Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämmitän talkooväelle 10litran kattilallista hernesopppaa

Vierailija
08.06.2013 |

Tämä näyttäisi olevan yksi kesän parhaita päiviä. Räystäät tekeytyvät taloon,neljä ammattilaista takoo kattoa hernaripalkalla huvikseen ja minä keitän kahvia ja lämmmitän hernesoppaa. Aurinko paistaa, linnut laulaa ja vissyvettä riittää.

Tää on meidän neljäs talo, sama jengi ollut talkoissa joka kerta ja kun niitä on pitty muillekin jengin jässenille niin systeemi on kaikille selvillä. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmität? Et kai niitä ällöjä valmistölkkejä :).

Ja varsinkin kun tuollainen määrä olisit päässy helpommalla tekemällä ite. Ja maku 100 x parempaa.

Vierailija
2/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kysyn kuin kakkonen. Purkkihernekeitot on iljettävän makuisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei, katsokaas mä olen tehnyt sopan itse eilen illalla valmiiksi, koska lämmittelen sitä nyt noin18 neliön työmaakopissa. Miettikää nyt vähän, jos tämmöisessä tilassa keittäisi 3 tuntia hernesoppaa, tämä muuttuisiehä aika sietämättömäksi, vaikka ei olisikaan helle...

Lämmityksetä itsetehty vain paranee.

ap.

Vierailija
4/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis palkitset talkooväen, joka on teille rakentantanut neljä taloa, hernekeitolla? WTF?

Vierailija
5/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hernekeitto on ihan ok, olettaen että lisänä on leipää tms täytettä. Käsittääkseni talkooruuan kuuluukin olla simppeliä, sitä kun nautitaan usein vähän hankalissa olosuhteissa kuten raksalla. Hyvin valmistettu hernekeitto on myös maukasta, ja ap:han sanoi että homma on porukalle tuttua, eli heille tämä toimii näin.

Vierailija
6/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma siis tomii, koska samalla porukalla tehdään ihan samalla tavalla niiden muidenkin talot, näin ymmärsin.

Vierailija
7/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto on kyllä tosi hyvää ruokaa. Täytyy vaan olla kunnon rasvaset lihat mukana.

Leipää ei sillon tartte.

Vierailija
8/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulee ihan lapsuus mieleen. Jokasyksyisissä perunannostotalkoissa oli itsetehtyä hernesoppaa, jota pellonreunalla sitten syötiin. Enää ei ole perunamaata eikä sopankeittäjää :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan