Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästätkö lapsesi kouluun PK seutu

Vierailija
22.07.2020 |

Korona ei ole hävinnyt mihinkään. Kouluja ei ilmeisesti suljeta, mutta miten suhtaudut. Otatko lapset kotiopetukseen vai päästätkö kouluun ”hakemaan tartunnan”? Perustele vastaus ja voit vastata myös toiselta paikkakunnalta.

Päästätkö lapsesi kouluun PK seutu

Vaihtoehdot

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ketkä vastaatte, että ette päästä lapsianne kouluun, niin muistakaa kertoa, miten hoidatte opetuksen?

Vierailija
102/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän itseni töihin, joten millä logiikalla en päästäisi lapsia kouluun?

Vierailija
104/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä logiikalla, että aikuisena kykenet itse ottamaan vastuun hygieniasta ja turvaväleistä sekä maskin käytöstä. Lapsilta on lähes mahdotonta olettaa tällaista. Harvalla työpaikalla ollaan niin tunkkaisesti tupattuna yhteen kuin koululuokissa.

Vierailija
105/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin 2-luokkalainen menee kouluun ja iltapäiväkerhoon. Lapsi odottaa koulun alkua kuin kuuta nousevaa, ja itse odotan, että saan vihdoin työrauhan, kun olen kohta puoli vuotta tehnyt töitä lapsen vahtimisen ohessa.

Vierailija
106/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin 2-luokkalainen menee kouluun ja iltapäiväkerhoon. Lapsi odottaa koulun alkua kuin kuuta nousevaa, ja itse odotan, että saan vihdoin työrauhan, kun olen kohta puoli vuotta tehnyt töitä lapsen vahtimisen ohessa.

Mikset mene töihin?

Vierailija
107/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä logiikalla, että aikuisena kykenet itse ottamaan vastuun hygieniasta ja turvaväleistä sekä maskin käytöstä. Lapsilta on lähes mahdotonta olettaa tällaista. Harvalla työpaikalla ollaan niin tunkkaisesti tupattuna yhteen kuin koululuokissa.

Harvassa koulussa joutuu olemaan niin täyteen tupattuna kuin pk-seudun joukkoliikenteessä ruuhka-aikoina. Töihin silti menen ja lapset kouluun. Ennemmin baarit kiinni kuin koulut.

Vierailija
108/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mene töihin?

En ymmärrä kysymystä. Olen ollut (etä)töissä koko ajan.

Vierailija
109/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvassa koulussa joutuu olemaan niin täyteen tupattuna kuin pk-seudun joukkoliikenteessä ruuhka-aikoina. Töihin silti menen ja lapset kouluun. Ennemmin baarit kiinni kuin koulut.

Hei oikeesti! Ihan eri asia. Sä voit suojautua bussissa maskilla. Lapsilla ei ole maskipakkoa koulussa, eikä kukaan lapsi(ainakin harva) haluaa yksin käyttää maskia.

Vierailija
111/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa jatkaa täällä. Vapaaehtoisesta etäkoulusta jos tulisi tieto ajoissa, niin se sopisi hyvin, mutta jos vaaditaan taas omaa päätöstä vanhemmilta vetää lapset ajoissa kotiin, valmiutta mahdolliseen kotikouluun, jossa myös vastataan itse opetuksesta ja jatkuvaa jännityksessä oloa, niin ei kiinnosta enää.  

Sulku lopetetaan kuitenkin liian aikaisin ja taudit saavat liikkua vapaasti junissa lentokentältä ympäri PK-seutua ja muuta Suomea! Ravintoloissa saadaan örveltää vapaasti ja turvaväleistä ei huolehdita! Miten huomioidaan työmatkalaisten ja koululaisten turvallinen matkustaminen? Ei mitenkään!

Mieluummin siirrän lapset maaseudulle kyläkouluun. Onneksi siellä on vanha talo missä asua. Vähän remontoitiin kesällä, että talvikin pärjätään.

Mitä Helsingin pormestari oikein tahtoo? Että jopa saman perheen lapset matkustaisivat eri julkisilla eri kouluihin ja luokilla siedettäisiin erityisoppilaiden perseilevää käytöstä ahtauden lisäksi? Erityisoppilaat, jotka tarvitsevat lähiopetusta voisivat jäädä kouluun ja loput lapset pääsisivät etäkouluun, niin olisi hyvä!  Tämä tilanteessa, jossa vanhemmat saavat olla etätöissä, niin koululaiset sitten eivät? Missä maskipakko muutenkin?

Vierailija
112/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
113/151 |
28.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
114/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen aalto on tulossa muutaman viikon päästä! En anna lapseni mennä kouluun!

Vierailija
115/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä vastaatte, että ette päästä lapsianne kouluun, niin muistakaa kertoa, miten hoidatte opetuksen?

En päästä. Aion pyytää opetuksen erityisjärjestelyjä sen perusteella, että kuulun itse riskiryhmään. Mikäli katsotaan, että epidemiaa ei ole, niin olen myös henkisesti valmistautunut ottamaan lapseni kotikouluun ja huolehtimaan opetuksesta ja oppikirjojen hankinnan kustannuksista itse.

Minulle korona on hengenvaarallinen.

Vierailija
116/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päästä. Aion pyytää opetuksen erityisjärjestelyjä sen perusteella, että kuulun itse riskiryhmään. Mikäli katsotaan, että epidemiaa ei ole, niin olen myös henkisesti valmistautunut ottamaan lapseni kotikouluun ja huolehtimaan opetuksesta ja oppikirjojen hankinnan kustannuksista itse.

Minulle korona on hengenvaarallinen.

Varmaan ette harrasta mitään eikä kukaan käy töissäkään.

Vierailija
117/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa jatkaa täällä. Vapaaehtoisesta etäkoulusta jos tulisi tieto ajoissa, niin se sopisi hyvin, mutta jos vaaditaan taas omaa päätöstä vanhemmilta vetää lapset ajoissa kotiin, valmiutta mahdolliseen kotikouluun, jossa myös vastataan itse opetuksesta ja jatkuvaa jännityksessä oloa, niin ei kiinnosta enää.  

Sulku lopetetaan kuitenkin liian aikaisin ja taudit saavat liikkua vapaasti junissa lentokentältä ympäri PK-seutua ja muuta Suomea! Ravintoloissa saadaan örveltää vapaasti ja turvaväleistä ei huolehdita! Miten huomioidaan työmatkalaisten ja koululaisten turvallinen matkustaminen? Ei mitenkään!

Mieluummin siirrän lapset maaseudulle kyläkouluun. Onneksi siellä on vanha talo missä asua. Vähän remontoitiin kesällä, että talvikin pärjätään.

Mitä Helsingin pormestari oikein tahtoo? Että jopa saman perheen lapset matkustaisivat eri julkisilla eri kouluihin ja luokilla siedettäisiin erityisoppilaiden perseilevää käytöstä ahtauden lisäksi? Erityisoppilaat, jotka tarvitsevat lähiopetusta voisivat jäädä kouluun ja loput lapset pääsisivät etäkouluun, niin olisi hyvä!  Tämä tilanteessa, jossa vanhemmat saavat olla etätöissä, niin koululaiset sitten eivät? Missä maskipakko muutenkin?

Mitä horiset etätöistä? Etätyösuositus päättyy tällä viikolla ja moni ioutuu takaisin työpaikalle. Moni ei ole voinut tehdä lainkaan etätöitä muutenkaan.

Vierailija
118/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä, vaikka täällä Oulussa virallisesti todettuja tartuntoja ei ole pitkiin aikoihin ollut. Minusta jokainen vastuullinen vanhempi ei tässä tautitilanteessa altista lapsiaan, tärkeimpiä aarteitaan kuolemalle.

Vierailija
119/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästä, vaikka täällä Oulussa virallisesti todettuja tartuntoja ei ole pitkiin aikoihin ollut. Minusta jokainen vastuullinen vanhempi ei tässä tautitilanteessa altista lapsiaan, tärkeimpiä aarteitaan kuolemalle.

Oi! Ihanasti sanottu

Tuli tippa linssiin!

Opetatko itse?

Vierailija
120/151 |
29.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koronauhka on liikaa, ei lapsia voi ikinä päästää minnekään. Influenssa tappaa joka vuosi enemmän lapsia kuin korona ja silti ihmiset päästää lapset kouluuun influenssakauden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi