Kaksi tuttua kuollut koronaan. :( Neljä joutunut sairaalaan. 16 saanyt tartunnan.
Kommentit (111)
Hyvää tässä on että näyttäisi olevan lähinnä eliitin sairaus (paljon matkustelevat), tosin nämä äpär£t levittää tautia myös muihin.
AP:n tuttavapiiri taitaa asua vanhusten hoivakodeissa, muuten tuollainen keskittymä ei liene mahdollista. Tai sitten tämä kaikki olikin vain pilaa.
Asun Helsingissä ja tiedän vain kaksi tutuntuttua jotka ovat sairastuneet. Toisella oli vain väsymystä, toinen joutui sairaalaan lisähapelle.
Kokouksessa oli positiivinen henkilö. Kaikki joutuivat karanteeniin, kokoukseen osallistuneet. Hki.
A-veriryhmä minulla, kun joku sitä kysyi aiemmin.
N18
Siis miten tuo yksi kommentoija ei pääse testiin?? Eikö sitä juuri ole painotettu, että kaikkien vähänkin oireilevien pitää hakeutua testattavaksi. Jos ei testata, ei voida asettaa altistuneitakaan karanteeniin. Missä ihmeessä tällaista testinihkeyttä vielä on? Valitusta vaan ylemmille tahoille tai viestiä THL:ään.
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että tunnette noin paljon koronapotilaita. Juuri miehen kanssa keskusteltiin, kuinka hänellä on busineksen kautta tuhansia kontakteja välillisesti ja korona on ollut joka kokouksessa keskustelun aiheena, tietysti. Kukaan, siis kukaan ei tunne eikä edes tiedä ketään sairastunutta!
Mä tunnen 4, kaikki samasta perheestä. Eli jos tunnet yhden, niin helposti tunnet monta, koska lähipiiri sairastuu. Eikä mulla ole edes tuhansia kontakteja tai tuttavia.
rarehanu kirjoitti:
Hyvää tässä on että näyttäisi olevan lähinnä eliitin sairaus (paljon matkustelevat), tosin nämä äpär£t levittää tautia myös muihin.
Ei ole vain eliitin sairaus. Ovat ehtineet levittää sitä muihinkin matkojensa jälkeen.
Oli lähes oireeton maalis-huhtikuun vaihteessa. Ei jäänyt vaivoja. En itse noutanut matkoilta, ennenkuin haukutaan, ihan kotimaasta altistus. Veriryhmä O ja muutenkin terve, ei ole sairaspäiviä tullut pidettyä 30 vuoden aikana minkään taudin takia kertaakaan.
Kiitos veriryhmän kertomisesta. Pelottaa entistä enemmän, minäkin A ja tuo puoltaisi sitä että vakavampi A-ryhmällä. Alla O-ryhmää oleva oli sairastanut ilman jälkitauteja.. ja olen tietoinen että hyvin pieni otanta😀
Testiin menokin altistaa muita, jos joutuu kulkemaan julkisella tai taksillakin. Pitäisi olla ryhmiä, jotka tulevat kotiin tekemään testejä. Helsingissä monella ei ole autoa tai ajokorttia, koska sille ei ole siellä mitään tarvetta
OT, on kyllä tylsää kun ei pääse matkustelemaan, ja minä sekä suurin osa kavereistani, jotka myös pitävät matkustamisesta, aikoo matkustaa vasta kun vaara on kunnolla ohi. Lontooseen ja Toscanaan tekisi jo mieli.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tuo yksi kommentoija ei pääse testiin?? Eikö sitä juuri ole painotettu, että kaikkien vähänkin oireilevien pitää hakeutua testattavaksi. Jos ei testata, ei voida asettaa altistuneitakaan karanteeniin. Missä ihmeessä tällaista testinihkeyttä vielä on? Valitusta vaan ylemmille tahoille tai viestiä THL:ään.
testiin pääsyoikeuden määrittelee kukin kunta itse, valitettavasti se on näin, että jos on joku nihkeä ylilääkri kunnassa tai arvauskeskuksessa, niin ei kukaan hänen päätöstään voi ylittää. jos hän sanoo, että nämä testataan ja näitä ei, niin sitten se on niin. äitini kävi itse maaliskuussa testissä silloin kun testauskapasiteetti oli surkea (äitini asuu eri kunnassa) ja pääsi sinne ihan vain nopeasti nousseen korkean kuumeen ja voimakkaan yskän vuoksi, ei sairastanut koronaa. tuossa kunnassa on ollut muutenkin hyvin vähän koronaa, epäilen, että se johtuu siitä, että siellä testattiin ihmisiä alhaisella kynnyksellä ja saatiin nopeasti tartuttajat kotiin.
meillä mennään tiukan mukaan eikä minulle ole henk. koht. mitään merkitystä sillä onko korona vai ei: pysyn kuitenkin kotona, koska tiedostan taudin vakavuuden ja olen kotona sillä oletuksela, että todennköisesti olen altistunut, koska naapurillani se on ja naapurini ei välitä koronahygieniasta.
