Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kateellinen, kun yksi facekaveri...

Vierailija
12.06.2013 |

...meni jo kihloihin, vaikka ovat seurustelleet vasta kolmisen kuukautta. Itse toivoisin jo miehen kosintaa, mutta tiedän että on aika varhaista tällaista toivoa kun ollaan oltu yhdessä vasta 11kk. Tunnettu on jo yli vuoden. Olisin jo itse valmis sitoutumaan mieheen (menemään naimisiin), sillä hän on juuri sellainen mies, jonka kanssa voisin perheen perustaa ja elellä vanhaksi yhdessä. Olen valmis tekemään kaikkeni tämän suhteen eteen ja harmittaa kun toinen ei vielä ole ajatellutkaan kosintaa (tai mistäs sen tietäisin).

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin kihloihin kahden päivän seurustelun jälkeen, seuraavana kesänä naimisiin. Oli juuri 8-vuotishääpäivä, ja olen juuri sen oikean kanssa. Kokemusta on, Edellinen liitto meni aivan pieleen, koska oli väärä ihminen.

Vierailija
2/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta, ei kihloissa eikä naimisissa. Aikani jaksoin kosia miestäni aina joskus, mutta ikinä hän ei suostunut. Taitaa olla myöhäistä nyt. Kai sitä voi olla yhdessä ilman sormustakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin kihloihin kuukauden seurustelun jälkeen ja oltiin molemmat kolmikymppisiä. Nyt ollaan oltu yhdessä jo 15 vuotta ja on lapsiakin. Joskus sen vaan tietää heti, että on kohdannut sen ainoan oikean.

Vierailija
4/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 13:32"]

Minäkin oletin että ap on vasta teini-iässä ja ihan siitä syystä että odottaa miehen kosivan, eikä kykene siihen itse. Kuulostaa siis henkilöltä, joka kuunteli prinsessailtasatuja vasta vähän aikaa sitten.

[/quote]

Tjaa, en tiennytkään, että tiettyjen perinteiden arvostaminen kertoo jostain prinsessapiirteestä tai iästä. Minä myös odotin että mies kosii, minusta se kuului asiaan enkä haluaisi itse kosia. Pidän myös eniten vihreästä, sinä varmaan jostain muusta väristä? Ja mieshän kosi, viime vuonna ja naimisiin menemme vuoden päästä. En myöskään halua olla raskaana ennen häitä, en hommata lapsia ennen avioliittoa. En keksi näille haluamilleni asioille mitään tieteellisen kestävää, täydellisen perusteltua syytä, mutta pidän ajatuksesta, että asiat menevät näin. Muutoin sana prinsessa ja minä ovat yhtä kaukana toisistaan kuin andromeda ja linnunrata.

Hyväksyn naiset, jotka haluavat itse kosia, en ihmettele asiaa. Koita sinäkin omalta osaltasi hyväksyä naiset, jotka yhä haluavat sen perinteisen kosinnan. Siinä ei ole mitään väärää.

Vierailija
5/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet yhdessä 19 vuotta,emmekä vieläkään ole naimisiin menneet. Siinä sulle ap vähän perspektiiviä. :)

Vierailija
6/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saman ikäinen kuin ap ja takana 1,5 vuoden suhde. Kyllä mä odotan kovasti että mies joskus kosii, toivon mukaan joskus 1,5 vuoden kuluttua. Ja haluan että nimenomaan mies kosii, ja haluan myös että pyytää mun isältä luvan kosintaan. Itse en kyllä todellakaan ehdottaisi kihlautumista miehelle koska jotenkin se on vaan yksi niistä perinteistä joista haluan pitää kiinni...

Vierailija
7/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:34"]

Me ei menty kihloihin ollenkaan. Tai mies kosi kyllä moneenkin otteeseen ja naimisiinmenosta puhuttiin mutta ei hankittu mitään sormuksia tms... Mentiin sit suoraan vaan naimisiin. Kihloihin meneminen on mielestäni aika yhdentekevää, ellei heti aleta suunnittelemaan häitä/naimisiinmenoa.

[/quote]

Sitähän juuri haluan, en mitään teinikihloja (niinkuin tod.näk. tämän facekaverini kihlat ovat). Siis oikeasti kihloihin ja alkaa suunnittelemaan sitä hääpäivää. Mitään prameita häitä en halua vaan ihan simppelit ja pienet häät, pääasia on avioliitto ja perheen perustaminen minulle. ap

[/quote]

Minä menin nykyisen mieheni kanssa kihloihin 9kk seurustelun jälkeen, olimme 27v. Ja 28v. En sanoisi enää teinikihloiksi, ja molemmille ensimmäinen kihlautuminen. Odotin ap:n tavoin kosintaa jo ekoista kuukauksista lähtien, koska olin jo silloin ihan varma, että tässä tämä oikea on ja että tulisimme menemään naimisiin jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Sen tietää, kun oikea ihminen tulee kuvioihin ja aikuisena sitä jo muutenkin tietää paremmin mitä etsii. Meidän kihlausaika kesti tosin 2v. ennen naimisiinmenoa.

[/quote]

Juu teinikihloilla en viittaa mihinkään seurustelun pituuteen tai pariskunnan ikään vaan siihen, että mennään kihloihin ilman että suunnitellaan häitä. Eli mennään vain kihloihin vailla määränpäätä. Minulle kihloihin meno on nimenomaan lupaus avioliitosta eikä mikään "jee mennään kihloihin kun se on niin kivaa"-juttu.. ap

Vierailija
8/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:33"]

Olemme olleet yhdessä 19 vuotta,emmekä vieläkään ole naimisiin menneet. Siinä sulle ap vähän perspektiiviä. :)

[/quote]

Juu ja se varmasti teille molemmille sopii. Me puolestamme molemmat olemme avioliiton kannalla ja se on molemmille tärkeä asia. Olemme siitä monet kerrat keskustelleet ja molemmat olemme myös samoilla aaltopituuksilla siinä, että lapset hankitaan vasta naimisiin mentyämme. ap

Vierailija
9/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 12:53"]

No mikset sitten ap kosi sitä miestä jos naimisiin haluat?

[/quote]

En muista mainitsinko aikaisemmin, mutta kyllä olen tässä asiassa vanhanaikainen ja odotan että mies kosii. Toki on hienoa, että on naisia, jotka kosivat miehiään, mutta minä en ole yksi niistä naisista. Ja taisin aiemmin myös mainita etten odota mitään perinteistä romanttista illallinen + polvistuminen kosintaa, vaan lähinnä miehen aloitetta asiassa.

Vierailija
10/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

46 oli siis ap

Vierailija
11/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:27"]

Minäkin oletin että ap on vasta teini-iässä ja ihan siitä syystä että odottaa miehen kosivan, eikä kykene siihen itse. Kuulostaa siis henkilöltä, joka kuunteli prinsessailtasatuja vasta vähän aikaa sitten.

[/quote]

Tjaa, en tiennytkään, että tiettyjen perinteiden arvostaminen kertoo jostain prinsessapiirteestä tai iästä. Minä myös odotin että mies kosii, minusta se kuului asiaan enkä haluaisi itse kosia. Pidän myös eniten vihreästä, sinä varmaan jostain muusta väristä? Ja mieshän kosi, viime vuonna ja naimisiin menemme vuoden päästä. En myöskään halua olla raskaana ennen häitä, en hommata lapsia ennen avioliittoa. En keksi näille haluamilleni asioille mitään tieteellisen kestävää, täydellisen perusteltua syytä, mutta pidän ajatuksesta, että asiat menevät näin. Muutoin sana prinsessa ja minä ovat yhtä kaukana toisistaan kuin andromeda ja linnunrata.

Hyväksyn naiset, jotka haluavat itse kosia, en ihmettele asiaa. Koita sinäkin omalta osaltasi hyväksyä naiset, jotka yhä haluavat sen perinteisen kosinnan. Siinä ei ole mitään väärää.

[/quote]

Mitä jos joku mies itkisi täällä siksi koska häntä ei kosita? Kehoittaisitko häntä kosimaan itse vai puolustaisitko hänen arvojaan siitä että kosiminen on naisen tehtävä?

Vierailija
12/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:27"]

[/quote]

[/quote]

Mitä jos joku mies itkisi täällä siksi koska häntä ei kosita? Kehoittaisitko häntä kosimaan itse vai puolustaisitko hänen arvojaan siitä että kosiminen on naisen tehtävä?

[/quote

Tottakai kehottaisi kosimaan itse. Jos et vielä ymmärtänyt niin ap halusi että kosiminen on yksi niistä asioista joka pysyy miehen tehtävänä. Hassuja kysymyksiä... :)

Vierailija
13/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:10"]

...meni jo kihloihin, vaikka ovat seurustelleet vasta kolmisen kuukautta. Itse toivoisin jo miehen kosintaa, mutta tiedän että on aika varhaista tällaista toivoa kun ollaan oltu yhdessä vasta 11kk. Tunnettu on jo yli vuoden. Olisin jo itse valmis sitoutumaan mieheen (menemään naimisiin), sillä hän on juuri sellainen mies, jonka kanssa voisin perheen perustaa ja elellä vanhaksi yhdessä. Olen valmis tekemään kaikkeni tämän suhteen eteen ja harmittaa kun toinen ei vielä ole ajatellutkaan kosintaa (tai mistäs sen tietäisin).

[/quote]

Kosi itse? Mun mies kosi kolmen kuukauden tuntemisen jälkeen. Nyt naimisissa jo yli 13 vuotta ja kolme lasta. Olemme edelleen toisiimme yhtä hullun rakastuineita kuin tavatessamme. :-)

Vierailija
14/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kadehdit häntä? 9 kuukauttakin on aika lyhyt aika, odottaisin nyt ainakin sen vuoden ja sitten alkaisin puhua naimisiinmenosta.

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:34"]

Me ei menty kihloihin ollenkaan. Tai mies kosi kyllä moneenkin otteeseen ja naimisiinmenosta puhuttiin mutta ei hankittu mitään sormuksia tms... Mentiin sit suoraan vaan naimisiin. Kihloihin meneminen on mielestäni aika yhdentekevää, ellei heti aleta suunnittelemaan häitä/naimisiinmenoa.

[/quote]

Sitähän juuri haluan, en mitään teinikihloja (niinkuin tod.näk. tämän facekaverini kihlat ovat). Siis oikeasti kihloihin ja alkaa suunnittelemaan sitä hääpäivää. Mitään prameita häitä en halua vaan ihan simppelit ja pienet häät, pääasia on avioliitto ja perheen perustaminen minulle. ap

[/quote]

Vierailija
15/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:33"]

[/quote]

Ihmiset haluavat eri asioita. Siinä SINULLE perspektiiviä

Vierailija
16/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 09:32"]

Tiedän, että on lapsellista mennä nopeasti kihloihin, mutta itse tunnen kyllä mieheni tarpeeksi hyvin, tietääkseni että olen häneen valmis sitoutumaan. Se on minulle ihan sama kuinka nopeasti muut menevät kihloihin, olen vaan yleisesti kateellinen kaikille, joiden kuulen menneen lähiaikoina kihloihin. En voi tuolle kateuden tunteelle mitään..

Siskoni on juuri saanut lapsen ja haluaisin että omat lapseni saisivat tuosta tytöstä leikkikaverin, itselläni ei vielä ole lapsia, joten lapsia haluaisin hankkia tässä parin kolmen vuoden sisään.. Mieheni tämän tietää ja molemmat olemme samaa mieltä, että ennen lasten hankintaa pitäisi mennä naimisiin. Sekin ehkä aiheuttaa tätä kosinnan toivetta minulla siis.

[/quote]

tunnistin sinut porvoolainen tästä viestistä :D Hyvin olet saanut taas provo ketjuusi viestejä. Tälläista aihetta ei ole ollut täällä pitkään aikaan. Vaikka kyllä aika kulunut aihe :D

Vierailija
17/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk on todella lyhyt aika, siinä ei ole saanut nähdä toisesta vasta kuin ne puolet jotka toinen on parhaaksi nähnyt esitellä. Pelivaihe, esittämisvaihe. Enpä uskaltaisi noin nopeasti kihlautua. Mut jokainen tyylillään.

Kihlauksista nyt ei jää mitään rekisteriä kuten avioliitoista, niin niitä voi olla vaikka 50 eikä uusi mies välttämättä saa tietää ellet kerro. 

Vierailija
18/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eihän tuo vielä ole pahakaan tuo 11 kk. Meillä kesti puolitoista vuotta. Ja melkein 10 v ennen kuin päästiin naimisiin asti. Mutta yhdessä on oltu jo yli 20 vuotta, kohta 11 v naimisissa. Ehtii sitä vähän hitaamminkin :-)

Vierailija
19/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi hätiköidä? Ja aika tyhmää mennä 3kk "tuntemisen" jälkeen kihloihin.. Tulee jotkut 15-vuotiaat mieleen. Ite oon ollu "jo" 3vuotta saman miehen kanssa ja yhdessä ollaan eletty 2 vuotta. Ei olla kihloissa tai naimisissa enkä odota mitään sellaista pitkään aikaan. Mitä se yksi sormus sitä paitsi muuttaa suhdetta?! Nauti elämästäsi ja suhteestasi ja mies kyllä kosii ainakaan jos haluaa.

Vierailija
20/54 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ensin tutusteltiin (porukassa) pari vuotta, sitten seurusteltiin pari vuotta ja naimisiin mentiin siitä puolen vuoden päästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi