Kaksi tuttua kuollut koronaan. :( Neljä joutunut sairaalaan. 16 saanyt tartunnan.
Kommentit (111)
Olen todella pahoillani ap:n puolesta. Varmasti pelkäisin itsekin tuossa tilanteessa. En kuitenkaan osaa pelätä koronaa omalle kohdalleni, enkä edes sukulaisilleni vaikka asunkin pääkaupunkiseudulla ja iso osa sukulaisista ja ystävistä myös. En tunne tai edes tiedä ketään tuttua, kenellä olisi ollut korona. Sen sijaan lähipiiristä tiedän valitettavan monta muuta vakavaa sairautta ja onnettomuutta, joita pelkään paljon enemmän ja pidän niitä paljon todennäköisempinä. Esim. läheiselläni on syöpä, ja hänen syöpähoidot ovat viivästyneet koronatilanteen takia ja syöpähoitojen viivästyminen pelottaa ja harmittaa minua todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen viisi ihmistä, jotka varmasti sairastaneet koronan (testattu). Lisäksi tiedän yhden tutuntutun vanhemman ihmisen, joka kuoli kyseiseen tautiin.
Asun pääkaupunkiseudulla.
Firma ehkä tunnistettu ja tartuttaja tiedossa. Kuulin tutulta et siel oli tartuntoja.
USA:ssa seitsemästä sisaruksesta viisi kuoli koronaan.
Itse pystyn yhden tutun kautta tavoittamaan Obaman, Englannin kuningasperheen tai vaikka Will Smithin. Silti en tunne yhtään lottovoittajaa tai koronaan kuollutta tai siihen sairastunutta.
Omituista...
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän kaksi koronaan kuollutta, tosin vanhuksia. Itse taas sairastin pahana ja kärsin yhä hengitysvaikeuksista ja kivuista, enkä usko enää paranevani. Diagnoosin sain maaliskuussa eikä olo helpotu. En ole riskiryhmää.
N18Minkälaisia kipuja?
Onko lääkitystä hengitysvaikeuksiin?
Oletko ollut riskiryhmäläinen?
Millaista hoitoa/seurantaa saat?Katso, minkä ihmeen takia inhalaatiohöyryssä on E132. Se ei voi parantaa kenenkään vointia missään tilanteessa!
Pakkoko sinun on trollata joka ketjussa typerillä ja asiaankuulumatttomilla kommenteillasi? Raivostuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pystyn yhden tutun kautta tavoittamaan Obaman, Englannin kuningasperheen tai vaikka Will Smithin. Silti en tunne yhtään lottovoittajaa tai koronaan kuollutta tai siihen sairastunutta.
Omituista...
Minäkään en tunne yhtään lottovoittajaa, mutta yksi kaveri tietää vuosikymmenten varrelta, oliko peräti seitsemän. Hän ehkä yleensäkin tuntee enemmän ihmisiä kuin minä, mutta silti. Enkä tunne ketään jolla olisi ollut korona, koska ei meilläpäin sitä juurikaan ole ollut, eikä sukulaisetkaan asu alueilla joissa olisi ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suhteellinen kuolleisuus on paljon suurempi kuin sairastuvuus.
Huonoa hoitoa.
Kts Worldometers.Tehohoito meillä kyllä erittäin laadukasta, häpeäisit että edes väität tuollaista! Kukaan ei kuole sairaalassa koronaan huonon hoidon takia - valitettavasti sairaus on pahimmillaan niin vakava, että siihen kuolee hoidosta huolimatta, koska parannuskeinoa ei ole.
Kuolleisuus johtuu Suomen ikääntyneestä kansasta ja siitä, että puolet menehtyneistä on vanhusyksiköissä sairastuneita ja kuolleita. Suuressa osassa maailman maita laitosvanhuksia ei testata eikä tilastoida ollenkaan mukaan koronakuolleisiin. Tilastointisyistä koronasta ei voi eikä pidäkään tehdä mitään maiden välistä kisaa.
Hoito on laadukasta, sitten kun siihen pääsee.
Helsingissä asun ja tunnen 6 koronan sairastanutta (kaikki selvinneet kyllä). Nämä 6 eivät ole mitenkään samasta tuttupiiristä, eivätkä tunne toisiaan. 1 Tampereelta, loput Uudeltamaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä työkykyinen ja opinnot olivat etänä ja jatkunevat osaltani myös näin, testit nykyään negatiivisia joten olin töissäkin normaalisti tämän kesän. En kyllä jaksa touhuta juuri mitään enää samaan tapaan, aiemmin olin urheilullinen ja jaksoin nostella painavia kuormia töissä kevyesti, mutta nyt on todella puhti poissa. Rautalisät sun muut eivät auta ja liikun yhä normaalisti, mutta hapenottokyky on erittäin heikko.
Aiemmin kirjoittanut N18Itsellä muuten sama, mutta koronatestissä en ole ollut koska silloin maaliskuun alussa piti olla ulkomailla oleskelua (tai varmistettu koronakontakti) ja minulta puuttuu kumpikin. Se siis ei riittänyt testiin, että työskentelin isossa kauppakeskuksessa olevassa myymälässä ja työmatkat kuljin julkisilla..
Anyway, just tuo hapenottokyvyn muuttuminen itseänikin huolettaa eniten kun se on niin arvaamaton eikä samanlainen päivästä toiseen. Itsekin liikun melkoisen paljon ja jonain päivinä olo on kuin ennen koronaa, mutta sitten se normilenkki saattaakin olla taas ihan mahdoton ajatus kun tuntuu ettei keuhkot vaan toimi, ne polttelee ja happea ei vaan saa. Tämän lisäksi on outoa kiertävää kihelmöintiä ja vihlovan jomottavaa kipua ympäri kroppaa mutta eniten jaloissa ja käsissä..
N43
Tähän saakka jaksoin lukea ketjua.
Pari pikku huomiota.
Aloitushan on selkeä provo. Helppo saada kauhua aikaan. Ihmiset uskoo ja lisää uskomattomia tarinoita tulee, koska näillä muutamilla palstalaisilla on niin kova pelko.
Toinen huomio on tämä edellinen. Eli ahdistus saa ikuisesti uskomaan, että KYLLÄ minulla se oli ja jos oikein mietin, tuntuu kyllllllääää oireita. Psyyke tekee tepposiaan. Kun oikein pelkää, oireita löytyy.
Eikä mikään saa uskomaan toisin.
Tunnen viisi ihmistä, jotka varmasti sairastaneet koronan (testattu). Lisäksi tiedän yhden tutuntutun vanhemman ihmisen, joka kuoli kyseiseen tautiin.
Asun pääkaupunkiseudulla.