Miksi K-marketeissa myyjät ovat ystävällisempiä kuin S-marketeissa?
Esimerkiksi lähimmässä K-supermarketissa kaikki myyjät tervehtivät kaupassa sisälläkin iloisesti, kun taas S-marketissa tervehditään vain kassalla ja muutoin myyjät koittavat vältellä asiakkaiden katseita.
Tämä sama ilmiö myös pienissä K-kaupoissa - myyjät ovat iloisia ja huomaavaisia. Mistä johtuu tämä ero?
Kommentit (84)
K,ssa aina kauppakohtainen kauppias, joka omistaa siivun kaupasta. Eli pitää hommat ruodussa.
S,ssä taas iso ketju jossa kaikki on ns "perus bulkkia".
Meidän S-marketissa Vaajakoskella kyllä tervehtivät yleensä siellä hyllyjen välissäkin. Tervehtivät yleensä myös liha-/ kalatiskiltä, jos eivät ole juuri työntouhussa.
Mutta olen täällä monta kertaa aiemminkin kehunut, että meidän Ässä on kyllä varmaaan yksi Suomen parhaista.
Mutta Vaajakoskella myös K-kaupoissa on tosiaan todella mukava henkilökunta.
Kyllä minua tervehtii henkilökunta s-marketissa. Ovat oikein ystävällisiä.
Minua kans ärsyttää tuo hyllyjen välissä tervehtiminen.
Mitä sille edelliselle ketjulle tapahtui?
Koska K-kaupan perehdytys. Kaikki ohjeistetaan tervehtimään asiakasta. Kaikki.
K-kaupassamme käy mukavia ja fiksuja asiakkaita. Helppo olla samanlainen itsekin.
Terv. Koon kassa
Yhtä ystävällisiä ovat K- ja S-ketjun henkilökunta. S-ketjun heikkous on jatkuvat tuotepuutteet, ilmeisesti osuuskunta tilaaminen on kankeaa, K-kaupat tällä saralla vievät voiton. K-kaupoissa on myös monipuolisempi valikoima, S-ketju on kuin Mäkkäri, täsmälleen samat valikoimat ja merkit joka paikassa.
S-marketissa hyllyjä täyttävät myyjät ei yleensä kuikuile sieltä sivusilmällä että milloin asiakas tulee vaan tekevät työtänsä. K-marketissa eri juttu, kauppias ohjeistanut tervehtimään aina, jotta henkilökunnasta saa ystävällisen kuvan. Se taitaakin olla melkein ainoa valtti, koska on niin paljon s-ketjua kalliimpi...
K-ryhmän kaupoissa on usein kauppiaspariskunta, tai vain kauppias, jotka ovat itse paikalla myymälässä. Kun omistaja on paikalla näkyvästi hän myös pitää huolen siitä että henkilökunta käyttäytyy hänen toiveittensa mukaisesti. S-ryhmässä ei ole kauppiaita, hädintuskin edes esimiehiä, vaan kaikki ovat kassa-myyjä-hyllyttäjiä, eikä kukaan ole katsomassa perään.
Eiköhän tuo ole kauppakohtainen juttu. Itse pidän paikkakuntani Tokmannin ja Lidlin myyjiä ystävällisempinä.
Olen ollut molemmissa ketjuissa töissä.
K-ryhmällä kassahenkilöiden työhyvinvointi ja työolot huomioitu paremmin
S markettien myyjät joutuvat todistamaan ilta-aleissa tappelua tuotteista, vilppiä kun niitä lappuja yritetään irrottaa ja liimailla itse, ahnehtimista ja laputettujen tuotteiden piilottelua, joten ovat menettäneet uskonsa ihmisiin. K-marketeissa käy se menestyneempi osa ihmisistä, eikä tällaisia lieveilmiöitä ole.
Onkohan niille tyttösille K-marketissa myös jonkinlaiset ulkonäkövaatimukset, kun näyttää aina olevan jotain hemaistuksia.
Koska jokaista K-kauppaa luotsaa yksityisyrittäjä.
Siellä työntekijöillä on tärkeä rooli myymälän menestymiseen.
S-market kuuluu kasvottomaan ketjuun, jossa muutaman työntekijän tympeä ei käytös ei vaikuta myyntiin paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
S-marketissa hyllyjä täyttävät myyjät ei yleensä kuikuile sieltä psivusilmällä että milloin asiakas tulee vaan tekevät työtänsä. K-marketissa eri juttu, kauppias ohjeistanut tervehtimään aina, jotta henkilökunnasta saa ystävällisen kuvan. Se taitaakin olla melkein ainoa valtti, koska on niin paljon s-ketjua kalliimpi...
Meillä aika hyvä valtti on se, että lähikauppa on K. Samoin Citymarket on lähempänä kuin Prisma.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan niille tyttösille K-marketissa myös jonkinlaiset ulkonäkövaatimukset, kun näyttää aina olevan jotain hemaistuksia.
No ei ole, meidän K-kaupassa ei ainakaan mitään missejä ole, perusrumia tyttösiä ja emäntiä.
Vierailija kirjoitti:
Minua kans ärsyttää tuo hyllyjen välissä tervehtiminen.
En myös ymmärrä miksi pitäisi tervehtiä jotain joka on hyllyttämässä tavaroita?
Mua ainakin ahdistaisi ihan hirveästi jos joku myyjä tervehtisi mua hyllyjen välissä! Kassalla ihan ok asia.