Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin täyttä jätti meidän lapsen ainoa pois synttäreiltään

Vierailija
10.06.2013 |

Niin tyttö ilmeisesti harmissaan tästä päätti pitää bileet samana päivänä ja kutsua kaikki muut paitsi tätä naapurin tyttöä.

Nyt kaikki vieraat ovat tulossa tyttöni keppihevosbileisiin.

itse en tiennyt synttärijuhlista vasta kuin äsken kun naapurin äiti kävi ovella sanomassa että meidän tyttö kiusallaan pitää kutsut samana päivänä kuin heidän tytön synttärit. Olin ihan äimänkäkenä ja sanoin että en tiennyt synttäreitä ja ei ole saatu kutsua johon naapurin muija vastasi että ei x ole kutsuttu.

naapuri pyysi siirtämään kutsuja että vieraat tulisivat heille. Mitä te tekisitte?

me ollaan tytön kanssa täällä leivottu muffinsseja, kakkua ja tehty tikkukaramellejä ja vaikka mitä..

Kommentit (212)

Vierailija
161/212 |
13.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näemmä, jotain on sattunu kun ap ei enää kommentoi...

Vierailija
162/212 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua läpi vastauksen toivossa, mutta onko tuo TÄYTTÄ kirjoitusvirhe, vai sanotaanko jossain päin tyttöä täytäksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppihevosbileissä on siis esterata kilpailuja ajoista palkinnoksi saa ruusukkeita, täällä on tänään rakennettu jos jonkinmoisia esteitä vesiesteistä lähtien. Väännetty ruusukkeita jne.

aikuisethan näistä päättävät mutta en ole oikein koskaan päässyt naapurin kanssa sinuiksi ja oli tosiaan haluton yhteistyöhön. 

naapurin tyttö kävi äsken sanomassa että ei aio tulla bileisiin ja kieltää muitakin tulemasta, oma tyttöni huusi vastaan että kukaan ei aio tulla hänen juhliinsa. Otin lapsen sisälle ettei riita yltyisi.. Jotenkin tuntuu että naapurin äiti ottaa vielä yhteyttä.

ap

Vierailija
164/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan totta, eihän toi nyt voi tollaiseksi mennä että kaksi pikkulikkaa nokittelee toisilleen juhlien järjestämisellä ja äidit peesaa alistumalla kuvioon...! Nyt stoppi tuollaiselle käytökselle ja tytöt ruotuun! Teillä on kohta naapurisuhteet ihan rikki ja kahden lapsen välisestä riidasta paisuu koko kulmakuntaa koskeva selkkausketju. Jotain tokkua nyt.

Vierailija
165/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:22"]

Ihan totta, eihän toi nyt voi tollaiseksi mennä että kaksi pikkulikkaa nokittelee toisilleen juhlien järjestämisellä ja äidit peesaa alistumalla kuvioon...! Nyt stoppi tuollaiselle käytökselle ja tytöt ruotuun! Teillä on kohta naapurisuhteet ihan rikki ja kahden lapsen välisestä riidasta paisuu koko kulmakuntaa koskeva selkkausketju. Jotain tokkua nyt.

[/quote]

No minähän en voi laittaa ruotuun kuin oman lapseni.. ja teinkin niin kun otin sisälle. 

Kerro toki mitä sinun mielestäsi tässä tilanteessa pitäisi tehdä ja mielellään perusteluiden kera. Helppo se on huudella että laittakaa ruotuun, mutta esimerkkejä ei sitten toteutuksesta löydy ainuttakaan!

ap

Vierailija
166/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen suuresti, jos naapurisi ei ole jo nähnyt tätä ketjua. on ainakin selvillä siitä mitä sinä ajattelet

Vierailija
167/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää miten 6veet jo tuollaiseen kykenee!

Vierailija
168/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tajua sitä, että yhteisjuhlien ja kahden juhlateeman yhdistämisen ehdottaminen on sama kuin pakottaisi naapurin kutsumaan ap:n lapsen naapurin lapsen synttärijuhliin? Onhan tuo härski idea, että kutsumaton vieras haluaisi saada itsensä väkisin kutsutuksi ja että hänen pitäisi vielä saada määrätä juhlateemasta vähintään 50 % eli ap:n lapsi haluaisi todellakin määrätä, että se keppihevosbileidea on pakko ottaa siihen mukaan ja että hän saisi niissä juhlissa vähintään 50 % huomiota hienolla keppihevosbileideallaan? Vaikea sanoa kumpi tässä on törkeämpi: naapuri, joka ei kutsu ap:n lasta synttärijuhliin, koska ap:n lapsi määräilee ja vie huomion vai ap, joka yrittää päästä sinne väkisin mukaan ja haluaisi määrätä puolet juhlateemasta - siis jos jotain yhdistettyjä synttäri-keppihevosbileitä meinaisi järjestää...

Vierailija
169/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:27"]

ihmettelen suuresti, jos naapurisi ei ole jo nähnyt tätä ketjua. on ainakin selvillä siitä mitä sinä ajattelet

[/quote]

No ei minua haittaa vaikka olisikin nähnyt. En ole mitään pahaa sanonut ja pystyn kyllä sanomaan nämä hänelle kasvotustenkin.

ap

Vierailija
170/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti! Kyseessä 6-7 -vuotiaat tytöt, ja nyt jo aikuiset tanssii heidän pillinsä mukaan. Mitä siitä vielä tuleekaan, kun ikää karttuu ja ovat esim. teini-iässä? Hahhhaahhhaa, vaikkakin oikeasti surullista tuo teidän kilpavarustelu. Ap, kyllä omalle tyttärelleen voi sanoa myös EI. Kurjaa, kun häntä ei kutsuttu synttäreille, mutta sellaista elämä on. On hyvä karaistua pieniin pettymyksiin, jo lapsesta alkaen. Kaikkea ei vaan tässä elämässä kukaan voi aina saada ;)

Vierailija
171/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:30"]

Eikö kukaan tajua sitä, että yhteisjuhlien ja kahden juhlateeman yhdistämisen ehdottaminen on sama kuin pakottaisi naapurin kutsumaan ap:n lapsen naapurin lapsen synttärijuhliin? Onhan tuo härski idea, että kutsumaton vieras haluaisi saada itsensä väkisin kutsutuksi ja että hänen pitäisi vielä saada määrätä juhlateemasta vähintään 50 % eli ap:n lapsi haluaisi todellakin määrätä, että se keppihevosbileidea on pakko ottaa siihen mukaan ja että hän saisi niissä juhlissa vähintään 50 % huomiota hienolla keppihevosbileideallaan? Vaikea sanoa kumpi tässä on törkeämpi: naapuri, joka ei kutsu ap:n lasta synttärijuhliin, koska ap:n lapsi määräilee ja vie huomion vai ap, joka yrittää päästä sinne väkisin mukaan ja haluaisi määrätä puolet juhlateemasta - siis jos jotain yhdistettyjä synttäri-keppihevosbileitä meinaisi järjestää...

[/quote]

No jos ymmärtäisit lekemasi varmaan huomaisit että ei olla ehdotettu juhlien yhdistämistä vaan olen yrittänyt että tytöt sopivat hölmön riitansa. Oma tyttöni oli valmis sopimaan mutta naapuri ja hänen tyttönsä eivät.

Ja tyttöni ei ole sen enempää määräillyt kuin muutkaan.

ap

Vierailija
172/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:35"]

Pidät omat juhlat toisena päivänä, et tietenkään pilaa naapurin tytön synttärijuhlia sillä että teet tästä jonkun suosituimmuuskilpailun. Järki käteen!!! Muffinssit pakkaseen, kyllä ne säilyy, samoin kuin muut tarjottavat. Et järjestä mitään kosto juhlia, mieti nyt itsekkin vähän.,

Ihan sama kuka määrää leikin ja blaa blaa. Synttärit on lapsella kerran vuodessa ja ja silloin normaali aikuinen ei järjestä kostojuhlia samaan aikaan ja tahallaan pilaa toisen synttäreitä, miten tässä voi edes olla jotain mietittävää?

[/quote] Tässä on nyt kiteytettynä myös mun ajatukset. Miksi annat lapsesi järjestää tosiaankin kostojuhlat? Ilmeisesti oma lapsesi on pihapiirin tyranni, jota muut pelkää ja siksi mielistelee. Myös toi sun asenne on ihan hanurista. Etkö yhtään ajattele, että toinen on päivänsankari ja siksi myös hän saisi kerrankin päättää leikit. Ei hemmetti, miten itsekkäistä aikuisista kasvaa itsekkäitä pentuja!

Vierailija
173/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:33"]

Ihan oikeasti! Kyseessä 6-7 -vuotiaat tytöt, ja nyt jo aikuiset tanssii heidän pillinsä mukaan. Mitä siitä vielä tuleekaan, kun ikää karttuu ja ovat esim. teini-iässä? Hahhhaahhhaa, vaikkakin oikeasti surullista tuo teidän kilpavarustelu. Ap, kyllä omalle tyttärelleen voi sanoa myös EI. Kurjaa, kun häntä ei kutsuttu synttäreille, mutta sellaista elämä on. On hyvä karaistua pieniin pettymyksiin, jo lapsesta alkaen. Kaikkea ei vaan tässä elämässä kukaan voi aina saada ;)

[/quote]

Ja taas.. arvostelua mutta ei mitään perustelua tai ehdotusta miten toimitaan.. 

Juu kuule tuonikäisten tyttöjen elämässä on niitä pettymyksiä harva se päivä, mutta jos itse päätän pettymyksestä niin silloin annan pettymyksen tuottamiselle jonkun järkevän syyn, nyt sitä ei löytynyt joten en kieltänyt juhlia.

Minä en loukkaa ketään tahallani ja ilman syytä enkä opeta siihen lastanikaan. Kyse ei ole tuntemattomista henkilöistä vaan tiiviistä kaverijengistä.

Minulla myös teini-ikäinen tyttö jonka kanssa sujuu todella hyvin joten ilmeisesti sinulla ei ole hajuakaan lasten kasvatuksesta tai olet täysi tampio;) Joskus vanhempien pitää puuttua lasten riitoihin ja kannustaa sopuun..

ap

Vierailija
174/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap kun sä sait jo perusteluja miten toimia mutta ei ne selvästi olleet mieluisia. Pidä juhlat toisena päivänä. älä pilaa naapurin tytön syntymäpäiviä. anna niiden olla ja juhlikaa te myöhemmin.

Syy juhlien perumiseen on se että tyttösi haluaa järjestää kostojuhlat ja se ei ole mikään syy juhlia. Mutta tämä ei tietenkään ole sinulle pätevä syy. Minulle olisi.

Vierailija
175/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:35"]

Pidät omat juhlat toisena päivänä, et tietenkään pilaa naapurin tytön synttärijuhlia sillä että teet tästä jonkun suosituimmuuskilpailun. Järki käteen!!! Muffinssit pakkaseen, kyllä ne säilyy, samoin kuin muut tarjottavat. Et järjestä mitään kosto juhlia, mieti nyt itsekkin vähän.,

Ihan sama kuka määrää leikin ja blaa blaa. Synttärit on lapsella kerran vuodessa ja ja silloin normaali aikuinen ei järjestä kostojuhlia samaan aikaan ja tahallaan pilaa toisen synttäreitä, miten tässä voi edes olla jotain mietittävää?

[/quote] Tässä on nyt kiteytettynä myös mun ajatukset. Miksi annat lapsesi järjestää tosiaankin kostojuhlat? Ilmeisesti oma lapsesi on pihapiirin tyranni, jota muut pelkää ja siksi mielistelee. Myös toi sun asenne on ihan hanurista. Etkö yhtään ajattele, että toinen on päivänsankari ja siksi myös hän saisi kerrankin päättää leikit. Ei hemmetti, miten itsekkäistä aikuisista kasvaa itsekkäitä pentuja!

[/quote]

Pitäisikö antaa siis naapurin lapsen päättää koska meidän juhlat pidetään? Oma tyttöni ei ole kiusannut ketään ja olisi ollut valmis sopimaan riidankin että voisivat taas olla kavereita.

Meillä on täällä vähän muutakin tehtynä kuin pelkät muffinit, joten kaikki työ hukkaan tai juhlat ja koska naapurien asenne oli tuo niin juhlat pidetään. Jos naapurin tyttö ilman syytä kiusaa minun lastani ja jättää ulkopuolelle pelkästään hänet niin en oikein jaksa ajatella häntä, saatikka miten perustelen sen tytölleni, "et ole tehnyt mitään väärin mutta naapurin tyttö nyt päätti että sinä et pääse ja samalla hän päätti ettet saa pitää juhliakaan" just just.. mieti nyt vähän

ap

Vierailija
176/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:33"]

[/quote]

Ja taas.. arvostelua mutta ei mitään perustelua tai ehdotusta miten toimitaan.. 

Juu kuule tuonikäisten tyttöjen elämässä on niitä pettymyksiä harva se päivä, mutta jos itse päätän pettymyksestä niin silloin annan pettymyksen tuottamiselle jonkun järkevän syyn, nyt sitä ei löytynyt joten en kieltänyt juhlia.

Minä en loukkaa ketään tahallani ja ilman syytä enkä opeta siihen lastanikaan. Kyse ei ole tuntemattomista henkilöistä vaan tiiviistä kaverijengistä.

Minulla myös teini-ikäinen tyttö jonka kanssa sujuu todella hyvin joten ilmeisesti sinulla ei ole hajuakaan lasten kasvatuksesta tai olet täysi tampio;) Joskus vanhempien pitää puuttua lasten riitoihin ja kannustaa sopuun..

ap

[/quote]

Kuule, on mulla jotain "hajua lasten kasvatuksesta". Olen näitä lasten ja heidän kavereidensa välisiä pikku riitoja ehtinyt eräänkin kerran sovittelemaan aikanaan. Ikinä en kuitenkaan auttanut koston järjestämisessä, enkä esim. ostanut lapselle jotain korvauksena toisten aiheuttamista pettymyksistä.  Ehkä olen sitten tampio, mutta olen kuitenkin kasvattanut aikuisiksi yhteensä 7 lasta, eli 4 poikaa ja 3 tytärtä :D

Kaikkea hyvää kuitenkin ;)

Vierailija
177/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 20:45"]

Voi ap kun sä sait jo perusteluja miten toimia mutta ei ne selvästi olleet mieluisia. Pidä juhlat toisena päivänä. älä pilaa naapurin tytön syntymäpäiviä. anna niiden olla ja juhlikaa te myöhemmin.

Syy juhlien perumiseen on se että tyttösi haluaa järjestää kostojuhlat ja se ei ole mikään syy juhlia. Mutta tämä ei tietenkään ole sinulle pätevä syy. Minulle olisi.

[/quote]

Siis heitän roskiin puolet ruuista, puran aitaukset ja esteet pihasta. revin koristelut paviljongista, ilmoitan kutsutuille ettei olekkaan juhlia, lisään lapseni pahaa mieltä javain siksi koska naapurin tyttö Päätti että vain hän saa pitää juhlat huomenna ja hän ei halua että tyttöni tulee sinne ja hän ei halua että tyttöni pitää juhlia.. Sorry ei ihan vakuuta noi perustelut vai kuulostaako ylläoleva oikeudenmukaiselta..??

ap

Vierailija
178/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä on julmaa ja ongelmat suuria..

Vierailija
179/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kävi samalla lailla- akateeminen eli sivistynyt ymmärtääkseni seinänaapuri "unohti" kutsua meidän saman ikäiset ja samaa sukupuolta olevat lapset lapsensa synttäreille- vaikka lapset leikkivät pihalla yhdessä

- veimme synttärikortin postilaatikkoon "pirullaankin" emmekä tietenkään kutsuneet tätä perhettä jälkikasvuineen meidän kullnmurujen synttäreille

- eli ota vinkki tästä ap

Vierailija
180/212 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille kävi samalla lailla- akateeminen eli sivistynyt ymmärtääkseni seinänaapuri "unohti" kutsua meidän saman ikäiset ja samaa sukupuolta olevat lapset lapsensa synttäreille- vaikka lapset leikkivät pihalla yhdessä

- veimme synttärikortin postilaatikkoon "pirullaankin" emmekä tietenkään kutsuneet tätä perhettä jälkikasvuineen meidän kullnmurujen synttäreille

- eli ota vinkki tästä ap