Olen ollut osastolla vain psykoosien takia
Nyt on kuitenkin vakava masennus. Pääsenköhän edes viikoksi mielialaosastolle? Kellään kokemusta?
Kommentit (19)
On ollut useita, mutta en osaa valehdella koska ei ole pahoja oireita ollut. Joskus vähän ääniä kuuluu. Lähinnä itsetuhoisia ajatuksia ja masennusta.
Valitettavasti ei ole vieläkään kokemusta näistä hoitolaitoksista mutta en usko että masennus antaa sinulle sinne pääsylippua. Mikä masentaa?
Vierailija kirjoitti:
No jos niitä psykooseja on ollut useampia... Sano, että tältä on tuntunut aina ennenkin ennen psykoosin puhkeamista.
Entä jos ei kuule puhkea vaikka vähän masentaakin?
Olen myös ollut monta kertaa psykoosin takia. Nykyään otetaan aika helposti osastolle, ettei tilanne menisi pahemmaksi. Silloin voidaan myös selvitä lyhyemmällä jaksolla. Psykoosin puhjetessa menisi kuukausia osastolla.
Vierailija kirjoitti:
On ollut useita, mutta en osaa valehdella koska ei ole pahoja oireita ollut. Joskus vähän ääniä kuuluu. Lähinnä itsetuhoisia ajatuksia ja masennusta.
Onko sulla sairaus?
Minä olin vuosi sitten psyk. osastolla ensin 2 viikkoa ja sitten toisella osastolla 1,5 kuukautta. Vakava masennus oli.
Vierailija kirjoitti:
Olen myös ollut monta kertaa psykoosin takia. Nykyään otetaan aika helposti osastolle, ettei tilanne menisi pahemmaksi. Silloin voidaan myös selvitä lyhyemmällä jaksolla. Psykoosin puhjetessa menisi kuukausia osastolla.
Erikoinen tapa. Miksi näin paljon pelätään? Ei nuo ajat myöskään ole mitään automaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sairaus?
On paranoidinen skitsofrenia ja nyt testin mukaan vakava masennus. Päivittäin itsesyytöksiä ja im ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itsetuhoiset ajatukset saattaisivat olla syy päästä osastolle.
Menkää nyt kaikki äkkiä hoitoon, ei jaksa tukea täällä palstallakaan, on tässä itselläkin ollut aika rankkoja vuosia. Jopa ihmettelen että miten olen yksin selvinnyt kaikesta ja voin kertoa että on ollut paha tämä elämä viimeisinä vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sairaus?
On paranoidinen skitsofrenia ja nyt testin mukaan vakava masennus. Päivittäin itsesyytöksiä ja im ajatuksia.
Nuorillakin noita paljon. Osa viilteleekin kun oikein uhriutuu. Odota vielä vähän pahempia ajatuksia ehkäpä sitten.
Ei niitä ajatuksia tarvitse imeä itseensä kun eivät edes ole omia ajatuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole, täysin normaalia, monet hakee huomiota näillä. Oma lapsikin..
Vierailija kirjoitti:
Ok kenen ne on sitten?
Äkkiä nyt hoitoon alta pääsiäisen nämä im-ihmiset. Ei jaksa täällä tukea, yhteiskunnan tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole, täysin normaalia, monet hakee huomiota näillä. Oma lapsikin..
Kyllä jos ne itsetuhoiset ajatukset ovat päivittäisiä ja lisäksi henkilöllä on skitsofrenia, niin en usko että päivystyksessä pidettäisiin pelkkänä huomionhakuna. Mistä tiedät, että oma lapsesi vain hakee huomiota niillä itsetuhoajatuksilla? Ehkäpä hänkin tarvitsisi hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla sairaus?
Iske vastaan.Kehu itseäsi niin saatanasti.Älä anna paskan voittaa itseäsi.Kehu,kannusta,tsemppaa,iloitse,riemuitse,tanssi,kuuntele iloista musiikkia.Tee kaikkesi,että sinulla on hauskaa ja hyvä mieli.Käy raittiissa ilmassa vähän käppäilemässä päivittäin.
Ilo parantaa kaiken.Takaan sen.Ota tämä työksesi.Ilonpito.Siinä sinulle toimiva resepti ihan mihin vaivaan vain.Niin fyysiseen kuin henkiseen.Olethan jo päästäsi sekaisin muutenkin, sinun on helppo vaihtaa se ilosta sekaisin olemiseen.Se on ihanaa.
Kuten näet, minä olen jo. Tämän olotilan voi saavuttaa myös uskoon tullessaan.Se on täyttä positiivisuutta.Uskotaan pelkästään hyvään, ilman mitään todisteita.Sitä suosittelen sinulle ja kaikille jotka haluavat olla onnellisia.Iloitkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok kenen ne on sitten?
Joku randomi on joskus niin ajatellut.Kaikki ihmisten ajatukset pyörivät kosmisessa ajatuskentässä, joita kukin vetää puoleensa oman energiansa eli tunteen mukaan.Negatiivisten tai positiivisten tunteiden mukaan. Älä ota omaksesi pahoja ajatuksia,se olisi tyhmää.
Vaihda tunnetilasi paremmaksi, niin huonot ajatukset eivät tule luoksesi.
No jos niitä psykooseja on ollut useampia... Sano, että tältä on tuntunut aina ennenkin ennen psykoosin puhkeamista.