Muita, joiden ihmissuhteet ovat yksipuolisia?
Onko täällä muita, jotka jäävät ihmissuhteissa "ulkopuolelle" ja joiden ihmissuhteet ovat yksipuolisia?
Tässä joitakin esimerkkejä: Kun kaverisi järjestää juhlat, sinua ei kutsuta, vaikka juhlissa riittää väkeä. Kaveri ei kutsu sinua, vaikka sinä olet kutsunut kaverin juhliisi. Kaveri ei välttämättä ole viitsinyt edes vaivautua juhliisi, vaikka olisi saanut kutsun.
Kun sukulaisesi kutsuu sukua käymään kesämökillä, kutsu ei koske sinua. Jälkikäteen kuulet, kuinka Minna, Mari, Mika, Janne, Mikko ja Laura ovat käyneet mökillä, on laitettu hyvää ruokaa, saunottu, uitu ja oltu paljussa. Jos jossain vaiheessa ehdotat, että kävisit mökillä, sinulle ei ole luvassa paljuilua ja hyvää ruokaa.
Jos kaverisi haluaa lähteä leffaan ja kahvilaan, hän tekee sen jonkun muun kuin sinun kanssasi. Sinun seurassasi ystävä voi käydä kävelyllä, ostaa kaupan hyllystä valmispullan ja juoda kahvit kotona.
Haluaisit nähdä kummilapsesi perhettä. Tiedät perheen tekevän kaikkea hauskaa muiden kummien kanssa. Jos sinä menet kylään, pääset korkeintaan ilmaiseksi lastenvahdiksi, kun vanhemmat lähtevät pois kotoa/päättävät hoitaa varaston siivouksen juuri tuolloin.
Jos pyydät kaveria käymään luonasi, hän ei viitsi vaivautua. Se on vielä ok, että sinä menet käymään hänen luonaan.
Ostat ystävällesi syntymäpäivälahjan ja menet käymään hänen luonaan. Sinun syntymäpäivänäsi ystävä ei ehdi käymään, "koska työkaverillani Mirkulla on illanistujaiset juuri juhliesi aikaan". Lahjaa tai yhteistä kahvitteluhetkeä et saa myöhemminkään.
Onko muilla tällaista? Miten olette päässeet yksipuolisista ihmissuhteista? Mistä olette löytäneet tasaveroisia ystäviä?
Ap
Kommentit (13)
Lähdet ystävän kanssa lenkille ja tämä juoksee monta askelta edelläsi pitempijalkaisena ja -kuntoisena kuin sinä eikä edes yritä pitää kanssasi samaa vauhtia vaan lenkki tehdään hänen vauhdillaan. Siinähän juokset perässä sitten.
Ovatko nuo ihmiset todella ystäviäsi tai kiinnostuneita sinusta? Eivät.
Hanki uusia ystäviä, jotka arvostavat sinua.
Mistä niitä saa? Siihen ei olekaan niin helppo vastata.
Mun serkut on alkaneet ignoorata viime vuosina. Ei tulla juhliin milloin milläkin tekosyyllä. Mä kuitennii oon osallistunut kaikkiin kissanristiäisiin.
No mä oon tollanen ja mä pyrin just tohon.. :D koska oon erakko enkä oo yhteisöllinen ihminen juurikaan paitsi perheen kesken :'D Et mä ite haluun vaan tehä tiettyjä asioita ihmisten kanssa, esim urheilla, ja mieluiten ostaa nopee jtn kaupasta, enkä jäädä johki :DD
astetta pahempaa lie jos aletaan pitää ns. hyödyllisenä tollona: pyydetään käymään ja teetetään kaikkia mahdollisia sisä ja ulkotöitä. toistuvasti.
🦍🤪😆
Ja minä kun luulin että tilanteeni on paha, kun ystäväni ei koskaan soita ja minä soitan aina. Mutta vedit paremmaksi.
Ikävä sanoa näin, mutta et taida itsekään arvostaa itseäsi eivätkä muut siksi arvosta sinua. Taidat antaa toisten kävellä ylitsesi ja siedät epämukavaa käytöstä.
Voit tehdä tuosta lopun tai sitten jatkaa samalla linjalla.
Uskon, että tämä on yleisempää kuin luullaan, mutta tästä ei vaan puhuta. Onhan se nyt noloa, että juuri kukaan ei halua viettää aikaa kanssasi, vaan olet joku täytevaihtoehto.
Mistä niitä tasaveroisia, hyviä ystäviä saa? Kaikilla tuntuu olevan jo valmiit porukkansa. Yksinäisenä on vielä vaikeampi tutustua muihin, koska "mikä sussa on vialla, kun oot yksin?"...
Rankka juttu. Eka toimi on lopettaa kaikki toisten auttaminen ja meneminen tuollaisiin tapaamisiin, joissa kohdellaan toisen luokan kansalaisena. Toinen vaihe on reagoida ystävällisesti ja käyttää paljon energiaa niihin, joilta oikeasti saa jotain positiivista. Muut pitää vaan jättää omaan arvoonsa, vaikka kyselisivät tai olisivat sukua. Kolmas juttu on hankkia uusi ystäväpiiri. Aikuisella käy helpoiten harrastuksen kautta. Siellä vaan alusta asti pitää muistaa, ettei anna enemmän kuin saa.
Olen tehnyt noin ja se toimii kyllä. Hitaasti tosin.
On, suurimmaksi osaksi. Olen jättänyt lähes kaikki taakseni, tuollaisesta saa vain paskan mielen. Minussa on ilmeisesti joitakin triggereitä, jotka saavat ihmiset käyttäytymään huonosti/välinpitämättömästi/halveksuvasti. Yksinkin pärjäilee.
Täällä yksi! Tuntuu, että olen ihmisille vain sellainen hätävara, joka käy silloin kun kukaan muu ei ehdi näkemään. :(