En siis kulje asuntoni ulkopuolella edes tekosyiden varjolla , vaikka uskonkin, että jos sen sairastin, niin se oli ja meni jo. Siitä huolimatta olen eristänyt itseni, Näin ollen testaamisestani tulisi vain kuluja, ei juuri mitään hyötyä ja sitten sekin, että jos menisin testiin ja sairastaisin koronaa, niin sitten levittäisin sitä koko testausmatkan ajan, meillä ei taksia ole noin vain saatavilla ja pitäisi mennnä bussilla. jos joudun sairaalahoitoon, niin testi otetaan siinä yhteydessä.
näin se vaan on kun elää jossain nihkeähikiällä jonkun oudon vastarannankiisken ylilääkärin vallan alla. aika näyttää oliko parempi raahata kaikki oireiset testiin vai vain vakavaoireiset.
Vierailija kirjoitti:
Jopa on onnistuneet imuroimaan lähipiirissä tautia
Niin, se tarttuu ihmiseltä toiselle, jos et ole tajunnut. Ne joilla ei ole kavereita on paljon paremmassa suojassa.
Vierailija kirjoitti:
Testiin menokin altistaa muita, jos joutuu kulkemaan julkisella tai taksillakin. Pitäisi olla ryhmiä, jotka tulevat kotiin tekemään testejä. Helsingissä monella ei ole autoa tai ajokorttia, koska sille ei ole siellä mitään tarvetta
olen samaa mieltä. pitäisi olla sellainen testausauto, jolla terv.huoltohenkilöstän testausryhmä kulkisi kaupunginosia läpi ja ihmiset pääsisivät testattavaksi omalla pihalla/lähitienoilla, jotta voitaisiin vähentää altistettavien määrää.
Otin Hgissä taksin ja smalltalkilla aloin, että onko kukaan työkavereistasi sairastanut coronan.
Hieman kavahdin, kun tämä thaimaalainen naiskuski heläyttää "Minä!
Hän sairasti jo maaliskuussa kuulemma tautinsa. Sanoi, että ne olivat hänen elämänsä "pimeimmät" viikot. Sen jälkeen oli ollut pari kuukautta aivan reporanka. Mutta miehensä ja lapsensa samassa taloudessa ei sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän kaksi koronaan kuollutta, tosin vanhuksia. Itse taas sairastin pahana ja kärsin yhä hengitysvaikeuksista ja kivuista, enkä usko enää paranevani. Diagnoosin sain maaliskuussa eikä olo helpotu. En ole riskiryhmää.
N18Minkälaisia kipuja?
Onko lääkitystä hengitysvaikeuksiin?
Oletko ollut riskiryhmäläinen?
Millaista hoitoa/seurantaa saat?Nivelkipuja ja kovaa päänsärkyä. Välillä rytmihäiriöitä ja todella voimakasta kipua sydämen kohdalla, tällöin on erittäin vaikea hengittää ja hyperventiloin.
Lääkitystä ei ole muuta kuin tavallinen astmapiippu (ei ole ennen ollut käytössä sellaista minulla, vasta koronan myötä) ja vesihöyryhengitys.
En ollut riskiryhmää.
Happisaturaatioilla on seurattu ja todettu, että hapenottokyky heikentynyt. Ei vielä tiedetä, helpottaako ajan kanssa, kun aiemmin ollut jo keuhkokuumee lapsena ja keuhkoni ovat ilmeisesti alikehittyneet, kun olen keskonen. Pelottaa kyllä toinen aalto, en usko selviäväni siitä.
N18
Onko tietoa, mistä sait tartunnan? Ovatko läheisesi sairastaneet myös koronan?
0 tuttua ja 0 tutuntuttua sairastunut. Asun pk-seudulla.
En itsekään tunneketään sairastunutta ja puolison 1000 ihmisen työpaikassakaan ei ketään pois ole sen takia ollut.
Omassa muutaman sadan työpaikadsakaan ei ole ollut. Jos joku tuntisi tai tietäisi niin varmana juorut naisvaltaisella alalla leviäisi hetkessä..