Kaksi tuttua kuollut koronaan. :( Neljä joutunut sairaalaan. 16 saanyt tartunnan.
Kommentit (111)
Tunnen yhden sairastuneen henkilökohtaisesti, tutuntutuilla on ollut vahvistettu korona kuudella hengellä ja työssä olen törmännyt neljään henkilöön. Pieni paikkakunta, alle 8000 asukasta. Ja sen mitä olen kuullut, niin kova on tauti, tehohoidossa näistä e.m. ollut kaksi.
"Juuri on muuten julkaistu Harvardin tutkimus että veriryhmällä ei olekaan väliä."
KIITOS!
Se joka pelkää veriryhmänsä takia.
Vierailija kirjoitti:
A-veriryhmä minulla, kun joku sitä kysyi aiemmin.
N18
Hei, kiitos että kerroit sen. Olen myös itse "A ryhmästä".
On kerrottu että A veriryhmällä on riski sairastua vakavammin. Mutta mulle on jäänyt epäselväksi vaikuttaako reesustekijä sairastumisen vaikeuteen.
Osaisitko kertoa, onko sinulla A Rh positiivinen tai A Rh negatiivinen veriryhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sukulainen kuoli koronaan ja useita on sairastanut sen. Itse lasken itseni riskiryhmään kuuluvaksi ja arvelen että se on menoa jos sen saan. Oletan, että ensimmäisten oireiden ilmaantuessa on noin viikko elinaikaa.
M43
Ei siihen nyt niin vain kuole, vaikka onkin riskiryhmää varsinkaan jos on alle 65-vuotias. Valtaosa jättää kuolematta, joillekin tulee vaikeita vaivoja muutamaksi kuukaudeksi ja joillekin voi puhjeta joku ikävä tauti. Niiden kestosta ei vielä ole tarpeeksi tutkimuksia.
Ja nyt on vielä sellainen tilanne, että hoitoa saa hyvin.
Häntä ylös vain ja vältä väkijoukkoja ja tungoksia.
Covidista tosiaan kertyy koko ajan enemmän tutkimustietoa. Oletteko huomanneet muuten, että maailmalla ei enää puhuta riskiryhmien suojelusta pelkästään? Eli muualla on huomattu jo, että kuka tahansa voi sairastua tähän vakavasti, esim. se naapurin perusterve 20v.
Eli kun aikaa kuluu, niin Suomessakin varmaan loppuu "tappelu" siitä, onko Covidin torjunta pelkkää riskiryhmien suojelua vai ei.
Kun siis sairastuu enemmän kaiken ikäisiä ja perusterveitäkin, niin menneen talven lumia on se puhe, että kaikki toimet tähtäävät "riskiryhmien suojeluun". Ruvetaan huomaamaan, että tämä on hyvin arvaamaton virus ja se nimenomaan ei hyökkää pelkästään iäkkäiden ja/tai sairaiden kimppuun. Kuka tahansa on itse asiassa riskissä, koska kukaan ei voi tietää, mitä tapahtuu jos omalle kohdalle osuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronan sairastaneet ovat olleet yllättävän hiljaa. Vai ovatko niin huonossa kunnossa, että eivät kykene kommunikoimaan?
Luultavasti kokevat syrjintää. Itse syrjin hienovaraisesti virolaista miestä, joka kertoi sairastaneensa covid19. Ajattelin, että en halua varmuuden vuoksi olla hänen kanssaan tekemisissä. Muuten olisin voinut jäädä juttusille pidempään. Ja luulen, etten ole pahimmasta päästä.
