Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies meni juhliin yksin, kertomatta minulle

Vierailija
13.06.2013 |

Miesystäväni (jonka kanssa olen ollut yhdessä kuusi vuotta) veljellä oli pyöreät syntymäpäivät viime viikonloppuna. Tiesin niistä kuukausia etukäteen, sekä siitä, että niitä vietettäisiin mökillä sadan km päässä meiltä. Asumme miehen kanssa naapureina, mutta vietämme vapaa-aikamme yhdessä. Puhuin noista syntymäpäivistä ja niille menosta usean kerran, ja nyt jäkikäteen ymmärrän, että mies ei juuri kommentoinut noita puheita. Lahja oli hankittu yhteisesti miehen muiden sisarusten kanssa. Sunnuntai-aamuna sitten odottelin miehen tulevan hakemaan minua. Kun puolipäivä läheni, soitin, onko hän nukkunut pommiin. Hän ilmoitti juuri tulevansa perille tuonne mökille ja sisarensa olevan hänen kyydissään. Jäin suu auki ihmettelemään, kun mies sanoi, että nyt hänen pitää lopettaa, kun ollaan perillä juuri. tuo oli käsittämätön isku vasten kasvoja. En ole tällä viikolla vastannut hänen soittoihinsa (on kaksi kertaa yrittänyt soittaa), enkä tiedä mitä nyt teen. Rakastan häntä, mutta tuollainen kohtelu on minusta väärin.

Vai onko? Ylireagoinko? Mie son kyllä tempaissut ennenkin, mutta ei ihan näin raskaasti: kommentteja?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hämärä temppu mieheltä. Kyllä mä sanoisin suoraan, että luokkaannuin tuosta käytöksestä ja haluaisin vastaukset, miksi hän noin teki? Miksei sanonut etukäteen? - Kysy vain jos olet valmis vastaukseen suuttumatta!

En siis lähtisi miehen pitämään peliin, ettei asiasta puhuta. Mitähän on mahtanut sisaruksilleen puhua, kun mä juhlakaluna ihmettelisin missäs seurustelukaveri. Toisaalta olisin voinut vittuillakseni ajaa omalla autolla jälkeenpäinkin kekkereihin. Pyydellyt vaan anteeksi myöhästymistäni, kun suunnitellut kuljetusjärjestelyt pettivät. En olisi siellä mitään kohtausta tietenkään järjestänyt, mutta jos olisin ollut kutsuttu ollut, niin siinähän olisi heppu sitten ihmetellyt saapumistani..

Toivottavasti jannulla on hyviä selityksiä, koska ne olisivat nyt tarpeen.

Vierailija
22/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Mies ei koskaan juuri selittele tekemisiään. Sanoo, että on kiistatilanteessa mieluummin hiljaa, ettei tule sanoneeksi mitään, mitä voin käyttää häntä vastaan. Ihan kuin amerikkalaisessa tuomioistuimessa. :) Hän on muutenkin hiljainen luonteeltaan joskus jopa ujo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella outoa käytöstä mieheltä. Mielestäni olisi vähintäänkin selityksen velkaa sinulle huolimatta siitä, otatko hänet takaisin vai et. Minä en katsoisi kovin hyvällä tuollaista toimintaa, on se sen verran kummallista. Kerroit, että miesystäväsi on kiistatilanteissa hiljaa, ettei tule sanottua mitään ylimääräistä. Ovatko nämä katoamistapauksetkin sitten olleet hänen mielestään kiistatilanteita. Sinä olet ollut mukaan lähdössä, kuten asiaan kuuluukin, mutta miesystävä on hiljaa mielessään kiistänyt sen sinulta. Aikuisesti käyttäytyvä olisi kyllä saanut sanottua, ettei yhteistä syntymäpäiväjuhlaa ole tulossa. Tämä sinun miehesi luikahti omille teilleen luimistellen. 

Eksäni rupesi "kouluttamaan" minua "tavoille" kertomalla jostakin tilaisuudesta, johon minutkin oli kutsuttu avecina. Kun en sitten hänen mielestään täyttänyt hänen odotuksiaan, hän lähti tilaisuuteen ilman minua. Hän teki myös sitä, että sanoi olevansa menossa, mutta minua hän ei ota mukaan, vaikka minutkin oli kutsuttu. Ne olivat lopun alkuaikoja, ymmärsin sen aika äkkiä. Kun puoliso nöyyryyttää, se tarkoittaa sitä, että rakkautta ja hyvää tahtoa ei ole enää jäljellä. 

Vierailija
24/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistuuko miehelle alkoholi, mutta sinä et erityisemmin pidä juomisesta? Voisi selittää tuollaista käytöstä, tahtoo "juhlia" kunnolla, mutta ei halunnut puhua asiasta, ajattelee että unohdat sen kyllä ajan kanssa. Oli syy mikä vaan, olisin loukkaantunut ja tahtoisin mieheltä selityksen, hänen on täytynyt ymmärtää että olit tulossa mukaan. Ja olisi varmaan syytä keskustella suhteenne luonteesta, odotuksista ja siitä, miten kommunikoitte, ettei vastaavaa enää tapahdu. Jos nyt tahdotte jatkaa yhdessä.

Vierailija
25/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Nämä pistävät ajattelemaan. Tämä suhde tosiaan syö energiaa. Olen aina ajatellut, että otan tästä vain parhaat palat enkä välitä miehen ylilyönneistä, mutta miksi ihmeessä tyytyyisin sellaiseen? Tähän mennessä olen ajatellut, että jos tämä suhde loppuu, en jaksa etsiä ketään muuta kumppania ja sitten olen yksin loppuikäni. Nyt tajuan ,että mitä sitten? Voisin ehkä kuitenkin paremmin, kun ei tarvitsisi koko ajan miettiä, olenko parisuhteessa vai en.

AP

Vierailija
26/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Ukko pihalle.

Vierailija
27/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elätte erillään niin miksi sen pitää ilmoitella että missä liikuskelee? Tuohan se on koko pointti kun ollaan erikseen: saa sinulta seuraa kun haluaa mutta on ihan yhtä oikeutettua lähteä vaan itse veljensä juhliin tunnin ajomatkan päähän (onpas kaukana) jos siltä tuntuu.

Et sinä miehen äitikään ole, jos olisitte yhdessä asuvia niin saa mies varmasti silloinkin lähteä yksin. Silloin vaan ilmoittaa että häipyy ettet ihmettele kun ei tule kotiin. Nythän teillä ei ole "yhteistä aikaa eikä yhteistä kotia". Mitä ihmeellistä tuossa on?

Vierailija
28/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä koko juttua. Sovitteko te miehen kanssa, että menette yhdessä? Meillä mies käy usein yksin oman sukunsa juhlissa, en siitä vedä hernettä nenään. Jos mitään ei ole sovittu, saa mies sinua loukkaamatta mennä yksinään.

Vierailija
29/29 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös ap sanonut, että juhlista puhuttiin ja hän puhui siihen malliin, että yhdessä mennään, vaikka mies ei kommentoinut. Kai se ukko olisi voinut sanoa, että menee yksin. Se oli minusta se pointti, että ei voinut kertoa, vaikka oli kai koko ajan menossa yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä