Päästätkö lapsesi kouluun PK seutu
Korona ei ole hävinnyt mihinkään. Kouluja ei ilmeisesti suljeta, mutta miten suhtaudut. Otatko lapset kotiopetukseen vai päästätkö kouluun ”hakemaan tartunnan”? Perustele vastaus ja voit vastata myös toiselta paikkakunnalta.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä vastaatte, että ette päästä lapsianne kouluun, niin muistakaa kertoa, miten hoidatte opetuksen?
En päästä. Aion pyytää opetuksen erityisjärjestelyjä sen perusteella, että kuulun itse riskiryhmään. Mikäli katsotaan, että epidemiaa ei ole, niin olen myös henkisesti valmistautunut ottamaan lapseni kotikouluun ja huolehtimaan opetuksesta ja oppikirjojen hankinnan kustannuksista itse.
Minulle korona on hengenvaarallinen.
Varmaan ette harrasta mitään eikä kukaan käy töissäkään.
Lapsi on käynyt etänä harrastuksissaan ja minä ja mies etänä. Minä kuulun koronan nelinkertaiseen riskiryhmään ja infektiolääkäri on kieltänyt minulta ihmisten parissa olemisen jo ennen koronaakin. Kaikki ruuat ja apteekkituotteet tilaamme kotiin. Käymme vain ulkona.
Tässä muuten jonkun kaipaamat pykälät opetushallitukselta.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/perusopetukseen-osallistumi…
Mikäli lapsi tai hänen perheenjäsenensä kuuluu riskiryhmään, niin kotiin voi jäädä kyllä ihan luvan kanssa.
Lapseni aloittaa kaksoistutkinnossa ja tuskin siellä hyvällä katsotaan, jos hän ei paikalle ilmaantuisi. Itse olen töissä tuhannen henkilön yksikössä ja kuljen päivittäin sinne ruuhka-aikaan julkisilla, joten ei tässä paljon kannata ajatella, alkaa vaan ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos koronauhka on liikaa, ei lapsia voi ikinä päästää minnekään. Influenssa tappaa joka vuosi enemmän lapsia kuin korona ja silti ihmiset päästää lapset kouluuun influenssakauden aikana.
Korona on vaarallisempi tauti kuin influenssa. Kuoleman prosenttiosuudet ovat aivan eri luokkaa, kuten vaikka Ruotsista nähdään. Lisäksi influenssasta jää harvoin mitään pysyvää haittaa, jos siitä selviää hengissä. Samaa ei voi sanoa koronasta. Lisäksi influenssaa vastaan rokotetaan kaikki riskiryhmäläiset ja koronaa vastaan ei ole vielä rokotetta.
Itse en ole saanut mennä töihin influenssakautenakaan, koska oppilaitani ei ole rokotettu, vaikka minut on rokotettukin, koska minulla niin huono vastustuskyky. Oman perheen jäsenet ovat taas saaneet mennä koulun, koska heidät on rokotettu.
En päästä, koulut täynnä somaleja, musulmaaneja, kiusaamista, väkivaltaa, vihervasemmistolaista propagandaa. Onneksi on yksityiskouluja.
Vierailija kirjoitti:
En päästä, koulut täynnä somaleja, musulmaaneja, kiusaamista, väkivaltaa, vihervasemmistolaista propagandaa. Onneksi on yksityiskouluja.
Yksityiskouluko ei ole koulu?
Seuraillaan tilannetta, näillä näkymin menevät kouluun.
Yksi lapsista itse on riskiryhmää, ja oli keväällä nuo kaksi viikkoa etäopetuksessa. Meillä vaan tosiaan on 4 lasta ja koko lauman pitäminen kotona tuntuu tässä tilanteessa aika jyrkältä.
Mutta jos tilanne alkaa pahentua, nopeasti olemme valmiit reagoimaan.
Nyt näyttää etenkin Espoossa tartunnat lähteneet nousuun. En kyllä koe turvalliseksi kouluja tällä hetkellä. Etäkoulu olisi paras ratkaisu tilanteeseen. Sillä ja ravintoloiden ja matkailun kieltämisellä voitais torjua toinen aalto.
Parin viikon päästä tilanne on huono. En päästä lapsia kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä vastaatte, että ette päästä lapsianne kouluun, niin muistakaa kertoa, miten hoidatte opetuksen?
En päästä. Aion pyytää opetuksen erityisjärjestelyjä sen perusteella, että kuulun itse riskiryhmään. Mikäli katsotaan, että epidemiaa ei ole, niin olen myös henkisesti valmistautunut ottamaan lapseni kotikouluun ja huolehtimaan opetuksesta ja oppikirjojen hankinnan kustannuksista itse.
Minulle korona on hengenvaarallinen.
Varmaan ette harrasta mitään eikä kukaan käy töissäkään.
Lapsi on käynyt etänä harrastuksissaan ja minä ja mies etänä. Minä kuulun koronan nelinkertaiseen riskiryhmään ja infektiolääkäri on kieltänyt minulta ihmisten parissa olemisen jo ennen koronaakin. Kaikki ruuat ja apteekkituotteet tilaamme kotiin. Käymme vain ulkona.
Tässä muuten jonkun kaipaamat pykälät opetushallitukselta.
https://www.oph.fi/fi/koulutus-ja-tutkinnot/perusopetukseen-osallistumi…
Mikäli lapsi tai hänen perheenjäsenensä kuuluu riskiryhmään, niin kotiin voi jäädä kyllä ihan luvan kanssa.
Kiitos linkistä! Tämä ei ollut tullut mulle vastaan, vaikka olen asiaa seurannut aktiivisesti. Meillä toinen vanhemmista riskiryhmää, ajatus on ollut että lapset menevät kouluun (ei asuta Helsingissä) mutta on hyvä tietää että meidän lapsilla olisi ilmeisesti oikeus jonkunlaiseen opetukseen kotoa käsinkin.
Hölmö! Vastuulliset vanhemmat rokottavat lapsensa influenssaa vastaan. Ehkä juntit haluavat altistaa lapsensa myös influenssalle.