Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita naisia jotka eivät käytä laukkuja kuin satunnaisesti?

Vierailija
11.06.2013 |

Minusta tietää, että mulla on kuukautiset, jos on käsilaukku mukana, kun siteitä on hankala kuljettaa muuten. Muuten laitan kännykän ja lompakon taskuun ja muuta en tarvitse. No helteellä pitää ottaa joskus laukku, kun taskuja ei ole. Mutta pääsääntöisesti en käytä. 

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:12"]

Höh, ei saatu tästäkään puhua rauhassa vaikka alku näytti hyvältä. Perustetaanko yhdistys käsilaukuttomat ry? 

[/quote]

No kertokaa meille ymmärtämättömille minkälaisten housujen taskuun mahtuu lompakko ja puhelin ja avaimet!

[/quote]

Mene vaatekaupan sivuille ja katsele pökiä.

Jännä miten miehet pärjää ilman laukkuja, mutta naiset ei -.-

[/quote]

Haluaisin nähdä yhden, edes yhden esimerkin naisten housuista johon tämä kultainen kolmikko mahtuu edes välttävästi.

Miesten housut ovat perinteisesti muodottaman löysiä. Siksi kait sinne kaikkea roinaa mahtuukin mukaan. Käyttävätkö naisetkin sellaisia?

[/quote]

Aattele!! Naisillekin on housuja jotka ovat hyvän näköisiä vaikka eivät olekaan ihon myötäisiä ja kauhean tiukkoja ;)

[/quote]

Miehenäkään en suostuisi moisia käyttämään, niin miksi kukaan itseään arvostava nainenkaan sellaisia käyttäisi?

[/quote]

Siis tiukkoja vai löysiä housuja? Ja välimuotojahan ei tässäkään asiassa ole...mulla on hamekin, missä on piilotaskut. 

Vierailija
42/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:12"]

Höh, ei saatu tästäkään puhua rauhassa vaikka alku näytti hyvältä. Perustetaanko yhdistys käsilaukuttomat ry? 

[/quote]

No kertokaa meille ymmärtämättömille minkälaisten housujen taskuun mahtuu lompakko ja puhelin ja avaimet!

[/quote]

Mene vaatekaupan sivuille ja katsele pökiä.

Jännä miten miehet pärjää ilman laukkuja, mutta naiset ei -.-

[/quote]

Haluaisin nähdä yhden, edes yhden esimerkin naisten housuista johon tämä kultainen kolmikko mahtuu edes välttävästi.

Miesten housut ovat perinteisesti muodottaman löysiä. Siksi kait sinne kaikkea roinaa mahtuukin mukaan. Käyttävätkö naisetkin sellaisia?

[/quote]

Aattele!! Naisillekin on housuja jotka ovat hyvän näköisiä vaikka eivät olekaan ihon myötäisiä ja kauhean tiukkoja ;)

[/quote]

Miehenäkään en suostuisi moisia käyttämään, niin miksi kukaan itseään arvostava nainenkaan sellaisia käyttäisi?

[/quote]

Siis aina vaan joitakin pillihousuja käyttää? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 14:13"]

Mulla on taskut jakussakin. Aika huono vaatetuntemus, jos ei tiedä kuin tuulipukuja taskullisina, mutta hus, teiltä ei kysytty, menkää pois.  

[/quote]

Apua, no ei kyllä jakun leikkausta venytetä työntämällä sinne lompakkoa, kännykkää, avaimia ja huulipunaa tai mitä nyt ikinä. Tosi kauniistikin varmana istuu, kun taskut roikkuu (mahdollisesti toinen alempana kuin toinen)!

Ei hyvinpukeutuva mieskään puvun ulkotaskuihin laita mitään! Hyvin istuva puku kestää lompakon povarissa, ei mitään muuta.

Vierailija
44/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on usein vesipullo/kamera/luonnostelulehtiö ja kynät mukana, niitä olisi hankala taskuihin työntää mutta kaupasta selviän ilmankin.

Vierailija
45/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää jo laukkufriikit pois ketjusta.

Ikävää jos teidän vaatetuntemuksenne on rajoittunutta, me emme voi sille yhtään mitään.

Vierailija
46/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko lompakkoa ei tarvitse kantaa mukana, ajokortti ja pankkikortti yleensä riittää, ne mahtuu pieneen taskuun. Myös pari seteliä.

Myöskään avaimia ei tarvitse isoa nippua. Eikä kämmenen kokoista avaimenperää. Auton tai pyörän avain ja kotiavain riittää. Nekin saa tarvittaessa kaulaan tai vyönlenkkiin.

Puhelin on suurin, mutta sekin mahtuu yleensä povariin. Laukuttomat tuskin ostavat suurinta puhelinta ja pienitaskuisinta takkia. Nämä asiat on otettava jo ostovaiheessa huomioon.

Näihin kolmeen tarvitsee kolme taskua. Kaksikin riittää: avaimet saa tarvittaessa kaulaan tai vyönlenkkiin.

Minä en pidä laukun käytöstä, käytän sitä kyllä välillä, mutta näillä keinoin pärjää pitkälle. Tarvitsen avainta ja puhelinta (tai MP3-soitinta) myös lenkillä, enkä sielläkään raahaa laukkua mukana. Farkkujen taskussa en raahaa nenäliinaa suurempaa.

Vierailija
47/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...pelkääkö osa, että mies tulee lukemaan tätä ketjua ja huomaa, että eihän sitä 1000 euron arvoista laukkua tarvisekaan mihinkään? Siksikö pitää teilata laukuttomat? 

Vierailija
48/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä vapauttavaa liikkua ilman kassia. Vielä vähän hakusessa miten se onnistuu, reisitaskullisissa housuissa tavarat tuntuvat jotenkin häiritsevälle. Hankin jopa miesten lompakon mutta havahduin sitten siihen, että naisten takeissa ei ole kunnon povareita. En uskalla oikein pitää koko omaisuutta ulkotaskuissakaan. Monissa housuissakin taskut ovat suorastaan naurettavan pienet. Tai ehkä kännykät alkavat olemaan liian isoja. Mies juuri valitti, ettei työkännykkä enää meinaa mahtua housun taskuihin mukavasti. Arkena laukuttomuus ei onnistuisi paperikalenterin käytön vuoksi mutta muuten olisi kiva päästä hylkäämään laukku. Paperikalenterista taas en ole vielä valmis luopumaan ja se ei kyllä taskuun mahdu.

Itseasiassa paras paikka piilottaa omaisuus on mekko tai hame, jossa on taskut. Ei pullota ja mallista riippuen taskun kokokin voi olla suuri. Taskullisten mekkojen ja hameiden löytäminen onkin sitten haastavampaa.

Vierailija
49/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa, että lähikauppaan lähden pelkästään lompakon kanssa, mutta eihän sekään pitänyt paikkaansa, kun otan aina kauppakassin mukaan ja lompakko kulkee siellä kassin pohjalla.

Ulkoilutan koiraa pelkkä avain taskussa, lenkillä avain ja kännykkä (kuuntelen sillä musiikkia) kulkee juoksutrikoiden takataskussa. Juoksutrikoiden lisäksi ainoat housut, jonka taskuun voisi lompakko, kännykkä ja avaimet mahtua ovat ihan ulkoiluhousut, jotka ovat löysät ja niissä on syvät taskut.

Muuten vaatteeni ovat kyllä tiukkoja ja vartalonmyötäisiä, eikä yhdessäkään omistamassani takissa ole kyllä povaria (poplari-tyylisiä, villakangastakkeja, jakkuja), ei edes nahkatakissa (ainoastaan kaksi napillista taskua edessä, niihinkään ei mahdu edes kännykkä).

Nuorempana, kun kävin klubeilla paljon vain tanssimassa, lähdin usein ilman laukkua liikenteeseen. Pankkikortti, ajokortti, muutama seteli ja bussikortti mahtuivat taskuun sellaisessa litteässä muovitaskussa ja toisessa taskussa kotiavain.

Vierailija
50/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi yllättynyt! Itsellä kulkee aina jonkunlainen laukku mukana ja itse lasken kyllä repun käyttäjät myös laukullisiksi - onhan sekin laukku, vain sellainen jota kannetaan selässä! Mulla on laukussa 90 % ajasta

-avaimet

-lompakko

-puhelin

-bussilippu

-nenäliinoja

-särkylääkettä

-jotain kosmetiikka (vähintään huulirasva)

-kesällä aurinkolasit, syksyllä sateenvarjo tms. säänmukaista

-kauppakassi

-jotain muutakin, esim. työmatkalle lukemista, kamera jne.

Jos lähdette esim. kesällä helleaikaan kaupungille, niin onko teillä tosiaan aina farkut tai takki jonka taskuissa voitte kuljettaa tavaranne? Itse kun kuljen usein kevyissä kesämekoissa ja -housuissa +t-paidassa niin taskuja ei useinkaan ole. Kuljetteko esim. aina autolla tai ette juuri muuten käy kuin "tehoiskuilla" esim. kaupoissa tai ravintolassa niin että ne lompakko, avaimet ja puhelin eivät ole mukana tai kulkevat kädessä/taskuissa? Itse liikun paljon ja julkisissa, käyn siellä ja täällä ja tuolla, ja jos nyt en joka päivä tarvitse esim. nenäliinoja niin sen verran usein kuitenkin että pidän itselle järkevänä kantaa mukana muutakin kuin puh-rahat-avaimet-kolminaisuutta.

Vierailija
51/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on paljon rasittavampaa roikottaa koko ajan kädessä jotain lompakko-avain-puhelin-komboa kuin laittaa ne pieneen olkalaukkuun. Inhoan kantaa mitään käsissä, haluan pitää kädet vapaina, siksi olkalaukku.

Vierailija
52/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 16:37"]

Olen tosi yllättynyt! Itsellä kulkee aina jonkunlainen laukku mukana ja itse lasken kyllä repun käyttäjät myös laukullisiksi - onhan sekin laukku, vain sellainen jota kannetaan selässä! Mulla on laukussa 90 % ajasta

-avaimet

-lompakko

-puhelin

-bussilippu

-nenäliinoja

-särkylääkettä

-jotain kosmetiikka (vähintään huulirasva)

-kesällä aurinkolasit, syksyllä sateenvarjo tms. säänmukaista

-kauppakassi

-jotain muutakin, esim. työmatkalle lukemista, kamera jne.

Jos lähdette esim. kesällä helleaikaan kaupungille, niin onko teillä tosiaan aina farkut tai takki jonka taskuissa voitte kuljettaa tavaranne? Itse kun kuljen usein kevyissä kesämekoissa ja -housuissa +t-paidassa niin taskuja ei useinkaan ole. Kuljetteko esim. aina autolla tai ette juuri muuten käy kuin "tehoiskuilla" esim. kaupoissa tai ravintolassa niin että ne lompakko, avaimet ja puhelin eivät ole mukana tai kulkevat kädessä/taskuissa? Itse liikun paljon ja julkisissa, käyn siellä ja täällä ja tuolla, ja jos nyt en joka päivä tarvitse esim. nenäliinoja niin sen verran usein kuitenkin että pidän itselle järkevänä kantaa mukana muutakin kuin puh-rahat-avaimet-kolminaisuutta.

[/quote]

Aloituksessani lukikin että helteellä käytän laukkua, t. ap. muiden kohdalta en tiedä. 

Vierailija
53/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä kuljen ihmisten ilmoilla farkkucapreissa, samat taskut niissäkin on.

Eikä ne ny mitään lököjä ole, muttei ihonmyötäistä stretchiäkään enää tässä iässä. Pikkulompakko tuntuu taskussa sen verran, että tietää sen olevan vauhdissa mukana.

Ja kyllä täältä meiltä pitää melkeen aina autolla lähteä...10km matkaa pikkukauppaan tms.

Tuo klipsullinen kännykkäkotelo roikkuu kätevästi vaikka fillarin satulan alla....en tosin suosittele seuduilla joissa joku sen nappaa vaikka punasissa valoissa seistessä.

Nenäliina menee takataskussa. Sateenvarjo kulkee kädessä,tai useimmin autossa, ja sateella muutenkin on kätevämpi laittaa vedenpitävä hupullinen takki. Aurinkolaseja whkä käyttäisin enemmän kuin nyt, jos olisi joku paikka mihin ne välillä voisi tunkea. Takintasku ei käy, kun aurinkolasikelillä ei voi pitää takkia..ideoita?

t.

5 ja käytännöllisyys on tyylikästä

Vierailija
54/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mulla olis kuin pieni käsilaukku niin onnistun sinne hukaamaan sekä avaimet, lompakon etc...

Mulla onkin arkikäytössä ketjulompakko joka menee takataskuun ja avaimet menee toiseen taskuun myös ketjulla kiinni vyölenkissä. Tupakat onkin sitten ainoo mitä pidän kädessä.

Ja mulla on vain housuja sekä farkkuja joissa on takatasku että vyölekit.... Jos jotain muuta niin pikku laukku roikkuu RANTEESSA eli siinä on vaan rannelenkki....

Vierailija
55/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 18:10"]

Vaikka mulla olis kuin pieni käsilaukku niin onnistun sinne hukaamaan sekä avaimet, lompakon etc...

Mulla onkin arkikäytössä ketjulompakko joka menee takataskuun ja avaimet menee toiseen taskuun myös ketjulla kiinni vyölenkissä. Tupakat onkin sitten ainoo mitä pidän kädessä.

Ja mulla on vain housuja sekä farkkuja joissa on takatasku että vyölekit.... Jos jotain muuta niin pikku laukku roikkuu RANTEESSA eli siinä on vaan rannelenkki....

[/quote]

Yksi syy laukuttomuuteen mullakin on se, että siellä tulee kuljetettua paljon sellaista tavaraa, mitä en todellakaan jatkuvasti tarvitse. 

Vierailija
56/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa kuskata koko omaisuutta mukana ja harvoin tarvitsen mitään muuta kuin puhelinta, avaimia ja lompakkoa. Avaimet (auton mötikkä ja kotiavain) ovat aina taskussani ja puhelin toisessa taskussa ja lompakko kädessä, kauppaan mennessä nakkaan sen kauppalassin pohjalle.

Auto on välillä käsilaukkuni, sieltä löytyy rättiä, laastaria, laturia, käsirasvaa, nenäliinaa, ostoskasseja, paperia, kyniä ja muuta sekalaista. Jos autoa ei ole lähellä, niin joudun ottamaan laukun ja olen sen kanssa kuin orpo piru. :-)

Vierailija
57/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks, joka käyttää mahd vähän laukkua! En tykkää niistä. Vapaampaa olla ilman. Laukkua täytyy vahtia ja epämukavaa kuljettaa koko ajan mukana. Ja kun välitä mistään merkeistä ja nimistäkään, ei tippaakaan kiinnosta, niin ei sillä ole sitten mitään esittelyarvoakaan :D

Vierailija
58/58 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks, joka käyttää mahd vähän laukkua! En tykkää niistä. Vapaampaa olla ilman. Laukkua täytyy vahtia ja epämukavaa kuljettaa koko ajan mukana. Ja kun välitä mistään merkeistä ja nimistäkään, ei tippaakaan kiinnosta, niin ei sillä ole sitten mitään esittelyarvoakaan :D