Tunkkaisia vaatevärejä joita et käytä?
Kommentit (88)
Ei väreistä voi sanoa, että ne ovat tunkkaisia.
Vaatteet ja asunnot voivat haista tunkkaiselta
Korallinpunainen. Tykkään lähes kaikista punaisen eri sävyistä, mutta koralli saa minut näyttämään todella oudolta, ylikypsältä uunilohelta.
Murretut värit yhfistettynä esim mustaan tai valkoiseen sopivat monille. Sen sijaan kukikkaat ja aniliinin värit harvemmille
Vaaleanpunainen saa naamani näyttämään possulta. Tummanpunainen taas toimii todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tunkkaiset vaatesävyt ovat henkilökohtainen kokemus.
Ja aivan varmasti jos beigestä tuli suuri muoti / trendiväri, niin lähes jokaisella olisi jotain beigeä ulkoasussaan, kuten laukku / housut / takki / hanskat / kengät / paidat ja puserot, niin kaikki ostaisivat kiihkoissaan tätä väriä.
Joten älkää puhuko paskaa.
Ja esim. kitti on väri, joka ei ole koskaan muodissa, muttä sitä löytyy aina esim. kevättakeissa eri pituuksina.
Ja sitä käyttävät kaikki, niin johtajat kuin duunaritkin, vaikka sen takin väri ei sovi yhtään kasvoihin.
Se on melko neutraali väri, parempi kuin valkoinen ja siihen voi yhdistää minkä värin tahansa.
Nyt meni pieleen. Beige saa olla muotia vaikka maailmanloppuun saakka, minulla sitä väriä ei tulla näkemään. Ostin joskus 20v sitten beigen kesähameen, jota pidin kerran ja annoin sen jollekin kaverille. Kaikki muutkin vaaleanrusehtavat värit on turn-off. Samoin kuin kaikki hailakat, mutalammikossa haalistumassa käyneet ihan mitkä vaan värit. Nykyään kaupat ovat näitä täynnä. Itse pidän joko tummista tai kirkkaista väreistä, sellaisista hehkuvista. Pastelleista en myöskään välitä. Olen kaipaillut ihan kirkkaanpunaisia vaatteita mutta en ole löytänyt, niitä ei juuri ole paitsi jotkut nilkkapituiset kesähousut. Monissakin väreissä on joku hyvä sävy. En myöskään tykkää ruosteenpunaisesta enkä sinapinkeltaisesta. Minä käytän niitä värejä joista tykkään oli ne muotia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
oranssi ja violetti kammottavia.
Mun lempivärit.
Vierailija kirjoitti:
Sinapinkeltainen. Todella kuvottava väri.
Mulle sopii todella hyvin ja tykkäänkin käyttää. Tykkäsin jo lapsena ja aikuisena vahvistui myös värianalyysissä, että sopii hyvin.
Muidenkin parjaama sinapin- tahi ripulinkeltainen on mun inhokki top 1. Monet ruskean sävyt, lukuunottamatta oranssinruskeita.
Olen analyysin mukaan syksy, mutta hankin vaatteita sen mukaan, mistä itse pidän, en sen mukaan, miltä niissä näytän. Ketuttais kulkea jossain hienossa koltussa, jonka väriä inhoaisin, vaikka olisin kuinka hienon näköinen muiden mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Murretut värit yhfistettynä esim mustaan tai valkoiseen sopivat monille. Sen sijaan kukikkaat ja aniliinin värit harvemmille
Kukikkaat värit? Mitäs ne on.
Vierailija kirjoitti:
Lohenpunainen ja mintunvihreä oikein hönkivät 80-lukua. Neonvärejä inhosin jo 80-luvulla, eivät ehkä tunkkaisia, mutta luonnottomia. Pidän luonnollisista väreistä, myös voimakkaista väreistä, lempivärini on petroolinsininen, kirkas punainen sopii myös, sellainen vähän oranssiin taittava. Tummasta harmaasta, ruskeasta (ei beigestä), viininpunaisesta ja kuusen/sammaleen vihreästä pidän myös. Vaalean harmaa on minusta tylsä ja mitätön väri.
Totta, 80-luvun värit ovat vastenmielisiä. Sekä nuo lohenpunaiset että mintunvihreät, että myös neonvärit. 80-luvun värejä käyttämällä osoittaa olevansa juntti.
Esimerkiksi 70- ja 90-lukujen väritys parempi, samoin 00-luvun ekat viisi vuotta.
Vältän keltaista väriä. Syytä en halua kertoa, ettei syytä yleistettäisi.
Minulla on usein liian ”raikkaita” vaateyhdistelmiä. Ostan outletista suurimman osan vaatteita, ja usein jäljelle jääneet ovat erikoisen värisiä. Usein sitten yhdistän vaikkapa aniliinin punaista oranssiin tai vaaleanpunaiseen. Sopii ihan hyvin mielestäni. Laittaa oranssia kynsilakkaa, ja luomiväriä, niin menettelee.
Minttu yhdistettynä tummansiniseen tai beigeen on ihan ok yhdistelmä. Mielestäni suomalaiset käyttävät liian paljon mustaa, harmaata ja ruskeaa, vaikka vaaleammat värit koristaisivat paremmin vaaleaa ihonväriä. Moni kaunistuisi, jos käyttäisi rohkeammin värejä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on usein liian ”raikkaita” vaateyhdistelmiä. Ostan outletista suurimman osan vaatteita, ja usein jäljelle jääneet ovat erikoisen värisiä. Usein sitten yhdistän vaikkapa aniliinin punaista oranssiin tai vaaleanpunaiseen. Sopii ihan hyvin mielestäni. Laittaa oranssia kynsilakkaa, ja luomiväriä, niin menettelee.
Pukeutumisen kaikki muut härpäkkeet pehmentävät väriyhdistelmiä: huivit, korut, laukku, kengät, hiuskoristeet donitsit yms. Näillä saa melkein mitkä kaksi väriä mätsäämään toisiinsa.
Kaikki sinisen sävyt on aivan kauheita. Joo tiedän, suomalaisten lempiväri, mut ei sovi mulle enkä edes pidä siitä. Linnan juhlissa yleensä selostaja kertoo kuinka 'rouva se ja se saapuu juuri kättelemään presidenttiparia yllään kaunis sininen puku'. Juuh. Sitäpaitsi sininen värinä harvoin sopii suomalaisten omiin väreihin; hiusten ja ihon väriin siis. Sisustuksessakin sininen on ihan kamala. Se ei toimi missään muualla kuin Suomen lipussa.
Vierailija kirjoitti:
Sinapinkeltainen näyttää hyvältä mustan kanssa. Sinapinkeltainen on murrettu mustalla, joten mustan kanssa näyttää melkein menevän vihreään päin. Ei väri itsessään, vaan kaikki mikä on sen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Minttu yhdistettynä tummansiniseen tai beigeen on ihan ok yhdistelmä. Mielestäni suomalaiset käyttävät liian paljon mustaa, harmaata ja ruskeaa, vaikka vaaleammat värit koristaisivat paremmin vaaleaa ihonväriä. Moni kaunistuisi, jos käyttäisi rohkeammin värejä.
Tottahan tuo mutta kun niitä värejä ei ole ainakaan sellaisissa vaatteissa jotka muuten ovat ok. Tarjolla on musta, tummansininen, beige ja viininpunainen. Revi siitä sitten. Tai sitten joku mummokuosinen kukikas.
Itse ihmettelen miten jotkut saavat kaikki värit näyttämään hyvältä? Siis oli vaatteissa lämmin tai kylmä väri niin näyttää hyvältä? Mistä johtuu? Meikki,rusketus vai hiusten väri?
Pastellivärit eivät sovi minulle. Käyttäisin mielelläni muitakin värejä kuin mustaa ja fuksiaa, jos niitä olisi omassa koossa tarjolla.