Tämä! Kuka koronan sairastanut nyt ylipäätään viitsii mainostaa, että minullapa on ollut tämä korona (jos sitä ei ole aivan välttämätön pakko kertoa). Ihmiset vauhkoontuu tiedosta että mahdollisesti saa tartunnan, yllättävän usein myös ne jotka vannovat etteivät välitä koronasta (pyh, tavallinen flunssa vaan -ihmiset).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin tiedän kaksi koronaan kuollutta, tosin vanhuksia. Itse taas sairastin pahana ja kärsin yhä hengitysvaikeuksista ja kivuista, enkä usko enää paranevani. Diagnoosin sain maaliskuussa eikä olo helpotu. En ole riskiryhmää.
N18Minkälaisia kipuja?
Onko lääkitystä hengitysvaikeuksiin?
Oletko ollut riskiryhmäläinen?
Millaista hoitoa/seurantaa saat?Nivelkipuja ja kovaa päänsärkyä. Välillä rytmihäiriöitä ja todella voimakasta kipua sydämen kohdalla, tällöin on erittäin vaikea hengittää ja hyperventiloin.
Lääkitystä ei ole muuta kuin tavallinen astmapiippu (ei ole ennen ollut käytössä sellaista minulla, vasta koronan myötä) ja vesihöyryhengitys.
En ollut riskiryhmää.
Happisaturaatioilla on seurattu ja todettu, että hapenottokyky heikentynyt. Ei vielä tiedetä, helpottaako ajan kanssa, kun aiemmin ollut jo keuhkokuumee lapsena ja keuhkoni ovat ilmeisesti alikehittyneet, kun olen keskonen. Pelottaa kyllä toinen aalto, en usko selviäväni siitä.
N18Onko tietoa, mistä sait tartunnan? Ovatko läheisesi sairastaneet myös koronan?
Sisko ilmeisesti sai yliopistolta ja toi kotiin.
Koko perhe sairasti kotona useita viikkoja ja äitini kävi myös tiputuksessa, kun korona aiheutti kamalan ripulin.
Muuten muu perhe on hyvässä kunnossa, siskolla samaa vihlontaa ja hengästymistä kuin minulla.
N18
Suvussanne on neandertalinihmistä.
Sukulainen sai oireita ja kävi lääkärissä ja testissä, mutta testi oli negatiivinen. Muutaman päivän päästä hän kuoli ja nyt testi näytti plussaa. Hän oli vain noin 50 v.
Yksi läheinen ystävä sekä kaveri ja puolituttu sairastaneet myös koronan. Kaksi sai tartunnan Saksan matkalta ja yksi muuten sosiaalisesta kanssakäymisestä vailla turvavälejä
Asun Espoossa. Tunnen 4 sairastanutta. 2 noin 50v, joista tosella oli hengitysvaikeuskia, molemmilla korkea kuume. Olivat kotona. Kolmas alle 30v ja ainut oire oli hajuaistin menetys. 4 oli vanhus, joka joutui Helsingissä muista syistä sairaalahoitoon ja sai taudin sieltä - selvisi, mutta ei ollut ihan entisensä enää.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen vain yhden jolla on ollut tartunta, eikä kuulema ollut yhtään tavallista flunssaa kummempi.
Miksi pitää alapeukuttaa? Mä tunnen 2 henkilö kenellä on ollut laboratoriovarmistettu korona ja toisen koko perhe sairasti, kaikilla se oli tosi lievä.
Eikö ole hyvä ettei kaikki sairastu tästä vakavasti?
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Hyvää tässä on että näyttäisi olevan lähinnä eliitin sairaus (paljon matkustelevat), tosin nämä äpär£t levittää tautia myös muihin.
Ei ole vain eliitin sairaus. Ovat ehtineet levittää sitä muihinkin matkojensa jälkeen.
Minkä pirun eliitin? Jokaisella suomalaisella on mahdollisuudet hankkia hyväpalkkainen ammatti ja matkustella niin paljon kuin lystää. Te vassarit olette ihan naurettavia toiselle vuosisadalle jääneitten kommenttienne kanssa.
Tunnen viisi. Toinen perhe sai taudin matkalta, sairasti pitkään keväällä, nyt ihan kunnossa, vain vanhemmilla oireita, ei käyneet testissä.
Toinen yli 70 v pariskunta, sairasti pitkään keväällä, nyt ihan kunnossa, ei käyneet testissä.
Olen ollut 4 kk kipeä koronan vuoksi, lääkä3iin en kehtaa lennä kun kaikki oire3t on psyykkisä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa suhteellinen kuolleisuus on paljon suurempi kuin sairastuvuus.
Huonoa hoitoa.
Kts Worldometers.Tehohoito meillä kyllä erittäin laadukasta, häpeäisit että edes väität tuollaista! Kukaan ei kuole sairaalassa koronaan huonon hoidon takia - valitettavasti sairaus on pahimmillaan niin vakava, että siihen kuolee hoidosta huolimatta, koska parannuskeinoa ei ole.
Kuolleisuus johtuu Suomen ikääntyneestä kansasta ja siitä, että puolet menehtyneistä on vanhusyksiköissä sairastuneita ja kuolleita. Suuressa osassa maailman maita laitosvanhuksia ei testata eikä tilastoida ollenkaan mukaan koronakuolleisiin. Tilastointisyistä koronasta ei voi eikä pidäkään tehdä mitään maiden välistä kisaa.
Saako Suomessa Plasmahoitoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rarehanu kirjoitti:
Hyvää tässä on että näyttäisi olevan lähinnä eliitin sairaus (paljon matkustelevat), tosin nämä äpär£t levittää tautia myös muihin.
Ei ole vain eliitin sairaus. Ovat ehtineet levittää sitä muihinkin matkojensa jälkeen.
Minkä pirun eliitin? Jokaisella suomalaisella on mahdollisuudet hankkia hyväpalkkainen ammatti ja matkustella niin paljon kuin lystää. Te vassarit olette ihan naurettavia toiselle vuosisadalle jääneitten kommenttienne kanssa.
Ai on mahdollisuudet? Kaikkiko ovat yhtä älykkäitä?
Did The Oxford Covid Vaccine Work In Monkeys? Not Really
All of the vaccinated monkeys treated with the Oxford vaccine became infected when challenged, as judged by recovery of virus genomic RNA from nasal secretions. There was no difference in the amount of viral RNA detected from this site in the vaccinated monkeys as compared to the unvaccinated animals. Which is to say, all vaccinated animals were infected. This observation is in marked contrast to the results reported from Sinovac trial. At the highest dose studied, no virus was recovered from vaccinated monkeys from the throat, lung, or rectum of the vaccinated animals.
There is a second troubling result of the Oxford paper. The titer of neutralizing antibody, as judged by inhibition of virus replication by successive serum dilutions as reported is extremely low.
https://www.forbes.com/sites/williamhaseltine/2020/05/16/did-the-oxford…
Kaveri oli karanteenissa kaksi viikkoa, kun työpaikalla todettiin koronatapaus. Kukaan muu ei sairastunut ja tämä työkaverikin vain lievänä, vaikka oli riskiryhmää. Tämä sattui Helsingissä.
Muita en edes tiedä. Asun itse alueella jossa vain vähän tapauksia.
Tunnen seuraavat tapaukset:
- iän puolesta lähellä riskiryhmää, mutta ikäisekseen todella hyväkuntoinen. Selvisi aika vähällä, joskin sairastelu jatkui pitkään
- 30+ ja hyväkuntoinen, kuin tosi paha flunssa
- 30+ ja entinen kilpaurheilija. Joutui sairaalaan, palautumisessa mennyt kuukausia eikä ole vieläkään normaalikunnossa, siis verrattuna tavikseen
- edellisten lapset, selvisivät vähällä
Tunnen muutaman sairastuneen ja tiedän yhden iäkkään koronaan kuolleen.
Juuri on muuten julkaistu Harvardin tutkimus että veriryhmällä ei olekaan väliä.