Muita, jotka ovat boikotoineet koko kesän kotimaisia mansikoita? Nyt kun saa vielä tuoretta marjaa metsästä, niin boikotti jatkuu
Mulla meni totaalisesti maku tilallisten avauksiin keväällä, joten päätin, että boikotoin mansikoita koko kesän. En myöskään ole ostanut ulkolaisia mansikoita.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin mansikkaa ihan niin kuin ennenkin. Sen lisäksi käyn metsässä poimimassa mustikat, puolukat, jopa karpalot. Hillasta en niin välitä. Tommoset boikotit on minunkin mielestä ihan typeriä. Ainahan te voitte itse perustaa marjatilan ja ottaa sinne vain suomalaisia työntekijöitä, onnea vaan matkaan.
Mikä niissä on niin typerää? Miksi en saa kuluttajana valita, mitä ostan ja mitä en? Miksi on typerää tehdä omien arvojen mukaisia kulutusvalintoja ja näin ehkä toivoa, että asiat muuttuisivat? Miksi ei voi edes yrittää tehdä jotain pientä sen eteen, että korona ei leviäisi ja työntekijöiden olot voisivat parantua? Minä maksaisin mielelläni enemmän, jos työolot ja kotimaisuusaste työntekijöissä nousisi.
Koska tommosella boikotilla ei ole yhtään mitään vaikutusta. Joku muu ne mansikat ostaa kuitenkin. Voit sä olla ostamatta, ei siinä mitään, jos sulle tulee siitä jotenkin ylväs ja voimaantunut olo.
Tää onkin hieno asenne elämään. Koska joku muu kuitenkin p*skoo uima-altaaseen, minäkin voin. 🙄
Tuo on jo todella lapsellista. Jatka toki samalla linjalla ja katso koska boikottisi tuo tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin mansikkaa ihan niin kuin ennenkin. Sen lisäksi käyn metsässä poimimassa mustikat, puolukat, jopa karpalot. Hillasta en niin välitä. Tommoset boikotit on minunkin mielestä ihan typeriä. Ainahan te voitte itse perustaa marjatilan ja ottaa sinne vain suomalaisia työntekijöitä, onnea vaan matkaan.
Mikä niissä on niin typerää? Miksi en saa kuluttajana valita, mitä ostan ja mitä en? Miksi on typerää tehdä omien arvojen mukaisia kulutusvalintoja ja näin ehkä toivoa, että asiat muuttuisivat? Miksi ei voi edes yrittää tehdä jotain pientä sen eteen, että korona ei leviäisi ja työntekijöiden olot voisivat parantua? Minä maksaisin mielelläni enemmän, jos työolot ja kotimaisuusaste työntekijöissä nousisi.
Koska tommosella boikotilla ei ole yhtään mitään vaikutusta. Joku muu ne mansikat ostaa kuitenkin. Voit sä olla ostamatta, ei siinä mitään, jos sulle tulee siitä jotenkin ylväs ja voimaantunut olo.
Tää onkin hieno asenne elämään. Koska joku muu kuitenkin p*skoo uima-altaaseen, minäkin voin. 🙄
Tuo on jo todella lapsellista. Jatka toki samalla linjalla ja katso koska boikottisi tuo tuloksia.
Mun kantsiikin varmaan tästä siirtyä takaisin lihansyöjäksi. Koska muutkin syö lihaa, niin mitä väliä, syönkö minä vai en?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että jos tuhat ihmistä boikotoi, tuhat ihmistä alkaa ostaa tuplamäärän eikä boikotti vaikuta? Vai? Taisit pinnata koulusta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ja pakastanut 15kg kotimaista mansikkaa. Tommoset tyhjänpäiväiset "minä niin mieleni pahoitin" ja "koska mulla on periaate" -boikotit on aika noloja. Täällä meillä päin on mansikkakauppa käynyt ahkerasti. Hyvälaatuista marjaa tänä vuonna.
On se niin noloa, kun ei halua korona leviävän, haluaisi tilallisten noudattavan lakeja ja säädöksiä ja suosivan kotimaista! On se niin hienoa sankaruutta, kun sinä olet tukenut tätä toimintaa! Me ollaan niin noloja ja typeriä, kun emme halua tukea tätä! Oi että ihan 15 kiloa, vau ja 21 komppaa. Huh huh...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut ja pakastanut 15kg kotimaista mansikkaa. Tommoset tyhjänpäiväiset "minä niin mieleni pahoitin" ja "koska mulla on periaate" -boikotit on aika noloja. Täällä meillä päin on mansikkakauppa käynyt ahkerasti. Hyvälaatuista marjaa tänä vuonna.
On se niin noloa, kun ei halua korona leviävän, haluaisi tilallisten noudattavan lakeja ja säädöksiä ja suosivan kotimaista! On se niin hienoa sankaruutta, kun sinä olet tukenut tätä toimintaa! Me ollaan niin noloja ja typeriä, kun emme halua tukea tätä! Oi että ihan 15 kiloa, vau ja 21 komppaa. Huh huh...
Ota iltalääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota iltalääkkeet.
Pistin samalla mitalla takaisin. :D
Lapselle olen ostanut neljä tai viisi kertaa mansikoita tänä kesänä ja itsekin maistanut niistä. Eivät ole olleet kummoisia, todella vetisiä jotenkin? Helppo jatkaa tätä linjaa, ei kannusta ostamaan ainakaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Pisti miettimään koko suomalaisen ruuan käsitettä uudelleen. Maksamme siitä kaksin- tai kolminkertaista hintaa. Parempaa se ei ole, se on vain markkinointia. Joka maa väittää omaa ruokaansa maailman parhaaksi ja puhtaimmaksi. Nyt tiedämme myös, että suomalaisia ei huolita töihin joten se ei vaikuta myöskään työllistymiseen. Miksi siis maksaisin törkeää ylihintaa, että joku laiska tilanomistaja rikastuu entisestään?
Juuri näin, ensin maksamme maataloustukea, sitten kalliimpaa hintaa ja lopulta mitä saamme. Ruokaa joka on tuotettu halpatyövoimalla työntekijöitä huijaten. Ei kiitos, en halua tukea sellaista. En varsinaisesti boikotoi, en vaan enää voi ostaa suomalaista mansikkaa. Meni maku, kun luki niitä haukkumisia ja myöhemmin työntekijöiden kertomuksia millaista mansikkatiloilla on työskennellä.
Ihmettelen niitä suomalaisia, jotka voi mansikat näiltä tiloilta ostaa. Kai te muistatte, että tekin olette laiskoja ja tyhmiä suomalaisia. Joista ei ole edes mansikoita poimimaan. Teidät on helppo korvata ukrainalaisilla. Edes kriisitilanne ei saa viljelijöitä suosimaan suomalaista, ei, vaikka meidän muiden kyllä pitäis niin tehdä. En enää toimi niin. Päätin, että mullekin on oma napa tärkein. Ostan halpaa ulkomaista. Ei se eroa suomalaisesta mitenkään. Mutta minä säästän. Ihan samalla tavalla kuin viljelijä säästää palkatessaan ulkolaisia. Säästö tässä se tärkein asai on, ihan kaikille.
En ole boikotoinut, ja nyt kävi ilmi että olen ostanut juuri sen koronatilan mansikoita. :(
Vierailija kirjoitti:
Pisti miettimään koko suomalaisen ruuan käsitettä uudelleen. Maksamme siitä kaksin- tai kolminkertaista hintaa. Parempaa se ei ole, se on vain markkinointia. Joka maa väittää omaa ruokaansa maailman parhaaksi ja puhtaimmaksi. Nyt tiedämme myös, että suomalaisia ei huolita töihin joten se ei vaikuta myöskään työllistymiseen. Miksi siis maksaisin törkeää ylihintaa, että joku laiska tilanomistaja rikastuu entisestään?
Mikä se on tämä laiska tilanomistaja, joka rikastuu? Mansikanviljelijät on verotilastoissa todella kaukana kärjestä. Työtön helsinkiläisperhe saa enemmän asumistukea kuin mansikanviljelijä saa tuloja.
Miksi ihmisillä menee näin tunteisiin, kun jotkut boikotoi mielestään epäeettisestä tuotetta? Ei teitä edes pyydetty tähän ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, ensin maksamme maataloustukea, sitten kalliimpaa hintaa ja lopulta mitä saamme. Ruokaa joka on tuotettu halpatyövoimalla työntekijöitä huijaten. Ei kiitos, en halua tukea sellaista. En varsinaisesti boikotoi, en vaan enää voi ostaa suomalaista mansikkaa. Meni maku, kun luki niitä haukkumisia ja myöhemmin työntekijöiden kertomuksia millaista mansikkatiloilla on työskennellä.
Ihmettelen niitä suomalaisia, jotka voi mansikat näiltä tiloilta ostaa. Kai te muistatte, että tekin olette laiskoja ja tyhmiä suomalaisia. Joista ei ole edes mansikoita poimimaan. Teidät on helppo korvata ukrainalaisilla. Edes kriisitilanne ei saa viljelijöitä suosimaan suomalaista, ei, vaikka meidän muiden kyllä pitäis niin tehdä. En enää toimi niin. Päätin, että mullekin on oma napa tärkein. Ostan halpaa ulkomaista. Ei se eroa suomalaisesta mitenkään. Mutta minä säästän. Ihan samalla tavalla kuin viljelijä säästää palkatessaan ulkolaisia. Säästö tässä se tärkein asai on, ihan kaikille.
Niin, sinä säästät, kun mahdollistat todellisen riiston espanjalaisella marjatilalla.
Viikonloppuna käytiin laittamassa parhaiden mustikkamaiden ympärille keltainen varoitusnauha ja kyltit, että myrkytetty, älä koske.
Hauskinta on se, että oikeasti niin tehtiin. Poimijat saa kunnon vatsavaivat.
Vierailija kirjoitti:
En ole todellakaan boikotoinut, vaan nauttinut ihan täysillä ihanista mansikoista. Olemme syöneet niitä kilotolkulla ja pakastaneetkin vaikka kuinka paljon!
Ne työolotkin ovat niin ihanat! Voi että miksen itse ole toiminut samoin, kun onhan ne mansikat nyt niin ihania!
Ostajien argumentit:
"Olette noloja ja typeriä!"
"Mutta kun mansikat on niin ihania!"
"Mitä väliä millään?"
Boikotojien argumentit:
"Monilla tiloilla epäkohtia työoloissa, hygieniassa puutteita ja kemialliset myrkyt"
"Koronatartuntoja tilalla, josta ei ole edes kerrottu kaikiksi työntekijöille"
"Ei noudateta pykäliä ja säädöksiä monessa paikassa"
"Ei suosita suomalaisia työntekijöitä ja heidän työpanostaan on väheksytty"
"Uutisartikkeleita, ja viranomaisten kertomuksia työoloista'
Noloja ollaan. :D
Olen enimmäkseen poiminut omalta maalta. Alkukaudesta ostin kun oma sato ei ollut vielä kypsynyt.
Toivottavasti boikotoijat keskittyvät muuhunkin ruuan tuotantoon samalla innokkuudella
Esim espanjalaisiin tomaatteihin.
Väitätkö tosiaan, että kemialliset myrkyt ovat samaa luokkaa kuin mahdolliset luonnon mausteet metsämarjoissa? Huh.