Kaksi tuttua kuollut koronaan. :( Neljä joutunut sairaalaan. 16 saanyt tartunnan.
Kommentit (111)
Minua pelottaa palata syksyllä töihin. Olen palveluammatissa, jossa ollaan asiakkaan kanssa samassa tilassa pitkään. Tulen varmasti saamaan taudin tällä Suomen uudella koronataktiikalla töistä ja tartutan perheeni. Työantaja on tähän asti suhtautunut vähättelevästi tautiin ja kuitannut asian, että en kuulu riskiryhmään. Enpä välittäisi silti saada tautia lievänäkään mahdollisine pitkäaikaisvaikutuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Aika outoa. Itse asun Helsingissä ja vieläpä yhden ensimmäisen koronavaaran (larun koulu) lähellä enkä tiedä ketään sairastunutta.
Samoin, Helsingissä asun eikä lähipiirissä ketään sairastunutta, eikä kukaan edes tunne ketään sairastunutta.
Olen kyllä kuullut että suurin osa sairaalaan joutuneista oli ei-suom alaisia.
Suomessa suhteellinen kuolleisuus on paljon suurempi kuin sairastuvuus.
Huonoa hoitoa.
Kts Worldometers.
Olen kyllä työkykyinen ja opinnot olivat etänä ja jatkunevat osaltani myös näin, testit nykyään negatiivisia joten olin töissäkin normaalisti tämän kesän. En kyllä jaksa touhuta juuri mitään enää samaan tapaan, aiemmin olin urheilullinen ja jaksoin nostella painavia kuormia töissä kevyesti, mutta nyt on todella puhti poissa. Rautalisät sun muut eivät auta ja liikun yhä normaalisti, mutta hapenottokyky on erittäin heikko.
Aiemmin kirjoittanut N18
Ei tauti pahoille iske ..
Zincc
Ei meillä ole hätää ..
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän kaksi koronaan kuollutta, tosin vanhuksia. Itse taas sairastin pahana ja kärsin yhä hengitysvaikeuksista ja kivuista, enkä usko enää paranevani. Diagnoosin sain maaliskuussa eikä olo helpotu. En ole riskiryhmää.
N18
Minkälaisia kipuja?
Onko lääkitystä hengitysvaikeuksiin?
Oletko ollut riskiryhmäläinen?
Millaista hoitoa/seurantaa saat?
Minäkin asun itä. Helsingissä. Töissä päiväkodissa. En tunne henkkoht ketään Koronan saanutta.
Kyllä korona Suomessa tähän asti lottovoiton tasoa on ollut.
Miten minun on hiukan vaikea uskoa tuota aloitusta.
16 tuttavaasi siis sairastunut. 2 kuollut, 8 sairaalahoidossa. Vain kuusi siis selvinnyt kutakuinkin ehjin nahoin. Joo, syksy kyllä huolestuttaa.
Terkut Espoosta. Tunnen henk. koht 2 koronan sairastanutta (toinen lievänä, toinen vakavampana muttei tehohoidossa) ja tiedän lisäksi 2 tutun tuttua.
Mä en myöskään tunne ketään jolla olis ollu korona. Ja Helsingissä asun.
Asun pienellä paikkakunnalla Etelä-Suomessa, tunnen yhden pariskunnan jotka sairastivat koronan. Toinen joutui sairaalaan, toinen selvisi kotona. Mutta he eivät ilmeisesti tartuttaneen ketään vaikka olivat olleet hyvinkin paljon ihmisten kanssa tekemisissä ennen taudin varmistumista. Tämä oli siis ihan alkuvaiheessa, jolloin ei vielä pienen flunssan takia ihmisiä vältelty. Toki koskaan ei selvinnyt mistä he sen taudin saivat, eivät olleet matkustelleet edes kotimaassa vaan olleet koko ajan tällä paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän kaksi koronaan kuollutta, tosin vanhuksia. Itse taas sairastin pahana ja kärsin yhä hengitysvaikeuksista ja kivuista, enkä usko enää paranevani. Diagnoosin sain maaliskuussa eikä olo helpotu. En ole riskiryhmää.
N18Minkälaisia kipuja?
Onko lääkitystä hengitysvaikeuksiin?
Oletko ollut riskiryhmäläinen?
Millaista hoitoa/seurantaa saat?
Katso, minkä ihmeen takia inhalaatiohöyryssä on E132. Se ei voi parantaa kenenkään vointia missään tilanteessa!
Kaverin veli (jota en tunne) sai koronan heti silloin alussa Itävallan hiihtokeskuksesta, mutta vaikka Helsingissä asun niin muita en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suhteellinen kuolleisuus on paljon suurempi kuin sairastuvuus.
Huonoa hoitoa.
Kts Worldometers.
Tehohoito meillä kyllä erittäin laadukasta, häpeäisit että edes väität tuollaista! Kukaan ei kuole sairaalassa koronaan huonon hoidon takia - valitettavasti sairaus on pahimmillaan niin vakava, että siihen kuolee hoidosta huolimatta, koska parannuskeinoa ei ole.
Kuolleisuus johtuu Suomen ikääntyneestä kansasta ja siitä, että puolet menehtyneistä on vanhusyksiköissä sairastuneita ja kuolleita. Suuressa osassa maailman maita laitosvanhuksia ei testata eikä tilastoida ollenkaan mukaan koronakuolleisiin. Tilastointisyistä koronasta ei voi eikä pidäkään tehdä mitään maiden välistä kisaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä työkykyinen ja opinnot olivat etänä ja jatkunevat osaltani myös näin, testit nykyään negatiivisia joten olin töissäkin normaalisti tämän kesän. En kyllä jaksa touhuta juuri mitään enää samaan tapaan, aiemmin olin urheilullinen ja jaksoin nostella painavia kuormia töissä kevyesti, mutta nyt on todella puhti poissa. Rautalisät sun muut eivät auta ja liikun yhä normaalisti, mutta hapenottokyky on erittäin heikko.
Aiemmin kirjoittanut N18
Itsellä muuten sama, mutta koronatestissä en ole ollut koska silloin maaliskuun alussa piti olla ulkomailla oleskelua (tai varmistettu koronakontakti) ja minulta puuttuu kumpikin. Se siis ei riittänyt testiin, että työskentelin isossa kauppakeskuksessa olevassa myymälässä ja työmatkat kuljin julkisilla..
Anyway, just tuo hapenottokyvyn muuttuminen itseänikin huolettaa eniten kun se on niin arvaamaton eikä samanlainen päivästä toiseen. Itsekin liikun melkoisen paljon ja jonain päivinä olo on kuin ennen koronaa, mutta sitten se normilenkki saattaakin olla taas ihan mahdoton ajatus kun tuntuu ettei keuhkot vaan toimi, ne polttelee ja happea ei vaan saa. Tämän lisäksi on outoa kiertävää kihelmöintiä ja vihlovan jomottavaa kipua ympäri kroppaa mutta eniten jaloissa ja käsissä..
N43
Minä tunnen vain yhden jolla on ollut tartunta, eikä kuulema ollut yhtään tavallista flunssaa kummempi.
Oletko siis työkyvytön?
Sairauslomalla?
Pelottavaa tämä kyllä on.