Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat boikotoineet koko kesän kotimaisia mansikoita? Nyt kun saa vielä tuoretta marjaa metsästä, niin boikotti jatkuu

Vierailija
22.07.2020 |

Mulla meni totaalisesti maku tilallisten avauksiin keväällä, joten päätin, että boikotoin mansikoita koko kesän. En myöskään ole ostanut ulkolaisia mansikoita.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi boikotoida, kun kasvatan itse mansikkani. 😁

Vierailija
22/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä!

Ei huvita tukea tuollaisia yrittäjiä, joille ei edes suomalainen puhdas työntekijä kelpaa vaan pitää ulkomailta roudata koronatyöntekijöitä.

Maataloustuotanto pyörii länsimaissa paljonkin siirtotyöläisten avulla. Taitaa jäädä sato pellolle ilman.heitä. Suosittelen hankkimaan yleissivistyksen ja tutustumaan peruskäsitteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä!

Ei huvita tukea tuollaisia yrittäjiä, joille ei edes suomalainen puhdas työntekijä kelpaa vaan pitää ulkomailta roudata koronatyöntekijöitä.

Maataloustuotanto pyörii länsimaissa paljonkin siirtotyöläisten avulla. Taitaa jäädä sato pellolle ilman.heitä. Suosittelen hankkimaan yleissivistyksen ja tutustumaan peruskäsitteisiin.

Kun tarpeeksi moni boikotoi, voidaan saada muutosta asioihin.

Vierailija
24/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkohuusseista likaisin käsin keräämään kiiruhtaneet poimijat eivät tosiaan houkuta ostamaan marjoja...

Tämä myös minun syyni olla ikinä enää ostamatta toisten poimimia marjoja. Poimijat eivät pese käsiään.

Vierailija
25/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä mieltä ylentävää lukea, kun suomalaiset viljelijät haukkuvat kilpaa oman maan työntekijöitä. En ihmettele enää, miksi olen joutunut olemaan työttömänä vaikka mikä tahansa työ olisi kelvannut.

Suomalaiset isännät ovat sitä mieltä että yksi ukrainalainen tekee työtä kahden suomalaisen edestä. Ihan lehtien palstoilla kuuluttivat tätä. Mitä jos palkataan Ukrainasta myös isännät? Sato tuplaantuu ja ylihintainen, huono suomalainen ruoka saadaan halvemmaksi ja paremmaksi.

Tottakai ne tekevät nopeammin kuin joku maallikko, kokeneita maataloustyöntekijöitä jotka hommaavat työnjohdonkin itsenäisesti.

Vierailija
26/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin, meilläpäin kaupat myyvät ei oota kun on niin kova menekki mansikalla vaikka on sattuneesta syystä hinnat nousseet.

Asutte köyhälistöalueella.

Kiva, että kauppa käy. Minua kuitenkin kiinnostaa työntekijöiden olot ja koronan mahdollinen leviäminen. Tässä vain yksi epäkohdat esiin tuonut tapaus:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/db1d6e48-d129-4f55-83d7-c170e06047c7

Vierailija
27/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä mieltä ylentävää lukea, kun suomalaiset viljelijät haukkuvat kilpaa oman maan työntekijöitä. En ihmettele enää, miksi olen joutunut olemaan työttömänä vaikka mikä tahansa työ olisi kelvannut.

Suomalaiset isännät ovat sitä mieltä että yksi ukrainalainen tekee työtä kahden suomalaisen edestä. Ihan lehtien palstoilla kuuluttivat tätä. Mitä jos palkataan Ukrainasta myös isännät? Sato tuplaantuu ja ylihintainen, huono suomalainen ruoka saadaan halvemmaksi ja paremmaksi.

No onhan niillä pointtiakin siinä, että aiempia työntekijöitä ei tarvitse kouluttaa ja siksi suoriutuvat vikkelämmin työstä. Niillä on oikeasti sekin kannustin, että siellä sillä rahalla eletään pitkään ja siksi ovat motivoitunempia.

Toivon toki isänniltä kärsivällisyyttä suomalaisen kouluttamiseen ja parempia oloja työllisille. Se vaan tulisi näkymään taas mansikan hinnassa, ja harva suostuisi maksamaan.

Kuule, mansikan poimimiseen ei tarvitse ketään "kouluttaa". Tuo viljelijöiden puhe ei kerro mistään muusta kuin syvästä halveksunnasta oman maan työntekijöitä kohtaan. Mikä oli aivan raivostuttavaa tilanteessa, missä kansa yrittää yhdessä vastustaa virusta ja talouskriisiä. Lomautetut hakivat töihin tiloille auttaakseen omalta osaltaan. Ja mitä tekevät nämä isännät? Haukkuvat ja syyttelevät motivaation puutteesta!

Vierailija
28/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä!

Siksipä ostankin mieluummin reilusti ulkomaista kuin suomalaiseksi väitettyä, jonka kuitenkin ulkomaalaiset tuottavat.

Vierailija
29/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ostetuksi 3 laatikollista luomumansikoita. Hyviä ovat. Eikä edes korona-alueilta. Mustikkaa poimin itse. Vadelmia ostan ainakin tuoreena syötäväksi. 

Vierailija
30/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan niillä pointtiakin siinä, että aiempia työntekijöitä ei tarvitse kouluttaa ja siksi suoriutuvat vikkelämmin työstä. Niillä on oikeasti sekin kannustin, että siellä sillä rahalla eletään pitkään ja siksi ovat motivoitunempia.

Toivon toki isänniltä kärsivällisyyttä suomalaisen kouluttamiseen ja parempia oloja työllisille. Se vaan tulisi näkymään taas mansikan hinnassa, ja harva suostuisi maksamaan.

Kuule, mansikan poimimiseen ei tarvitse ketään "kouluttaa". Tuo viljelijöiden puhe ei kerro mistään muusta kuin syvästä halveksunnasta oman maan työntekijöitä kohtaan. Mikä oli aivan raivostuttavaa tilanteessa, missä kansa yrittää yhdessä vastustaa virusta ja talouskriisiä. Lomautetut hakivat töihin tiloille auttaakseen omalta osaltaan. Ja mitä tekevät nämä isännät? Haukkuvat ja syyttelevät motivaation puutteesta!

Ja tosi moni ei edes vastannut mitään suomalaisille, lomautetuille hakijoille. Tämähän olisi ollut hyvä keino tukea suomalaista työllisyyttä. Olisi palkattu nuoria tiloille, olisi ostovoima jäänyt Suomeen.

Vierailija
31/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut ja pakastanut 15kg kotimaista mansikkaa. Tommoset tyhjänpäiväiset "minä niin mieleni pahoitin" ja "koska mulla on periaate" -boikotit on aika noloja. Täällä meillä päin on mansikkakauppa käynyt ahkerasti. Hyvälaatuista marjaa tänä vuonna.

Millä lailla ne on noloja? Mua kuitenkin kiinnostaa tilallisten olot, koronan mahdollinen leviäminen ja monet epäkohdat, mitä tiloilta on kantautunut. En ole täydellinen kuluttaja, mutta pyrin tekemään jatkuvasti parempia valintoja arjessa. Ehkä yksi ihminen ei voi kaikkea muuttaa, mutta mä en halua yksinkertaisesti tukea tuollaista toimintaa ja kun itsekin voi kasvattaa ja kerätä omin puhtain käsin, niin en tiedä, miksi ostaisin myrkytettyjä, likaisin käsin poimittuja mansikoita?

Vierailija
32/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, mutta sitten on turha itkeä suomalaisten laiskuudesta ja valittaa, kun ei työ kelpaa, jos kohtelu on todella sitä, mitä on tuotu esiin. Toki ei varmaan näin ole kaikilla tiloilla, mutta en ota riskiä.

Vierailija
33/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tosi moni ei edes vastannut mitään suomalaisille, lomautetuille hakijoille. Tämähän olisi ollut hyvä keino tukea suomalaista työllisyyttä. Olisi palkattu nuoria tiloille, olisi ostovoima jäänyt Suomeen.

Vastasivat ne lehtien palstoilla. Ilmoittivat että ei heitä voi velvoittaa suomalaisia palkkaamaan kun mieluummin odottavat ulkomaisia työntekijöitä. On se kumma. Suomalainen ruoka on Maailman Parasta ja suomalainen työntekijä on täysi paska.

Vierailija
34/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En boikotoi, mutta en muuten vain osta, kun hinta-laatu -suhde on huono. Laatu heikentynyt, hinta noussut. Metsään haluan minäkin mennä nyt.

Vierailija
35/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Metsästä olen kerännyt 20 litraa mustikoita, omalta pihalta tulee mansikkaa, punaherukkaa, tyrniä, vadelmaa ja mustaherukkaa. Ja omenoita myöhemmin.

Vierailija
36/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te nyt ootte oikein sankareita.

3 pölhöä poikotoi mansikanostoa niin koko Suomi konkurssissa.😁

Salli mun nauraa.

Jep minähän todellakin odotan koko Suomen menevän konkurssiin, kun en osta mansikoita.... Kuluttajana minulla on varmaankin oikeus valita mitä ostan ja Suomen jokamiehenoikeuksien ansiosta saan ihan ilmaiseksi metsästä puhdasta marjaa.

Vierailija
37/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka työ on liukuhihnatyötä johon annetaan vain nopea perehdytys, niin vuosien kokemuksen omaavan poimijan tulos on moninkertainen noviisiin verrattuna. Fakta.

En ihan ymmärrä miten mansikoiden ostosi tai ostamattomuutesi parantaa talouskriisiä millään tavalla, et sä aiemminkaan niistä poimijoiden oloista piitannut, kunhan sait halvalla.

Vierailija
38/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saakeli! Kyllä pitää poimijoille maksaa kakskymppiä tunnissa mut marjat pitää saada halvalla! En kyllä maksa puoltatoista euroa litra, hirveetä kiskontaa! Mitä ne tuottajat oikein kuvittelee, asiakkaidenko muka täytyy maksaa työntekijöiden palkat!

Vierailija
39/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin minä!

Joo, mutta nyt on ollut POIKKEUSolot. Silloin olisi voitu palkata suomalaisia ja estää näin koronan leviämistä. Nyt kuitenkin on tullut tartuntoja tiloilla ja hygieniassa on paljon muutenkin puutteita. Älä viitsi haukkua muita keskustelijoita noin.

Vierailija
40/77 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin saakeli! Kyllä pitää poimijoille maksaa kakskymppiä tunnissa mut marjat pitää saada halvalla! En kyllä maksa puoltatoista euroa litra, hirveetä kiskontaa! Mitä ne tuottajat oikein kuvittelee, asiakkaidenko muka täytyy maksaa työntekijöiden palkat!

Minä maksaisin ihan mielelläni vähän enemmän mansikoista, jos tietäisin, että työolot on hyvät ja on suosittu suomalaisia työntekijöitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi