi että joku muu on tainnut käydä siellä, kun ei marjoja näy.

Ja ukkonen jyrisee, kivaa lähilomailua kuitenkin!

Olet siis vasta lähdössä, mutta tiedät, että kaikki on jo kerätty? Vähän nyt yritystä höpinöihin.

Vierailija
184/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän ne joka vuosi mätänee. Ihan sama mikä ennätyssato on, mutta niin paljon niitä marjoja ei koskaan tunnu olevan, että kukaan voisi koskaan paljastaa yhtäkään hyvää marjapaikkaa.

Vierailija
185/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää te lomalla olevat niitä noukkiin meillä työttömillä on muutenkin liian raskasta elämä.

Vierailija
186/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyörällä onkin tosi helppo kuljettaa täysiä marjaämpäreitä.

Ainiin no ei sitten, jos ei ole helppoa!

Töissä, kun on raskasta, hikistä, ja ei niin helppoa, ajattelen, että ainakin tekee terveydelle hyvää. :)

Vierailija
187/194 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa muutaman kympin takia kyykkiä metsässä, kun rahaa tulee muutenkin riittävästi.

Vierailija
188/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähe mun mukaan kirjoitti:

Oon tässä justiin lähdössä poimimaan mustikoita tohon lähimetsään helsingissä.

Harmi että joku muu on tainnut käydä siellä, kun ei marjoja näy.

Ja ukkonen jyrisee, kivaa lähilomailua kuitenkin!

Olet siis vasta lähdössä, mutta tiedät, että kaikki on jo kerätty? Vähän nyt yritystä höpinöihin.

En ole tämä henkilö, joka kirjoitti lähtevänsä metsään, mutta onhan mahdollista, että hän on ennalta käynyt katsomassa, olisiko siellä mustikoita. Kaikkea ei pidä heti tuomita höpinäksi. 

Itsekin kävin katsomassa paikkoja ennalta, mutta marjat olivat raakoja. 

Vierailija
189/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat vie marjat köyhien nenän edestä. Ymmärtävät, että tuosta saa mieletöntä tuntiliksaa täysin verottomana. Rikas lähipiirini on kerännyt kesälomallaan lakkoja ja mustikoita. Ovat tienanneet 500-2000€ verottomana käteen.

Auttaa paljon kun asuu valmiiksi lähellä maaseutua ja omistaa vapaaajanasunnon metsän keskeltä. Hyvä neliveto auto ja tarvittaessa metsätraktori käytössä, joilla pääsee haalimaan marjat laajoilta alueilta.

Köyhät jää taas nuolemaan näppejään. Valitettavasti raha menee rahan luokse.

Vierailija
190/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kova poika ulilaudalta taas trollailemassa täälläkin. Kuules napero, katsotaan uudestaan kun olet itse ihka ensimmäisessä työpaikassa, jos niitä sinunlaisille ikinä edes annetaan. Saattaa mamma tai pappakin jäädä työttömäksi, onko lapsonen vinkumassa samaa sontaa heillekkin?

Vierailija
191/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evvk.

Vierailija
192/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerää itse marjasi. Vai oletko niin paljon muita parempi ihminen , että muiden pitää tehdä se puolestasi?

Tienaa itse omat rahasi, oletko niin paljon parempi ihminen että sinua ei voi työllä rasittaa vaan olisit muiden työllä.

Paras oli ketjussa työtön joka ei siksi voinut mennä marjaan että pelkää että sähkö pyörä varastetaan sen ollessa poimimassa.

Helppo elää loisena jos annetaan loisia mutta nytpä tulee tähän asiaan muutos.

Siis miten ollaan tähän tilanteeseen tultu että toisten rahoilla loisiminen (=varastaminen) voi olla vaihtoehto.

Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa (työttömille)

Voi että olisi ihanaa tarttua teitä räkättäviä typeriä penikoita riveleistä ja antaa muutama rivakka läväytys, jos se järkikin alkaisi juosta taas. Penikat vinkuvat palstoilla ja vitsailevat asioista mikä heillä itselläänkin edessä muutaman vuoden päästä heh.

Vierailija
193/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne marjat siellä sitä varten kasva, että ihmiset ne söisi. Se mätäneminen on ihan normaalia.

Vierailija
194/194 |
25.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa huomenna mutta jänskättää löytyykö mitään, koska näille seuduille on pesiytynyt parisen rekkalastia sinisormisia ulkomaan eläjiä.

Muuten olisin mennyt jo mutta työt haittaa vapaa-aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan