Miksi et ole jo marjassa? Marjaa on vaikka kuinka paljon!
Kommentit (83)
Mulla ei ole autoa. En tiedä ketään joka lähtisi minua kuskaamaan. Asun Helsingissä. Toki täälläkin on jossain mustikkapaikkoja mutta en nyt tiedä missä olisi.
Alkaa kirvellä hampaita, kun syön marjoja. Kiille on puhkikulunut. Eipä tarvitse enää noukkia.
Tulin just töistä. Täällä päin on kuulemma huonosti mustikoita, en tiedä sitten huijaavatko. En viitsi pyörällä lähteä kun ei ole tällä viikolla autoa käytössä ja illaksi on luvassa sadetta Saa nähdä pääsenkö ollenkaan mustikkaan. Vadelmaan varmasti ehdin, ne paikat on helpommin löydettävissä, mutta ne eivät ole vielä kypsiä.
Teen Esperissä työtä alivoimalla, joten en jaksa vapaapäivinä raahautua marjastamaan.
N57 v
Työpaikalla olevat ulkomaalaisvahvistukset keräävät myös minulle korvausta vastaan marjat joten jää väliin tänäkin vuonna.
Eivät suostuneet korvaamaan autoa toimeentulotuessa.
Jos olisin työtön, niin varmasti käyttäisin ajan hyväkseni.
40-50 euroa puhdistetusta mustikasta.
Viikonloppuna noukittiin pari ämpärillistä omaan käyttöön.
Rankkaa hommaa, mutta hyvän verovapaan korvauksen saisi.
ei huvita kerätä, sain kauhean oksennustaudin kaupan marjoista ja nyt näin kun marjoja kerättiin metsästä niin hetken päästä työmies kävi kusemassa marjapuskan viereen. Kiva kaikille kerääjille ne kusiset marjat. Enpä taida tänä kesänä enää marjoja syödä, yliarvostettua hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkuti vinkuti.
Vinkuti vinkuti itsellesi. Takapuoli ylös ja hommiin.
Olen tehnyt töitä koko kesän melkein ilman vapaapäiviä, joten päätin, että en lähde harvana vapaana metsään. Sen sijaan ostin 2 laatikkoa mansikkaa ja 15 kg hilloja. Tilauksessa on 2 ämpäriä mustikoita.
Joten vinkuto vinkuti vain.
Asun Helsingissä ja mulla on auto. Missä niitä marjoja on? Mieluummin ei-ruuhkainen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka elän toimeentulotuella, on varaa ostaa tarvitsemani marjat kaupasta. Lienee myös kaikille parempi, että käytän tällä hetkellä aikanani opiskeluun, jotta joskus saisin töitä ja loppuisi tämä toimeentulotuella elämäminen.
Tässä oli ihan osuva kommentti. Monelle on kauheasti säästöä, kun tekee tämän ja tuon itse, mutta ikinä ei ajatella, mitä sen tekemisen sijaan voisi tehdä. Kuten tässä tapauksessa koko päivän marjastus hidastaa opiskelua, jonka myötä saa aikanaan tuloja. Jos on jonkin sortin free lance -työntekijä, ei usein kannata käyttää päiviä marjastamiseen, leivän tekemiseen, kaikenlaiseen nikkarointiin jne. koska ne työt ei tule sillä tehdyksi. Lapsena olisin ehkä halunnut enemmän olla äitini kanssa, kun olimme mökillä, mutta päivät pitkät menivät marjassa. Ei ehkä ole aina sekään huono vaihtoehto, että viettää aikaa läheisten kanssa, opiskelee tai ylipäänsä rentoutuu. Mummoni pakastimesta löytyi vuosikymmeniä vanhoja marjoja, kun ei ehtinyt niitä syödä ja marjastus oli ihan maanista.
Marjojen terveellisyyskin on minusta joskus vähän kyseenalaista, kun jo valmiiksi makeat marjat pakastetaan sokerin kanssa ja tehdään siitä sitten piirakkaa, johon tungetaan lisää sokeria. Tai tehdään hilloa. Toki osa syö niitä muutenkin.
Toinen kesätekeminen, johon minusta liittyy kummaa gloriaa on mattojen peseminen. Ennen kuurattiin harjalla laiturilla, nykyisin laulaa painepesurit, mutta se on monille joku Tapahtuma. Ihan kuin nyt kukaan huutelisi naapurin puolelle sitäkään, että jokos on vessa pesty.
No, kukin nauttii kesästään miten haluaa, en kirjoittanut tätä millään pahalla :)
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingissä ja mulla on auto. Missä niitä marjoja on? Mieluummin ei-ruuhkainen paikka.
Itse olen vuosia käynyt hyvillä apajilla keräämässä mustikoita sekä vadelmia, julkisilla kulkenut sinne. En toki kerro missä, koska haluan pitää apajani itse. Eikä ole missään autoteiden varsilla kuitenkaan.
Eilen ja tänään keräsin vähän mustikkaa. Harvinaista minulle.
En ole neljäänkymmeneen vuoteen metsässä käynyt.
En syö marjoja.
Kun lapseni tulee Suomeen ostan ruotsalaista vadelmahilloa lettuja varten.
Mein metsässä näky olevan ehkä kourallinen mustikoita jos ees sitäkään.
Yritin lähteä, mutta puuttui auto, tai no edes polkupyörä, ja sit eksyinkin jo kotini vieressä olevaan lähimetsikköön:/ En taida löytää edes täältä takas kotiin ilman apua.
Ostan marjat ja sienet kauppahallista, koska haluan tukea yrittäjiä
Lapsuuden kodissa oli pakko marjastaa koko mustikka- ja vadelmakausi, 6 tuntia päivässä. Lisäksi kymmeniä litroja mansikoita itsepoiminnasta. Sen jälkeen herukkapensaisiin, joita oli 15. Vannoin että kun tästä selviän omilleni, en ikinä poimi marjan marjaa. Enkä ole poiminut. Torilta ostan ja iloiten maksan.
Poimin jo pakkaseen ja piirakkaan. Periaatteessa jos olisin vapaa menemään (ei lapsia vahdittavana) niin voisin myyntiinkin poimia ihan huvikseni. Kun sitä marjaa tosiaan on:)
En minä sangoittain jaksa kerätä, kerään takapihaltani aina vain sen minkä jaksan syödä.