Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääkutsu yhdelle

Vierailija
22.07.2020 |

Sain hääkutsun ystäväni häihin. Kyseessä ovat pienet häät budjettisyistä ja vieraslistalla siis ainostaan perheet ja lähimmät ystävät. Aavistelin jo etukäteen, että kutsu tulee koskemaan ainostaan minua, vaikka olemme mieheni kanssa olleet yhdessä syksyllä kahdeksan vuotta. Sain kuitenkin kuulla, että muut yhteiset ystävämme on kutsuttu juhliin kumppaneineen, jopa sellaiset ystävät joiden kutsumista koko juhlaan morsiuspari on kanssani avoimesti epäröinyt! Tuntuu todella erikoiselta, sillä nämä kutsutut puolisot eivät vaikuta morsiusparille yhtään sen läheisemmiltä kuin oma miehenikään. Mieleni tekisi ilmoittaa, etten aio osallistua juhliin yksin. Toisaalta tiedän, että muut vieraat mitä todennäköisimmin kyselisivät mieheni perään, johon olisi nautinnollista todeta että jostain syystä kutsuni oli osoitettu vain yhdelle.

Kommentit (312)

Vierailija
41/312 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vela -72 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen raivoissani ja ystäväni selittelee asiaa tuolla rajallisella hääbudjetilla. Yrittää siis väistää luotia puhumalla asian vierestä.

Olet siis jo suoraan kysynyt ystävältäsi asiasta? Pelkän hääbudjetinko hän on tosiaan antanut selitykseksi siitä, että miksi just sinun miehesi on jätetty kutsumatta?

Hän ainostaan kiertelee vaikeana, että johonkin se raja piti vetää. Olemme viestitelleet asiasta muutama päivä sitten. Puhuimme kuitenkin vieraslistasta ennen kutsujen lähettämistä ja sanoin heille, että he itse voivat vieraansa valita. Kai tuo kommentti tulkittiin sitten niin, ettei minulle ole merkitystä, saanko miestäni mukaan. Mielestäni on kuitenkin räikeä etikettivirhe, jos samat käytännöt eivät koske kaikkia kutsuttuja. Pidin itsestään selvänä että samat rajanvedot koskevat kaikkia, mutta ilmeisesti ei. Mietin myös, voiko syynä olla se että olemme lapseton "susipari", sillä muut kutsutut ovat joko kihloissa/aviossa tai hankkineet lapsia. Alkaa kuvottaa koko tyyppi kun ajattelenkin tätä asiaa.

Sillä ei kyllä pitäisi olla yhtään mitään merkitystä, vaikka kuinka lapseton susipari olisitte, kun kuitenkin 8 vuotta olette olleet yhdessä. Sinuna vastaisin kohteliaasti, että valitettavasti en pääse osallistumaan. Laittaisin kuitenkin onnittelukortin postissa ja pari kymppiä häälahjatilille. Sen jälkeen katsoisin itse kuitenkin käyttäytyneeni juuri niin aikuismaisesti ja kohteliaasti kuin voi odottaa ja jättäisin jatkon ystäväni harteille.

Vierailija
42/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas meni mammat lankaan :D

Vaikka lanka on niin paksu, että sokea Reettakin sen näkee, mutta ei, nää mammat leuka tutisten vaahtoaa. Tyhmää sakkia olette, todella tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et nyt ainakaan kerjää enää kutsua miehellesi. Jos kerran on ilmoitettu, että kutsu on vaan sinulle, niin se on vaan sinulle. Itse en menisi, jos kerran kuitenkin te molemmat tunnette hääparin. En siitä mitään suurta numeroa tekisi, vaan ilmoittaisin vaan, että en pääse tulemaan. Mutta tuollainen, että soitellaan perään ja vingutaan kutsua, niin se on noloa.

Vierailija
44/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et nyt ainakaan kerjää enää kutsua miehellesi. Jos kerran on ilmoitettu, että kutsu on vaan sinulle, niin se on vaan sinulle. Itse en menisi, jos kerran kuitenkin te molemmat tunnette hääparin. En siitä mitään suurta numeroa tekisi, vaan ilmoittaisin vaan, että en pääse tulemaan. Mutta tuollainen, että soitellaan perään ja vingutaan kutsua, niin se on noloa.

Puhelun tarkoituksena ei toki ole vinkua kutsua. Ymmärtäisit sen jos luit aiemmat kommenttini ja ymmärrät lukemaasi.

Ap

Vierailija
45/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa:

Kiitos paljon hääkutsusta Ystävä hyvä. En kuitenkaan pääse tulemaan tilaisuuteen, mutta tulemme myöhemmin kursusta Mieheni kanssa kahville juhlistamaan avioitumistanne kun vaan Teille sopii.

Vierailija
46/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene puolisosi kanssa kirkkoon ja lähdette sieltä vihkimisen jälkeen kotiin. Kirkkoon kun saa kutsuttakin mennä.

Tässä on hyvä idea. :)

Vierailija
47/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene puolisosi kanssa kirkkoon ja lähdette sieltä vihkimisen jälkeen kotiin. Kirkkoon kun saa kutsuttakin mennä.

Ja vastauksen kutsuun voisi muotoilla, että tulemme mieheni kanssa vain kirkkoon, emme juhlatilaisuuteen, koska kutsu sinne koski vain minua.

Vierailija
48/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin super tyytyväinen jos en saisi hääkutsua. Ehdottomasti kyllä kannustaisin puolisoa menemään yksin häihin, koska on kuitenkin kyse hänen ystävistään. 

Vierailija
49/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vastauksen kutsuun voisi muotoilla, että tulemme mieheni kanssa vain kirkkoon, emme juhlatilaisuuteen, koska kutsu sinne koski vain minua.

Kuka hullu nyt siihen tylsään kirkkoseremoniaan lähtee, mutta jättää bileet väliin?

Vierailija
50/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raivoissani ja ystäväni selittelee asiaa tuolla rajallisella hääbudjetilla. Yrittää siis väistää luotia puhumalla asian vierestä.

Ystäväsi käyttäytyy törkeästi sinua kohtaan hääkutsussa. Raivostut ja sanot suoraan (ilmeisen ilkeästi, kun käytät sanaa luoti) ja lisäksi suunnittelet näpäytystä häissä, kerrot, että nauttisit siitä.

En osaa sanoa mitä ihmettä tuo on, mutta ette te mitään ystäviä ole.

Vierailija
51/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt siihen tylsään kirkkoseremoniaan lähtee, mutta jättää bileet väliin?

Sellainen, joka haluaa olla osa ystävänsä tärkeää päivää, mutta on kuitenkin loukkaantunut miehensä saamasta kohtelusta.

Vierailija
52/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka miehesi käyttäytyy otettuaan alkoholia? Tai onko muuten vaan kova ottamaan shown haltuunsa? Liekkö siinä syy, että kutsu on vain sinulle...

Vierailija
53/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa omaa ketjuaan, vastailee itselleen.

Vierailija
54/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä hyvä ihminen mene ruinaamaan kutsua miehellesi. Mikä nöyryytys!

En menekään, mutta koska olen tähän saakka arvostanut ystävyyttämme, haluaisin antaa itselleni ja ystävälleni mahdollisuuden selvittää mistä kiikastaa. Todennäköisesti en näihin kekkereihin siis osallistu itsekään. Silti, jos tälle on joku järkevä selitys, kuulen sen mielummin suoraan kuin arvailen että missä meni vikaan.

No eikö hän ole jo selvittänyt, että kyseessä on budjettiasia ja sen takia ovat tarkkaan miettineet keitä kutsuvat. Mitä ihmeen selityksiä sinä vielä tarvitset? Kuulostat ahdistavalta kaverilta. 

Vierailija
55/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ystäväsi on jossain vaiheessa elämäänsä pannut miestäsi ja kokee kiusallisena,että miehesi olisi siellä mukana. toinen vaihtoehto on, että ystäväsi ei pidä miehestäsi.

Vierailija
56/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka haluaa olla osa ystävänsä tärkeää päivää, mutta on kuitenkin loukkaantunut miehensä saamasta kohtelusta.

No mitä mieltä mies on asiasta? Todennäköisesti on vaan tyytyväinen ettei tarvitse lähteä kekkereihin. 

Jos asia on ok miehelle, niin en ap:nä tästä mitään numeroa tekisi ja turhaan loukkaantuisi. 

Vierailija
57/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kommentti, mitä halutaan mutta ikäni yksin eläneenä en voi ymmärtää, miten voi olla niin tiukka napanuora mieheen ettei yhtä iltaa selviä erossa hänestä. Ymmärtäisin, jos kyseessä olisi tuore rakkaus, mutta luulisi teillä olevan sen verran paljon arkea takana, että pystyisit menemään ilman miestäsi. Enkä tässä halua kuulostaa tökeröltä, mutta en antaisi tuon häiritä itseäni. Itse olen ollut useammissakin häissä, joissa olen tuntenut pelkän morsiamen (yksissä häissä olin äitini kanssa Ranskassa, ja meidät sijoitettiin eri pöytiin - hyvin tutustuin pöydän muihin tyyppeihin ja oli oikein hienot häät).

Vierailija
58/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ei vaan pidä poikakaveristasi. Niin simppeliä se on.

Vierailija
59/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En menekään, mutta koska olen tähän saakka arvostanut ystävyyttämme, haluaisin antaa itselleni ja ystävälleni mahdollisuuden selvittää mistä kiikastaa. Todennäköisesti en näihin kekkereihin siis osallistu itsekään. Silti, jos tälle on joku järkevä selitys, kuulen sen mielummin suoraan kuin arvailen että missä meni vikaan.

No eikö hän ole jo selvittänyt, että kyseessä on budjettiasia ja sen takia ovat tarkkaan miettineet keitä kutsuvat. Mitä ihmeen selityksiä sinä vielä tarvitset? Kuulostat ahdistavalta kaverilta. 

Jos kyseessä olisi vain ja ainoastaan budjettiasia niin kenenkään puolisoa ei olisi kutsuttu. Nyt on kutsuttu kaikkien muiden puolisot paitsi aloittajan. Kyse on siis ihan muusta kuin budjetista. En itsekään menisi tuossa tapauksessa.

Vierailija
60/312 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Asiasta on jo viestitelty, joten jättäisin asian siihen, vastaisin kutsuun kieltävästi syytä ilmoittamatta. Et ole selitystä velkaa ja he tietävät jo. Säästyneillä rahoilla ja ajalla teette jotain oikeasti kivaa. Häävieraana olo on ihan persiistä yksin ja olen myös ollut sinkkuna suurimman osan elämääni. Leffat, ravintolat, kuukausien koronakaranteeni, kaikki on kivaa yksin. Häihin osallistuminen ei. Turha mennä paikalle vain pienten näpäytysmahdollisuuksien takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi