Muita, jotka ovat boikotoineet koko kesän kotimaisia mansikoita? Nyt kun saa vielä tuoretta marjaa metsästä, niin boikotti jatkuu
Mulla meni totaalisesti maku tilallisten avauksiin keväällä, joten päätin, että boikotoin mansikoita koko kesän. En myöskään ole ostanut ulkolaisia mansikoita.
Kommentit (77)
Siksiköhän niitä saa jatkuvasti Prismasta punalappualella. :D
Te nyt ootte oikein sankareita.
3 pölhöä poikotoi mansikanostoa niin koko Suomi konkurssissa.😁
Salli mun nauraa.
Voi hyvänen aika. Jossain tarjolla yritysavustusta ja sen hakija on pa..ka? Kuinka perisuomalaista:D
Mitä jos laittaisit tuonkin energian johonkin hyödylliseen? Tosin taitaa olla liikaa oletettu.
Olen ostanut ja pakastanut 15kg kotimaista mansikkaa. Tommoset tyhjänpäiväiset "minä niin mieleni pahoitin" ja "koska mulla on periaate" -boikotit on aika noloja. Täällä meillä päin on mansikkakauppa käynyt ahkerasti. Hyvälaatuista marjaa tänä vuonna.
en osta likaisten tilojen mansikoita! mustikkametsä kutsuu 🤠
Samoin minä!
Ei huvita tukea tuollaisia yrittäjiä, joille ei edes suomalainen puhdas työntekijä kelpaa vaan pitää ulkomailta roudata koronatyöntekijöitä.
Vai niin, meilläpäin kaupat myyvät ei oota kun on niin kova menekki mansikalla vaikka on sattuneesta syystä hinnat nousseet.
Asutte köyhälistöalueella.
En ole todellakaan boikotoinut, vaan nauttinut ihan täysillä ihanista mansikoista. Olemme syöneet niitä kilotolkulla ja pakastaneetkin vaikka kuinka paljon!
Oli kyllä mieltä ylentävää lukea, kun suomalaiset viljelijät haukkuvat kilpaa oman maan työntekijöitä. En ihmettele enää, miksi olen joutunut olemaan työttömänä vaikka mikä tahansa työ olisi kelvannut.
Suomalaiset isännät ovat sitä mieltä että yksi ukrainalainen tekee työtä kahden suomalaisen edestä. Ihan lehtien palstoilla kuuluttivat tätä. Mitä jos palkataan Ukrainasta myös isännät? Sato tuplaantuu ja ylihintainen, huono suomalainen ruoka saadaan halvemmaksi ja paremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin, meilläpäin kaupat myyvät ei oota kun on niin kova menekki mansikalla vaikka on sattuneesta syystä hinnat nousseet.
Ainakin täällä osataan oikeinkirjoitus.
Ostan jatkossa vain ulkomaista mansikkaa.
Hulluilla halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
:D Enhän minä edes tiedä kauppojen tarkempaa mansikkatilannetta, kun en niitä osta. Kai boikotoida voi ihan varallisuustilanteesta riippumatta?
Ulkohuusseista likaisin käsin keräämään kiiruhtaneet poimijat eivät tosiaan houkuta ostamaan marjoja...
Vierailija kirjoitti:
En ole todellakaan boikotoinut, vaan nauttinut ihan täysillä ihanista mansikoista. Olemme syöneet niitä kilotolkulla ja pakastaneetkin vaikka kuinka paljon!
Hyvät sulle, itse keräsin juuri tänään metsästä ja suolta pakkaseen paljon marjaa. Huomenna taas uusiksi! Ei tartte ostaa, kun voi kerätä itse paljon terveellisempiä ja puhtaampia marjoja lähimetsästä.
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä mieltä ylentävää lukea, kun suomalaiset viljelijät haukkuvat kilpaa oman maan työntekijöitä. En ihmettele enää, miksi olen joutunut olemaan työttömänä vaikka mikä tahansa työ olisi kelvannut.
Suomalaiset isännät ovat sitä mieltä että yksi ukrainalainen tekee työtä kahden suomalaisen edestä. Ihan lehtien palstoilla kuuluttivat tätä. Mitä jos palkataan Ukrainasta myös isännät? Sato tuplaantuu ja ylihintainen, huono suomalainen ruoka saadaan halvemmaksi ja paremmaksi.
No onhan niillä pointtiakin siinä, että aiempia työntekijöitä ei tarvitse kouluttaa ja siksi suoriutuvat vikkelämmin työstä. Niillä on oikeasti sekin kannustin, että siellä sillä rahalla eletään pitkään ja siksi ovat motivoitunempia.
Toivon toki isänniltä kärsivällisyyttä suomalaisen kouluttamiseen ja parempia oloja työllisille. Se vaan tulisi näkymään taas mansikan hinnassa, ja harva suostuisi maksamaan.
Sama boikotti päällä. Metsästä olen poiminut jo kaksi ämpärillistä mustikkaa, taitaa alkaa riittää. Nyt menen tiirailemaan, saisiko pari rasiaa vadelmia ja sitten odotellaan puolukoiden kypsyminen.