Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksi tuttua kuollut koronaan. :( Neljä joutunut sairaalaan. 16 saanyt tartunnan.

Kohta minun vuoro
23.07.2020 |

Arvatkaapa pelkäänkö tautia!!! :(

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kukaan tuttu ei ole sairastanut koronaa. Eikä edes tutun tuttu, niin että olisin kuullut kauhutarinoita. Korona ei ole realisoitunut täällä millään lailla. Etelä-Karjalassa asun.

Oliks toi ihan relevanttia?

Vierailija
42/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 tuttavaasi siis sairastunut. 2 kuollut, 8 sairaalahoidossa. Vain kuusi siis selvinnyt kutakuinkin ehjin nahoin. Joo, syksy kyllä huolestuttaa.

Tartuntoja todettu 7000-8000, sairaalahoidossa ollut joitain satoja ihmisiä ja kuolleita reilut 300 viiden miljoonan ihmisen maassa.

Ap:n kannattaa kyllä lotota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronan sairastaneet ovat olleet yllättävän hiljaa. Vai ovatko niin huonossa kunnossa, että eivät kykene kommunikoimaan?

Luultavasti kokevat syrjintää. Itse syrjin hienovaraisesti virolaista miestä, joka kertoi sairastaneensa covid19. Ajattelin, että en halua varmuuden vuoksi olla hänen kanssaan tekemisissä. Muuten olisin voinut jäädä juttusille pidempään. Ja luulen, etten ole pahimmasta päästä.

Vierailija
44/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä 18v. Saanko kysyä mikä on veriryhmäsi?

Vierailija
45/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskipakko suomeen

Vierailija
46/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen helsinkiläinen eikä tuttavapiiriini kuulu yhtään kotimaan sairastunutta. Lapsi kertoi, että luokkakaverin isomummo oli kuollut kotimaan. Isomummo asui Ruotsissa.

Vierailija
47/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole Suomessa tapahtunut josset sitten makaa jossain vanhainkodissa. Onneks tullut elettyä normaalia elämää laivamatkoineen kaikkineen tietää että tarttuvuus on omalla kohdalla pyöreä nolla.

Vierailija
48/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen vain yhden jolla on ollut tartunta, eikä kuulema ollut yhtään tavallista flunssaa kummempi.

Todettu tartunta? Minä tunnen monta joka ajattelee sairastaneensa, mutta ei ole testattu. Mutta nyt yksi, joka kuvitteli sairastaneensa covid19 taudin, todettiin sydänvaiva. Eli heikkous johtui oletettavasti siitä. Ellei sit korona ole saanut aikaan jonkun sydänsairaudenkin.

Tunnen yhden joka oli samassa työpaikassa/tilassa covid-sairastuneen kanssa. Hänelle tuli oireet ja hän joutui käymään monta kertaa testissä. Joka testi oli negatiivinen.

Vierailija
49/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Stadissa Kalliossa, en tunne ketään sairastunutta. Olen isossa firmassa, eikä sielläkään kukaan ole sairastunut.

Vierailija
50/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapuri sairastaa sitä parasta aikaa,oireet alkoivat noin 5 päivää sitten, minulla oli yhtenä päivänä (noin 3 päivää sitten) pieniä vaikeuksia hengittää ja aivastelin, sekä hajuaisti pois,mutta seuraavana päivänä olin parantunut oireista ja ns. täysissä voimissani.Silmiä kirveli 2. päivänä, tänään ei enää sitäkään. En tiedä oliko koronaa. Naapuri yski vielä eilen tosi pahasti, etenkin tupakoidessaan, tänään on ollut tosi hiljaista eikä tupkansavuakaan kulkeudu kotiini (olenkin nauttinut siitä täysillä nyt), ambulanssi kävi meidän pihalla eilen en tiedä sitten haettiinko hänet, en jäänyt katsomaan

naapuri ei ole välittänyt turvaväleistä ja on kutsunut vieraita kotiinsa, siis ei nyt koronaa sairastaseessaan, vaan ei pitänyt koko poikkeustila-aikanakaan mitään turvaohjeita tärkeinä, koska häntä "ei haittaisi, jos sairastuisi" nyt sitten sai sen mitä tilasi.

olen  rappukäytävässä kulkiessani käyttänyt hanskoja ja pesen sekä desinfioin käteni aina kotiin tullessa ja sieltä lähtiessä. En halua edes välillisesti tartuttaa muita, jos virusta kannan. kaupassa en käy nyt, vaikken uskokaan että koronan sairastin noin nopeasti, mutta varmuuden vuoksi. kotona on kotivaraa riittävästi.

Vierailija
51/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

naapuri sairastaa sitä parasta aikaa,oireet alkoivat noin 5 päivää sitten, minulla oli yhtenä päivänä (noin 3 päivää sitten) pieniä vaikeuksia hengittää ja aivastelin, sekä hajuaisti pois,mutta seuraavana päivänä olin parantunut oireista ja ns. täysissä voimissani.Silmiä kirveli 2. päivänä, tänään ei enää sitäkään. En tiedä oliko koronaa. Naapuri yski vielä eilen tosi pahasti, etenkin tupakoidessaan, tänään on ollut tosi hiljaista eikä tupkansavuakaan kulkeudu kotiini (olenkin nauttinut siitä täysillä nyt), ambulanssi kävi meidän pihalla eilen en tiedä sitten haettiinko hänet, en jäänyt katsomaan

naapuri ei ole välittänyt turvaväleistä ja on kutsunut vieraita kotiinsa, siis ei nyt koronaa sairastaseessaan, vaan ei pitänyt koko poikkeustila-aikanakaan mitään turvaohjeita tärkeinä, koska häntä "ei haittaisi, jos sairastuisi" nyt sitten sai sen mitä tilasi.

olen  rappukäytävässä kulkiessani käyttänyt hanskoja ja pesen sekä desinfioin käteni aina kotiin tullessa ja sieltä lähtiessä. En halua edes välillisesti tartuttaa muita, jos virusta kannan. kaupassa en käy nyt, vaikken uskokaan että koronan sairastin noin nopeasti, mutta varmuuden vuoksi. kotona on kotivaraa riittävästi.

Tuo hajuaistin menetys voi olla koronan selvä oire. Pysy kotona, koska joskus tauti voi mennä ensioireiden jälkeen pois ja iskeä sitten tosissaan vasta viikon päästä. Tietenkin voi mennä ohi myös noin lievänä.

Vierailija
52/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo hajuaistin menetys voi olla koronan selvä oire. Pysy kotona, koska joskus tauti voi mennä ensioireiden jälkeen pois ja iskeä sitten tosissaan vasta viikon päästä. Tietenkin voi mennä ohi myös noin lievänä.

pysyn toki, kirjoitinkin, että pysyn kotona, en mene edes kauppaan ruoan kotiinkuljetuksen mielessä, koska hankin kotivaran jo poikkeustilan julistamista edeltävänä päivänä.

koronalääkärin mukaan, jos se oli korona, minun koronani oli mitä luultavimmin siinä. testiin en pääse. eikä sillä väliäkään. riittää tieto siitä, että naapurilla on korona ja varmasti olen sille jo altistunut, koska käytämme samaa rappukäytävää eikä naapurini välitä huolehtia koronahygieniastaan. 

Vierailija
53/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden joka kuoli koronaan melko alkuvaiheessa jo. Ja eräs sukulainen luultavasti sairasti, muttei päässyt testiin (ulkomailla).

Vierailija
54/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen vain yhden jolla on ollut tartunta, eikä kuulema ollut yhtään tavallista flunssaa kummempi.

Ja tämän perusteella sitten luulet, ettei tauti ole tappava?!

Vierailija
55/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on tilastollisesti niin pieni todennäköisyys kahden tuttavan koronakuolemaan, ellei sitten olla jossain Helsingin vanhainkodissa niitä tuttavia hankittu.

Vierailija
56/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boris J ilmeisesti.

Vierailija
57/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen kaksi. Toinen sai tartunnan töistä (raksahommissa). Toinen asuu samassa taloyhtiössä ja sai tartunnan Leviltä. Tauti ei ole lähtenyt leviämään talossa, siis esim. ilmastoinnin kautta.

Molemmat ovat sairastaneet taudin maaliskuussa kotona ja olleet todella kipeitä, mutya eivät ihan sairaalakunnossa . Kumpikin on tällä hetkellä töissä normaalisti, eikä ainakaan toiselle heistä ole tullut jälkiseurauksia.

Vierailija
58/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että tunnette noin paljon koronapotilaita. Juuri miehen kanssa keskusteltiin, kuinka hänellä on busineksen kautta tuhansia kontakteja välillisesti ja korona on ollut joka kokouksessa keskustelun aiheena, tietysti. Kukaan, siis kukaan ei tunne eikä edes tiedä ketään sairastunutta!

Vierailija
59/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä työkykyinen ja opinnot olivat etänä ja jatkunevat osaltani myös näin, testit nykyään negatiivisia joten olin töissäkin normaalisti tämän kesän. En kyllä jaksa touhuta juuri mitään enää samaan tapaan, aiemmin olin urheilullinen ja jaksoin nostella painavia kuormia töissä kevyesti, mutta nyt on todella puhti poissa. Rautalisät sun muut eivät auta ja liikun yhä normaalisti, mutta hapenottokyky on erittäin heikko.

Aiemmin kirjoittanut N18

Mulla on ollut sama sen jälkeen kun sairastin jonkin oudon flunssan vuodenvaihteessa. En pysty enää juoksemaan edes 50 metriä ilman hengitysvaikeuksia eli puuskuttamista vaikka juoksen todella hitaasti. Samoin jalat on täynnä kipuja ja oikea akillesjänne on joka aamu kipeä, vaikka se on yön levossa. Jalat vain naksuu ja runksuu, polvissa myös kipua.

Pyörälenkkikin väsyttää ihan totaalisesti. Jos jotain fyysistä teen niin on pakko maata loppupäivä kun ei jaksa. Koko ajan väsyttää. Hengitysvaikeuksia on muutenkin, haukon happea.

Ennen myös nostelin vaivatta jopa 40-kiloisia tavaroita töissä koko päivän. Juoksin 10 km lenkkejä ja nyt en saa yhtäkään punnerrusta tehtyä! Kaikki sen mystisen taudin jälkeen joka pyyhkäisi talvella lähipiirin yli. Mies oli myös keuhkokuumeessa johon eivät antibiootit purreet...en nyt tiedä mitä tämä on, mutta hyvin outoa kyllä. Siis ennen sairastumista takana oli 23 vuotta säännöllistä urheilua.

Vierailija
60/111 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tiedän kaksi koronaan kuollutta, tosin vanhuksia. Itse taas sairastin pahana ja kärsin yhä hengitysvaikeuksista ja kivuista, enkä usko enää paranevani. Diagnoosin sain maaliskuussa eikä olo helpotu. En ole riskiryhmää.

N18

Minkälaisia kipuja?

Onko lääkitystä hengitysvaikeuksiin?

Oletko ollut riskiryhmäläinen?

Millaista hoitoa/seurantaa saat?

Nivelkipuja ja kovaa päänsärkyä. Välillä rytmihäiriöitä ja todella voimakasta kipua sydämen kohdalla, tällöin on erittäin vaikea hengittää ja hyperventiloin.

Lääkitystä ei ole muuta kuin tavallinen astmapiippu (ei ole ennen ollut käytössä sellaista minulla, vasta koronan myötä) ja vesihöyryhengitys.

En ollut riskiryhmää.

Happisaturaatioilla on seurattu ja todettu, että hapenottokyky heikentynyt. Ei vielä tiedetä, helpottaako ajan kanssa, kun aiemmin ollut jo keuhkokuumee lapsena ja keuhkoni ovat ilmeisesti alikehittyneet, kun olen keskonen. Pelottaa kyllä toinen aalto, en usko selviäväni siitä.

N18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi