Mikä ammatti sopisi add-ihmiselle?
Näitä on varmasti ollut täällä ennenkin, mutta aloitetaan uusi! Kammoan kaikenlaisia vastuullisia tehtäviä, koska unohdan ja mokailen paljon. Ei esimerkiksi pankkiin töihin, lastenhoitoa tai mitään, missä deadlineja on ehdottoman tärkeää noudattaa tarkkaan. Mikähän ala olisi sellainen, joka kestäisi tällaista katkonaista ajattelua?
Kommentit (33)
Olen ajatellut ensihoitajaksi hakemista. Adhd:t saattavat olla tavanomaista rauhallisempia yllättävissä tilanteissa, harvoin lamaantuvat. Toimenkuva vaihtelevaa.
Noin muuten luulen että etua siitä ei ole mihinkään töihin.
-Nimenomaan ON etua töihin jossa täytyy uppoutua mielenkiinnon kohteisiin ja myös usein luovuus on isoa josta on tietyissä ammateissa todellakin hyötyä. Ylikeskittymisestä on hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajatellut ensihoitajaksi hakemista. Adhd:t saattavat olla tavanomaista rauhallisempia yllättävissä tilanteissa, harvoin lamaantuvat. Toimenkuva vaihtelevaa.
Tämän allekirjoitan, pysyn toimintakykyisenä kriisitilanteissa vaikka normaali arki ei suju sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
juuri näin. tämän piirteen vuoksi adhdt ovat erityisen hyviä vaativissa nopeaa toimintaa sisältävissä töissä.
Hyvällä lääkityksellä voi sopia melkein mikä tahansa ammatti.
Ilman lääkitystä ammatti jossa on paljon liikkumista ja vaihtelua ja mahdollisimman vähän paikallaan oloa ja esim. tietokoneen tuijottamista. Ja ei mielellään mitään sellaista mikä vaatii suurta tarkkuutta ja keskittymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän allekirjoitan, pysyn toimintakykyisenä kriisitilanteissa vaikka normaali arki ei suju sitten millään.
Otsikko oli add ja melko äkkiä tästä saatiinkin adhd-ketju!
Ei voi olla näin vaikeaa... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko oli add ja melko äkkiä tästä saatiinkin adhd-ketju!
Ei se niin tarkkaa ole!
Minkälainen ihminen ei ymmärrä ADD:n ja ADHD:n eroa?
Vierailija kirjoitti:
Turhaa kiusaamista. Todennäköisesti adhd ja add ymmärtävät erot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa kiusaamista. Todennäköisesti adhd ja add ymmärtävät erot.
Miksi sitten vaihdetaan aihetta kesken kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi useampi lääkäri ketä olen tavannut adhd-tutkimuksen merkeissä, ollaan keskusteltu siitä, miten ADD on putoamassa tautiluokituksesta ja nykyään ajatellaan ADD:n olevan yksi ADHD:n kolmesta alatyypistä. Aika vähän ilmeisesti tutkimusta ADD:n ja ADHD:n neurokemiallisista erovaisuuksista.
ADD:n oireiston vuoksi hakeuduin lääkäriin, mutta pelkästään ADHD:n alivilkkaasta tyypistä ollaan tässä matkan varrella puhuttu.
Olen sosiaalityöntekijä. Työ on vaihtelevaa ja työaika liukuva. Mikään päivä ei ole samanlainen. Add:sta on ollut oikeastaan tosi paljon hyötyä, saan käytettyä kaiken potentiaalin niissä asioissa jotka kiinnostavat, olen luova, eläytymiskykyinen, joustava, hahmotan kokonaisuuksia helposti jne. Deadlinen lähestymisen aiheuttama stressi myös auttaa tekemään kun en kykene hoitamaan mitään ajallaan. Pöytä on sotkuinen ja paperit sikin sokin, olen aina myöhässä, olen monella tapaa outo.