Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin erota facebookista, tässä syyt:

Vierailija
09.06.2013 |

- en ollut ennenkään joka päivä kiinnostunut, mitä tuntemani ihmiset tekevät tai ovat tehneet, livenä on mukavampi vaihtaa kuulumisia

- facebook saa minut tuntemaan jotenkin yksinäiseksi; huomaan kun monet tuntemani ihmiset pyytävät muita ihmisiä kavereikseen, mutta ei minua (minussa täytyy olla jotain vikaa)

sitten taas toisaalta minulla on muutamia ihmisiä kaverilistoillani, joihin haluan jotain yhteyksiä pitää, enkä heidän vuokseen haluaisi lähteä fb:stä. Voisin tietenkin poistaa ne ihmiset kaverilistoiltani, joista en ole kiinnostunut, mutta sitten taas en jaksaisi sitä että minulle suututaan että miksi poistin hänet listoiltani. En tiedä mitä tekisin.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Facebook ei minusta helpota yhteyksien pitämistä tuttuihin, vaan tekee ihmissuhteista monimutkaista peliä, joka loukkaa ja josta ei haluaisi olla edes tietoinen. Ennen oli kaikki niin yksiselitteistä, nyt ihmissuhteet ovat leikkimistä aikuisten hiekkalaatikolla.

Vierailija
2/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkaisuja voi rajata erilaisille ryhmille. Olisiko siinä sinulle ratkaisu ongelmaan.

Minä olen tehnyt sukulaisista, ystävistä ja työkavereista ryhmät ja tarpeen tullen rajaan julkaisujeni näkyvyyttä niin, että vain sukulaiset näkevät jotkut juttuni ja ystävät jotkut toiset jutut. Töistä tutut näkevät vähiten minun profiilistani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harvoin siellä kukaan minunkaan postauksiin kommentoi. Mutta kiva lukea muitten kuulumisia ja jos tarvii ottaa yhteyttä johonkin helppo laittaa yksityisviesti.

En taida olla kovin kiinnostava ihminen, mutta olen tälläinen enkä muunlainen ole enkä halua alkaa mitään esittämään, edes facessa.

Vierailija
4/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ensimmäinen lauseesi, siinä syy ettei sinua pyydetä koska kaikki tietää ettet mielelläsi ole facessa - kohtaat mieluummin ihmiset livenä.

Vierailija
5/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ensimmäinen lauseesi, siinä syy ettei sinua pyydetä koska kaikki tietää ettet mielelläsi ole facessa - kohtaat mieluummin ihmiset livenä.

Vierailija
6/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:25"]

- en ollut ennenkään joka päivä kiinnostunut, mitä tuntemani ihmiset tekevät tai ovat tehneet, livenä on mukavampi vaihtaa kuulumisia

- facebook saa minut tuntemaan jotenkin yksinäiseksi; huomaan kun monet tuntemani ihmiset pyytävät muita ihmisiä kavereikseen, mutta ei minua (minussa täytyy olla jotain vikaa)

sitten taas toisaalta minulla on muutamia ihmisiä kaverilistoillani, joihin haluan jotain yhteyksiä pitää, enkä heidän vuokseen haluaisi lähteä fb:stä. Voisin tietenkin poistaa ne ihmiset kaverilistoiltani, joista en ole kiinnostunut, mutta sitten taas en jaksaisi sitä että minulle suututaan että miksi poistin hänet listoiltani. En tiedä mitä tekisin.

[/quote]

Samat fiilikset, mutta kun on kaverina muutama kaukana asuva kaveri, joiden kuulumisia on mukava kuulla. He eivät välttämättä joka asiasta soittele ja päin vastoin. Muutaman ihmisen haluaisin poistaa - ihan rehellinen ollakseni, lähinnä sukulaiset. 

Vierailija
7/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: poista tilisi. Se on ihan helppoa.

Vierailija
8/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että mulla on pari kaveria, joiden jotkut kaverit tuntevat minut mutta eivät pyydä kaverikseen. En osaa sanoa, odottavatko, että pyydän itse. Mutta muutaman heistä tiedän, että eivät pidä minusta mutta sietävät, koska on liikuttu samoisaa piireissä. Toisaalta kun tähän piiriin kuuluva uusi henkilö tuli toisen kaverin kaveriksi, minä pyysin häntä heti. Se oli vain se tunne, että hän pitää minusta. Hänelle tuli noita samoja kavereita, ketä itselläni ei ole. 

Vierailija
9/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 3vuotta ilman facea ja se oli hyvä päätös:)

Vierailija
10/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2013 klo 15:35"]

Julkaisuja voi rajata erilaisille ryhmille. Olisiko siinä sinulle ratkaisu ongelmaan.

Minä olen tehnyt sukulaisista, ystävistä ja työkavereista ryhmät ja tarpeen tullen rajaan julkaisujeni näkyvyyttä niin, että vain sukulaiset näkevät jotkut juttuni ja ystävät jotkut toiset jutut. Töistä tutut näkevät vähiten minun profiilistani. 

[/quote]

toi on käytännössä sama kun poistaisi kaverin, ei sinänsä muuta asiaa, kyllä sen huomaa kun on laitettu johonkin passiiviryhmään.

Vierailija
11/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin lopetin fesen noin vuosi sitten, luulen että se sopii paremmin teineille.

Vierailija
12/12 |
09.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei nimenomaan sovi teineille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä