Vauva muuttuu rokotteista
Mistä johtuu tämä ihmeellinen luulo että lapsi/vauva muuttuu rokotteista?
Tätä ainakin anoppini jaksaa jauhaa ja syyllistää minua lapsieni rokottamisesta. Jokaisen rokotteen jälkeen kyttää lasta ja jokainen nuha/yskä/kiukuttelu/itku/pitkät päiväunet/kitinä yms rokotteiden syy.
Anoppi ei ole rokottanut omia lapsiaan, ja nuorin hänen katraastaan on vasta 15v. (Eli tietoa on ollut mutta hän uskoo näin).....
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se muuttuukin: vauvan todennäköisyys kuolla tai vammautua pienenee merkittävästi joka rokotteesta.
Rehellisyyden nimissä on mainittava että osa muutoksista voi olla myös negatiivisia. Keskimäärin rokotus kuitenkin kannattaa ja siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se muuttuukin: vauvan todennäköisyys kuolla tai vammautua pienenee merkittävästi joka rokotteesta.
Tai oikein huonolla tuurilla vammautuu tai kuolee rokotteesta.
Eli kumpi on kannattavampaa?
Rokottaminen tietysti. Ongelmat on todella minimaalisia verrattuna rokotettujen kokonaismäärään - ikävää tietysti, jos sattuu omalle kohdalle, mutta ilman rokotuksia sitten osuisi ne taudit kohdalle. Ja taatusti varmemmin kuin rokotusvaivat.
Nuo taudit ovat harvinaisia, huono tuuri saa olla että ilman rokotettakaan sellaisen saisi.
Ai tuhkarokko? Johon viime talvena kuoli ihmisiä Euroopassa? Tai kurkkumätä, jota esiintyy Venejällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokottaminen tietysti. Ongelmat on todella minimaalisia verrattuna rokotettujen kokonaismäärään - ikävää tietysti, jos sattuu omalle kohdalle, mutta ilman rokotuksia sitten osuisi ne taudit kohdalle. Ja taatusti varmemmin kuin rokotusvaivat.
Nuo taudit ovat harvinaisia, huono tuuri saa olla että ilman rokotettakaan sellaisen saisi.
Ai tuhkarokko? Johon viime talvena kuoli ihmisiä Euroopassa? Tai kurkkumätä, jota esiintyy Venejällä?
Entäs tuberkuloosi, jota esiintyy venäjällä ja sitä vastaan ei ole rokotettu enää pitkään aikaan? No missä ne kauheat epidemiat sitten viipyy? :D
En uskaltaisi olla rokottamatta lastani. En antaisi ikinä itselleni anteeksi jos lapseni saisi esimerkiksi aikuisena ulkomaanmatkalta jonkun taudin itselleen. Esimerkiksi rokot ovat vaarallisia aikuiselle ja jälkitaudit pahoja.
Lisäksi ollaan laitettu lapsille ja itsellemme punkkirokotteet, koska asumme rannikolla ja joka vuosi joudumme punkkeja irrottelemaan.
Influenssarokotteita ei olla koskaan laitettu ja tuleva koronarokote jää myös laittamatta. Jos jotain itseeni ja lapsiini laitan, saa se olla monen vuoden ajan tutkittu ja turvalliseksi koettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs tuberkuloosi, jota esiintyy venäjällä ja sitä vastaan ei ole rokotettu enää pitkään aikaan? No missä ne kauheat epidemiat sitten viipyy? :D
Vertaatko ihan tosissasi tuhkarokkoa ja tuberkuloosia? Tuberkuloosi tarttuu erittäin huonosti kun taas tuhkarokko on erittäin tarttuva.
Kun on lusikalla annettu niin ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi rokottaminen/rokottamattomuus on OMA VALINTA! Ei siis välttämättä tarvitse olla lammas ja tehdä kuten sanotaan.
Pitäisi olla pakollista. Vai luuletko että polion rampauttama lapsesi kiittää sua, kun ei saanut rokotetta?
Minua ei ole rokotettu koskaan, olen nyt jo aikuinen, yli 30 vuotias. Äitini teki aikoinaan päätöksen olla rokottamatta minua, isosiskoni rokotettiin ja 1,5 iässä hän oli MPR-rokotteen jälkeen menettänyt kävelykykynsä (oppi kävelemään 11kk:n iässä). Lisäksi sisko sai kuulemma jotain poissaolokohtauksia. Siskoakaan ei sen jälkeen ole rokotettu.
Mutta tosiaan, itselläni on ikää hieman yli 30 vuotta enkä ole oikeasti "koskaan kipeä". En ole kertaakaan työelämäni aikana ollut poissa töistä sen takia, että olisin ollut kipeä. Itselläni ei ole lapsia. Siskolla on, hän ei ole rokottanut lapsia ja lapset ovat olleet hyvin terveitä.
Olen kiitollinen äitini valinnasta <3
Vierailija kirjoitti:
Minua ei ole rokotettu koskaan, olen nyt jo aikuinen, yli 30 vuotias. Äitini teki aikoinaan päätöksen olla rokottamatta minua, isosiskoni rokotettiin ja 1,5 iässä hän oli MPR-rokotteen jälkeen menettänyt kävelykykynsä (oppi kävelemään 11kk:n iässä). Lisäksi sisko sai kuulemma jotain poissaolokohtauksia. Siskoakaan ei sen jälkeen ole rokotettu.
Mutta tosiaan, itselläni on ikää hieman yli 30 vuotta enkä ole oikeasti "koskaan kipeä". En ole kertaakaan työelämäni aikana ollut poissa töistä sen takia, että olisin ollut kipeä. Itselläni ei ole lapsia. Siskolla on, hän ei ole rokottanut lapsia ja lapset ovat olleet hyvin terveitä.
Ole myös kiitollinen siitä, että asut maassa joka mahdollistaa laumasuojan sinunlaisille vapaamatkustajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pane stoppi tollaselle huuhaalle ihan kokonaan. Sano että sinä uskot todistettuihin faktoihin ja lääkäreiden asiantuntemukseen, etkä mihinkään hopeavesihörhöjen haihatteluun.
Oletteko jostain Pohjanmaan rannikolta vai onko anoppisi joku lahkolainen? Noissa piireissähän se typeryys on tiivistynyt aika timanttiseksi.
Miksi lapsensa rokottamattomissa vanhemmissa tutkimusten mukaan on enemmän korkeakoulutettuja?
Ja hyvätuloisia. Jos typeryydestä olisi kyse, luulisi että rokottamattomat olisivat useammin köyhiä, kouluttamattomia w t-vanhempia? :)
Erinäisillä korkeakoulutetuilla on taipumus kuvitella että vaikkapa tekniikan opinnot antavat osaamisen myös lääketietieteessä ja toimivat tämän harhakäsityksen ohjaamina.
Vierailija kirjoitti:
Johtuiko siskosi ongelmat oikeasti rokotteesta vai onko tämä vain äitisi päätelmä?
Älkää sitten rasittako Suomen terveydenhuoltoa, kun sairastutte tauteihin, jotka olisi voitu helposti välttää. Älkääkä myöskään tartuttako niitä muihin. Moraalittomat, itsekeskeiset vapaamatkustajat. <3
Jatkan vielä: olen elämäni aikana matkustellut melko paljon erimaissa, esimerkiksi mm. Intiassa. Koskaan ei ole mitään tullut. Pitää vielä erikseen mainita, etten muista, koska olisin käynyt lääkärissä? En kertakaikkiaan tiedä! Kotoa löytyy ainoastaan buranaa ja panadolia, ellei niistäkin ole jo päiväys mennyt :D
Ymmärrän toki, että aihe on kuuma peruna ja ärsyttää, mutta olen äärettömän tyytyväinen siihen, että kehoni oma puolustusmekanismi toimii! Suosittelen myös muille ottamaan asioista tarkemmin selvää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pane stoppi tollaselle huuhaalle ihan kokonaan. Sano että sinä uskot todistettuihin faktoihin ja lääkäreiden asiantuntemukseen, etkä mihinkään hopeavesihörhöjen haihatteluun.
Oletteko jostain Pohjanmaan rannikolta vai onko anoppisi joku lahkolainen? Noissa piireissähän se typeryys on tiivistynyt aika timanttiseksi.
Miksi lapsensa rokottamattomissa vanhemmissa tutkimusten mukaan on enemmän korkeakoulutettuja?
Ja hyvätuloisia. Jos typeryydestä olisi kyse, luulisi että rokottamattomat olisivat useammin köyhiä, kouluttamattomia w t-vanhempia? :)
Erinäisillä korkeakoulutetuilla on taipumus kuvitella että vaikkapa tekniikan opinnot antavat osaamisen myös lääketietieteessä ja toimivat tämän harhakäsityksen ohjaamina.
Enpä ole tällaiseen koskaan törmännyt. Sen sijaan täysin kouluttamattomilla on usein käsitys, että koulutus on aivan turhaa, kun he tietävät jo muutenkin kaikesta kaiken. ;)
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä: olen elämäni aikana matkustellut melko paljon erimaissa, esimerkiksi mm. Intiassa. Koskaan ei ole mitään tullut. Pitää vielä erikseen mainita, etten muista, koska olisin käynyt lääkärissä? En kertakaikkiaan tiedä! Kotoa löytyy ainoastaan buranaa ja panadolia, ellei niistäkin ole jo päiväys mennyt :D
Ymmärrän toki, että aihe on kuuma peruna ja ärsyttää, mutta olen äärettömän tyytyväinen siihen, että kehoni oma puolustusmekanismi toimii! Suosittelen myös muille ottamaan asioista tarkemmin selvää..
Omat puolustusmekanismit toimii kaikilla, joilla on valkosoluja. Et ole millään tavalla erityinen siinä mielessä. Sinulla on vain käynyt tuuri. Eivät kaikki Intiaan matkustavat sairastu tietenkään ja terveitä ihmisiä on yhtä lailla rokotetuissa ja rokottamattomissa. Äitisi on syöttänyt sinulle tuota puppua, mutta voit toki kasvaa aikuiseksi ja muodostaa mielipiteitä, jotka nojaa tieteeseen eikä äitylin puheisiin.
Et vastannut, onko lääkäri todennut, johtuiko siskosi ongelmat rokotteesta.
Säilykkeistä saa moninkertaisesti enemmän alumiinia kuin rokotteista joten senkin argumentin voisi jo haudata iäksi pikkuhiljaa. Mittasuhteet kannattaa ottaa huomioon.
Ei, en ole käyttänyt yhteiskunnan terveyspalveluita. En tiedä mikä olisi tilanne, että käyttäisin? Ehkä, jos ambulanssi pitäisi tilata?
MPR -rokotteesta löytyy MPR:n pakkausselosteesta tietoa. Sieltä voi jokainen ihan itse lukea, että on aiheuttanut mm. kuuroutta, verisuonitulehdusta, keuhokuumetta.. lukekaa itse ja hämmästykää!
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat, kun pitäisi "ottaa asioista tarkemmin selvää"? Rokotteiden vaikutus on kiistatta myönteinen. Kaikilla ei ole sinun tuuriasi. Vanhempieni naapurissa asuu polion rampauttama mies. Pystyisitkö hänellekin julistamaan rokottamattomuuden ilosanomaa?
Mitäpä minä vastaamaan, kun eihän täällä mitään kuitenkaan uskota. Mutta tämä ei ole minulta pois, jokaisella on oikeus valita itse kehoonsa laitettavia aineita, mikäli haluaa. Jokainen päättäkööt itse, miltä haluaa suojautua.
Eli siskosi ongelmat ei edes johtuneet rokotuksesta, äitisi vaan laski yhteen käpy + tikka = lammas.
Ei pelkästään, syynä myös ihmisten parantunut yleinen terveys, ravinto ja parempi terveydenhoito verrattuna viidenkymmenen vuoden takaiseen.