Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuulisella säällä palaa?

Vierailija
10.06.2013 |

Oltiin eilen kaksi vuotiaan lapsen kanssa uima-rannalla ja tuuli niin kylmästi että en sitten uskaltanut lasta uimaan laittaa kun pelkään kesäflunssaa. Uimaan menssä olen yleensä laittanut aurinkorasvaa itselle ja lapselle, mutta kun uiminen jäi niin jäi aurinkorasvakin.

Nyt sitten lapsi valittaa punaista ihottumaa kasvoilla ja olkapäissä. Eilen oli kuitenkin aurinkoista joten onkohan kyseessä aurinkoallergia vai auringonpolttama?

Ihottuma on sellaista punaista ja siinä on pieniä kelloja, ihan kuin jossain rokossa mutta kuitenkin pienempiä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tuulinen sää on petollista, koska silloin palamista ei huomaa, kun on "viileä". Tyynellä säällä tekee mieli pois auringosta kuumuuden vuoksi, ennen kuin ehtii palaa.

Vierailija
2/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 18:24"]

Eikö se ole se lämpö, joka ihon polttaa?

[/quote]

Just ton vuoksi suomalaiset on niin ruskeita, kun saunovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 15:40"]

Uimaan menssä olen yleensä laittanut aurinkorasvaa itselle ja lapselle, mutta kun uiminen jäi niin jäi aurinkorasvakin.

[/quote]

etkö laita lainkaan aurinkorasvaa rannalla ollessa? Aurinkorasvaa pitää laittaa kun oleilee auringossa kuivalla maalla ja sitä lisätään u i m  is e n  j ä l k e e n, koska uidessa on  saattanut aurinkorasvaa lähteä iholta pois.

Vierailija
4/13 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos tämä joku kansainvälinen provoiluviikko? Kaipa tämäkin avaus pääsee kohta iltapäivälehtiin ja faceen :) Mistä te näitä keksittekin? :D

Vierailija
5/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Tuuli puhaltaa haitalliset UV-säteet Venäjälle.

Vierailija
6/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta kuitenkin: tietysti voi. Miten tuuli mielestäsi vaikuttaa auringonsäteisiin, puhaltaa ne pois?

Vierailija
7/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuli jäähdyttää ihoa niin, että auringon lämpö ei tunnu, mutta samalla voimakkuudella se silti paistaa.

Vierailija
8/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole se lämpö, joka ihon polttaa?

Vierailija
9/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan UV-säteet.

Vierailija
10/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

UV-säteet aiheuttaa ihon palamisen. Auringon UV-säteilyn voimakkuuteen ei vaikuta mitenkään  tuulen voimakkuus tietenkään. Säteilyn voimakkuus myös vaihtelee kesän mittaan, tämän huomaa vaikkapa ihan loppukesästä kun voi olla vielä heltesen lämmin, mutta iho ei enää rusketu kuten alkukesästä.

Vierailija
11/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja usko tai älä, ne UV-säteet tulee pilvienkin läpi.

Tästä tulee mieleen että jos aurinkoisella säällä ajaa oikein kovaa fillarilla, tai vaikka mopolla niin ne säteet ei saa sua kiinni, samallalailla kun nyt tässä tapauksessa oletettin että tuulonen pyyhkäisee auringonvalon pois iholta.

Miten joku ei tiedä tätä, jatkuvastihan puhutaan (kirjoitetaan) UV-säteilyn vaaroista ja tähdennetään että nimenomaan lasten iho pitää suojata aina...

Vierailija
12/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin itse joskus tuulisena päivänä meren rannalla ja KYLLÄ paloin

Vierailija
13/13 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina uimarannoilla oma tuuletin mukana. En jaksa pelleillä niiden rasvojen kanssa, tuulettimen kanssa tulee vielä kaupan päälle se kiva lämmin löyhähdys, ei läkähdy. Ja kaverit senkun palaa vieressä, mulle tulee vain kevyt, ihana rusketus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan