Tunkkaisia vaatevärejä joita et käytä?
Kommentit (88)
Beige ja ruskea, en käytä koskaan missään yhteydessä
Tummanruskea ja melkein kaikki ruskeat:( Ei tunnu omalta, vaikka minulla ruskeat silmät onkin. Tosin kirjoitan tätä tummanruskean kirjavasssa huivissa. Mutta on joo mielestäni masentavia värejä. Sinapinkeltainen on toinen. Se on niin haastava että vaatii jo ihan tietyn värityksen ihmisen.
Alan asiantuntija taas tietämyksineen. Tuli mieleen 80-luvun persikkainen sävy kellohameen muodossa ei ole parhaimpia valintoja aikuisille. Mikään ei ole kuitenkaan tunkkainen, jos kovasti tykkää.
Mullakin tuo kellertävä beige on pahan näköinen. Varsinkin, jos hiuksia on raidoitettu ja ne raidat on hieman keltaiseen taittavat myös, niin en liikkuisi julkisilla paikoilla siinä yhdistelmässä. Kuitenkin vaalea beige ilman keltaisuutta käy melko hyvin. Muita pahoja värejä ovat syksyn tummimmat murretut värit, nämä mitä muillakin oli, esim. rusehtava punainen, sinappi, okra, myrkynvihreä. Harmaista mulle käy se meleerattu collegen harmaa ja vaaleanharmaa, mutta hieman tummempi harmaa näyttää vaan tylsältä. Vitivalkoinen ei sovi ja luonnonvalkoinen saa olon liian pehmoiseksi. Musta sopii mielestäni kohtalaisesti, vaikkei paras väri olekaan, mutta se tuo ainakin kontrastia, mitä tarvitsen näyttääkseni hyvältä.
En boikotoi mitään väriä. En osaa nimetä yhtään väriä jota ei jossain muodossa tulisi käytettyä.
M40
Turhaan niitä peukkuja laitatte alas, kerroin mikä mulle sopii ja mikä ei. Tykkään monista väreistä ja myös syksyn väreistä, mutta mulle ne eivät sovi. Sille minä en mahda mitään. T. 65
Vierailija kirjoitti:
Vanha roosa ja muutkin vaaleanpunaiset ja pinkit sävyt.
Sama paitsi joku kirkas lohen/flamingonpinkki juuri ja juuri menee. Ihon sävy vaan riitelee roosan kanssa. Hirvein on vähän roosaan vivahtava vaalea "ihonväri", hyh.
Vaaleankeltainen ja sellainen vaalean porsaan punainen. Näytän hailakalta possulta. Beige on kans tosi paha hrrrh.
Mikä on tunkkaista yhdelle, ei ole sitä toiselle.
Harmaa on aika paha. Beige on myös vähän vaikea.
Mulle sopii parhaiten kirkkaat kevään värit.
Amerikan pastillien värit peittoaa vastemielisyydessään kaikki muut värit. Oranssi, lila ja mintunvihreä on oikea kauhukombo https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/Amerikan_past…
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen miten jotkut saavat kaikki värit näyttämään hyvältä? Siis oli vaatteissa lämmin tai kylmä väri niin näyttää hyvältä? Mistä johtuu? Meikki,rusketus vai hiusten väri?
Mun tyttö on juuri tuollainen, hänelle käy varmaan kaikki värit. Edes värianalyysin tekijä ei osannut varmaksi sanoa, mikä värivuodenaika hän on. Itsellenikin sopii hyvin sekä syksyn että talven värit, mutta mun tytölle vielä laajemmin.
Kellertävän beige ei sovi ollenkaan. Iho ja hiukset hukkuu siihen samaan. Khaki ei yleensä sovi. En voi käyttää pinkkiä tai mitään muita kirkkaita värejä. Musta, harmaa ja valkoinen melkein ainoat aidosti sopivat.
Violetti, lila, turkoosi, pinkki siinäpä ne inhoamani värit niin vaatetuksessa kuin sisustuksessakin.
Onko ketään aikuista jolle käy kaikki tai melkein kaikki värit? Mistä johtuu???
Osaako joku sanoa??
Itse haalean vaalea ja tuntuu että harvat värit sopii. Värianalyysit mukaan kevät. Itse en kevät väreistä pitäisi vaan kesä.
Värianalyysin tekijä sanoi että vanhemmiten todella tärkeää pitää ns.omia värejään.
Mutta ei mullekaan sellainen haalea vaalea beige tai possunpunainen sovi.
Voin käyttää kaikkia mahdollisia värejä. Jonkun vaatimattomamman sävyn voi aina yhdistää johonkin tehosteväriin.
Jonkun "tunkkainen" väri voi olla jonkun toisen paras.
Minulle sopii syksyiset värit ja pidän niistä. Pidän sinapinkeltaisesta, mutta enemmän pidän lämpimästä okransävystä ja sahraminoranssiin taittuvasta keltaisesta. Kesällä käytin kirkkaan keltaista ja vaaleankeltaista, molemmat hyviä. Kaikki lämpimät punaiset sopivat minulle, ruosteen punaruskeasta kirkkaahkoon tomaatipunaiseen. Lämpimät pinkit sopii, kylmät ei. Myös sammaleiset ja metsänvihreät käyvät, ja eukalyptuksenvihreä, mutta sinisistä vain harmaansininen, murrettu turkoosi ja tummahko sateensininen. Sinivihreätkin voivat olla ihania, riippuen sävystä.
Sen sijaan en voi sietää pastellisävyjä, eivätkä ne sovi minulle lainkaan. Tekevät lähinnä sairaan näköiseksi. Kaikkein kauheimmat värit ovat ehkä liila, mintunvihreä, persikka ja vaaleansininen. Vaaleanharmaa ei myöskään ole mulle hyvä väri ainakaan kasvoja vasten. Jotkut beiget käy, toiset ei. Kokeilemalla selviää.
Inhokkejani ovat myös ne kaikkein kirkkaimmat ja epäluonnollisimmat värit: kirkkaanoranssi, magenta, sähkönsininen, kirkkaanvihreä, turkoosi, violetti. En pidä noista enkä voisi kuvitella laittavani sen värisiä vaatteita päälleni. Tuntisin oloni aivan vääräksi. Oikeastaan en välitä niinkään siitä "sopiiko" tietty väri minulle vaan sitä, tunnenko sen omakseni.
T. kuvataiteen harrastaja
78 jatkaa. Mustan ja kirkkaan värin yhdistelmä on minusta usein epämiellyttävä. En tiedä miksi. Tykkään yhdistää mustaa väreihin muttei perusväreihin.
PIdän väriyhdistelmistä, jotka monien mielestä varmaan ovat kamalia: esim. harmaa ja poltettu oranssi, lämmin ruskea ja turkoosi, tumma punainen ja kirkas punainen, sammalenvihreä ja hot pink.
Vierailija kirjoitti:
Limenvihreä ja turkoosi. Molemmat värejä joista pitäisin mutta näyttävät kauheilta päällä. Kylmät sävyt yleisesti. Parhaiten sopisivat viininpunainen, luumu ja persikka mutten oikein pidä mistään noista sävyistä.
Käytä värejä, joista pidät. En usko että ne näyttävät niin kauheilta kuin kuvittelet. Life is too short.
Vaaleanpunainen. Siis sellainen hempeä vaaleanpunainen. Pinkki on sit ihan eri juttu.
Ruskea.
Keltainen ja oranssi.
Kaikki beigen ja nuden sävyt.