Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tamponin käyttäjät

Vierailija
25.05.2013 |

-uitteko tamponin kanssa?

-tuleeko ylivuotoja?

-mitä merkkiä käytätte?

-oletteko synnyttäneet?

Itselläni ongelma, kun etelänmatka edessä ja kuukautiset sattuu osittain sinne. Oon tamponia käyttänyt viimeksi joskus teininä mut nyt ois pakko. En saanut sitä tarpeeksi syvälle (ob) ja tuntui, että se menee poikittain, olen synnyttänyt 4 lasta, onko emättimeni liian väljä? Vinkkejä tähän?

Entä uskallanko uida sen kanssa? jos jotenkin saan sen kunnolla sisään. huoh.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää työntää lähes vaakatasossa, älä työnnä ylöspäin.

Vierailija
2/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntaa asetin vähän peräsuoleen päin. Jos sinulla on esim laskeumavaivaa, saattaa rakko olla painamassa edessä.  Jos ei muuten onnistu, kokeile selinmakuulla vuoteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 17:00"]

Hae lääkäriltä kuukautisten siirtopillerit. 

[/quote]

En ehdi enää, kun ensi kuussa reissu ja lisäksi oon niin vanha 40v, et ei kai tän ikäisenä enää mitään pillereitä saa syödäkään... ap

[/quote]

Riittää, että saat siirtopillerit 2-3 päivää ennen oletettua kuukautisten alkua. Kyllä mä ainakin sain kyselemättä siirtopillerit, vaikka ikää on 46v.

Vierailija
4/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyh, tamponit :( Olin melkein unohtanut noiden vastenmielisten välineiden olemassaolon. Hankkikaa kuukuppi ja rentoutukaa!

Vierailija
5/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi laitetaan pitkittäin. Ei kai niin iso voi olla että mahtuu vaivattomasti poikittain. Hurjaa.

Vierailija
6/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa asettimellisia ob:ta, jos ob:sta muuten tykkäät. asetin on liukkaampi ja mulla ainakin se menee paljon paremmin sisää, mitä ilman asetinta.

Vierailija
7/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 19:18"]

Yyh, tamponit :( Olin melkein unohtanut noiden vastenmielisten välineiden olemassaolon. Hankkikaa kuukuppi ja rentoutukaa!

[/quote]Ei ollu mun juttu, siirryin takaisin tamponeihin =)

Vierailija
8/16 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuo sama ongelma että tuntuu ettei saa tamponia tarpeeksi syvälle vaikka kuinka yrittää kun tuntuu ettei se keskisormenkaan pituus riitä ja sitten en tajua kun joskus se menee ihan vinoon vaikka ihan suoraan kyllä työnnän. Ja sitten ärsyttää se irtoileva nukka. Mutta pakko käyttää nyt kun en voi kuukuppiakaan käyttää (ei keittämismahdollisuutta) ja ei oikeen siteitäkään helteillä innosta käyttää. :(

Vierailija
9/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enää, vaihdoin kuppiin.

Sitä ennen tietysti käytin uidessani ja kyllä valitettavasti tuli sekä yli- että ohivuotoja. Ob:ta käytin, sillä ne asettimet olivat tosi hankalakäyttöisiä, paremmin sain ilman. Silloin en ollut synnyttänyt.

Sitä ei tarvitse saada syvälle.

Vierailija
10/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan tamponeja, en ole oikeastaan koskaan käyttänyt siteitä.

- Uin tamponin kanssa.

- Joskus, jos vaihtoväli pitenee liikaa. Normaalisti ei.

- Käytän vaihtelevasti: Tykkään eniten asettimellisistä, kuten Tampax tai edullisempi Rainbow. Tampaxin compact on hyvä kun menee pieneen tilaan, mutta muovinen asetin on mielestäni turhaa roskaa, käytän silti. Käytän myös OB:tä (tai vastaavia halvempia), joka on näppärä kun on niin pieni ja laajenee levyssuunassa "tulpaksi". Pidän sitä varmempana kuin Tampaxia, jonka taas saa asettimen ansiosta mielestäni syvemmälle kuin OB:n.

- Minulla on 3 alateitse synnytettyä lasta. Olen 41 v ja kuukautiseni ovat alkaneet 16-vuotiaana. Ja en ole siis koskaan käyttänyt sidettä ensisijaisena suojana, joskus toki pakon edessä tietenkin.

Jos olet kokematon tamponien käyttäjä, ota mieluummin matkaan asettimellinen tamponi ja harjoittele 1-2 kpl ennen matkaa. Ei haittaa vaikka ei olisi kuukautisia, toki se on hankalampaa laittaa paikoilleen jos ei ole, mutta laita päähän vaikka vähän vaseliinia jos tuntuu hankalalta.

Et varmasti ole liian väljä. Kun tamponi on oikein sisällä, se ei tunnu yhtään miltään, ei siis miltään ja siksi sen voi unohtaa. "poikittainen" tunne on väärä.

Vierailija
11/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äh, ei tästä ob:n laitosta ainakaan mitään tule :(. Kokeilin kyykyssä ja jalka vessanpytyn päällä mutta en vaan saa sitä tarpeeksi syvälle :(.

Pitää ostaa tampaxeja ja kokeilla niitä. ap

Vierailija
12/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 15:59"]

En käytä enää, vaihdoin kuppiin.

Sitä ennen tietysti käytin uidessani ja kyllä valitettavasti tuli sekä yli- että ohivuotoja. Ob:ta käytin, sillä ne asettimet olivat tosi hankalakäyttöisiä, paremmin sain ilman. Silloin en ollut synnyttänyt.

Sitä ei tarvitse saada syvälle.

[/quote]

mutta se tuntuu pahalta eli eikös se silloin ole liian matalalla ja pitäisi saada syvemmälle? Tuntuu, ettei keskisormen pituus riitä. ap

Vierailija
13/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 17:00"]

[/quote]

En ehdi enää, kun ensi kuussa reissu ja lisäksi oon niin vanha 40v, et ei kai tän ikäisenä enää mitään pillereitä saa syödäkään... ap

Vierailija
15/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,kyllä se syvälle pitää saada. Minusta helpointa jalat pikkasen harallaan ja työnnän ob:n ihan niin syvälle kuin keskisormella saan. Lykkyä yrityksiin. Onhan sulla siis nyt menkat kun harjoittelet? Kuivana kautena voi olla nihkeetä...

Vierailija
16/16 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 17:03"]

Joo,kyllä se syvälle pitää saada. Minusta helpointa jalat pikkasen harallaan ja työnnän ob:n ihan niin syvälle kuin keskisormella saan. Lykkyä yrityksiin. Onhan sulla siis nyt menkat kun harjoittelet? Kuivana kautena voi olla nihkeetä...

[/quote]

joo viimeistä menkkapäivää viedään. Eli vuotoa ei oo kylläkään enää paljon mut laitoin vähän perusrasvaa ja minusta tamponi liukuu ihan hyvin mut sit tuntuu, et jotain ottaa vastaan ja tamponi junnaa siihen ja jää liian matalalle. Varmaan työnnän väärään suuntaan. Yritän työntää taaksepäin mut se menee vaan eteenpäin . Miten tää voi olla näin vaikeaa :(