Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehellä ruma sukunimi, häät ylihuomenna, miten kerron?

Vierailija
28.06.2013 |

Meillä on siis häät 30.6 ja Olen miettinyt etten itselleni halua mieheni sukunimeä. En kehtaa sanoa hänelle, hän on niin innooissaan häistä. Mieheni sukunimi on siis Kekkola ja omani on Florin. Mitä teen?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että aiot pitää oman sukunimes. Se on sitten helpompaa, kun eroatte, niin ei tarvii taas vaihdella nimiä. Ei vaan, huono vitsi. Mun mielestä sun ei tarvii perustella valintaas millään lailla.

Vierailija
2/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki etukäteen, mitä aiot. Joillekin miehille se on iso juttu, toisille ei. Kyllä mä kertoisin miksi omani pitäisin (kerroinkin ja pidinkin), ei sitä nyt toisen nimeä rumaksi tarvitse haukkua perusteluksi silti. Kumma ettette ole puhuneet aiemmin. Voit myös ehdottaa, että otatte molemmat sinun nimesi? Jos mies on ehdoton siinä, että haluaa pitää oman nimensä, niin ehkäpä ymmärtää myös sinun halusi pitää omasi? Tosin edellisenä päivänä käytynä keskustelu ei juuri anna harkinta-aikaa miehellesi... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikse mies ota ap:n nimeä tai miksei ap ainakin ehdota sitä? Vähnä tyhmää jättää tuollainen asia noin viimetinkaan. Voi tulla miehelle melkoisena yllätyksenä, jos on vaan ajatellut että tottakai vaimo ottaa hänen nimensä. Mitähän muuta teiltä on jäänyt ennen häitä puhumatta. Se että hankitaanko 3 lasta vai ei tai että avoin suhde se olla pitää.

Vierailija
4/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 15:29"]

Mikse mies ota ap:n nimeä tai miksei ap ainakin ehdota sitä? Vähnä tyhmää jättää tuollainen asia noin viimetinkaan. Voi tulla miehelle melkoisena yllätyksenä, jos on vaan ajatellut että tottakai vaimo ottaa hänen nimensä. Mitähän muuta teiltä on jäänyt ennen häitä puhumatta. Se että hankitaanko 3 lasta vai ei tai että avoin suhde se olla pitää.

[/quote]

Totta. Mun pitäsi ehdottaa tota että hön ottas mun sukunimen, mutta tuntuu et on liian myöhästä..

Vierailija
5/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, on jäänyt vähän viime tippaan...eikä se Kekkola edes ole paha, ainakaan mun mielestä. Sitäpaitsi molemmat nimet ovat harvinaisia. Florin-Kekkola olis aika hyvä, siinä saisit pitää omasi ja ottaa miehesikin nimen.

Vierailija
6/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on nyt pienin ongelma, kummatkin ottaa oman nimen ja sillä siisti. Nimiähän voi rukata kun on naimisissa. Mites avioehto? Tästä enemmäkin olisin huolissaan, avioehto on luottamus puhtaaseen rakkauteen, yhteinen omaisuus tietty puoliks, mutta aikoinana hankitut ja perinnöksi (ehkä) tulevaan omaisuuten ei toisella ole ostuutta ainakaan avioerossa, kuoleman tapaukseessa voi ehto olla erilainen.

Vierailija
7/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole yhtään Kekkola-nimistä henkilöä. Se miehen oikea nimi lienee sitten "rumempi". Mutta itse asiassta: typerää jättää asia viime hetkeen. Onnea kuitenkin!

Vierailija
8/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mennä sunnuntaina naimisiin?

Vierailija
9/9 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma nimesi on "hienompi" ja haluatte yhteisen nimen, mies voisi olla edelläkävijä ja ottaa sinun nimesi. Jos hän ei halua vaihtaa, pidätte molemmat omat nimenne. Asiasta olisi kyllä varmaan kannattanut keskustella vähän aikaisemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi