Mitä ajattelisit miehestä, joka hankkii grillattavaksi pelkkiä kasviksia?
Jotenkin en vaan pääse yli siitä, että mielestäni suomalainen raavas mies ja liha kuuluvat erottamatrtomasti yhteen...
Kommentit (52)
Kunnon mies syö makkaraa, lihaa laadusta tinkimättä
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 09:26"]
Mun mies on ollut yli puolet elämästään kasvissyöjä, hyvin on pärjännyt.
[/quote]Onko hän miehisen näköinen?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 09:26"]
[/quote]Onko hän miehisen näköinen?
[/quote]
Kaikki miehen tunnuspiirteet löytyy.
No sikäli se olisi outoa, että minä haluaisin syödä muutakin kuin kasviksia. Ajattelisin, että mitäs pihiyttä tämä nyt on. Mutta ei, kasvissyönti ei tee miehestä vähemmän miestä - sikäli en ajattelisi mitään.
Heh, mikä kysymys. Mun mies on ollut 20 vuotta kasvissyöjä. Oikein raamikas ja erittäin miehekkään näköinen mies. Ja vastapainoksi minä, pieni ja hintelä naisihminen syön kaikkea. Jösses näitä ihmisten ennakkoluuloja...
Aika homolta kuulostaa. Sivarihippi.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 09:41"]
Heh, mikä kysymys. Mun mies on ollut 20 vuotta kasvissyöjä. Oikein raamikas ja erittäin miehekkään näköinen mies. Ja vastapainoksi minä, pieni ja hintelä naisihminen syön kaikkea. Jösses näitä ihmisten ennakkoluuloja...
[/quote]
Joo, heh! Itse olen myös ollut yli 20 vuotta kasvissyöjä ja olen hyvin lihaksikas nainen. Kaikki aina ihmettelee...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 09:28"]
Kunnon mies syö makkaraa, lihaa laadusta tinkimättä
[/quote]
No, makkaran lihapitoisuushan vaihtelee tunnetusti aika hurjasti...
Ajattelisin että se on varmaan mun mies. Tsiisus, oikeesti. Mistä perähikiältä te "raavas mies syö lihaa" -juntit oikein tulette.
Tai no ehkä sitä mä kyllä ihmettelisin, että missä tofut ym. kasvisproteiinit, oliko kaupasta loppu vai.
Jos ne sen grillaamat kasvissafkat on ihania täytettyjä herkkusieniä, marinoituja maissintähkiä, nyyttivihanneksia ja sipuleita hyvällä ranskankermakastikkeella, niin tämä tyttö on kyllä myytyä naista. Kasviksia grillaamalla, ja saamalla niistä hyviä, tekee kyllä muhun ihan eri lailla vaikutuksen kuin olemalla Rrraavas suomalaismies, joka syö lihaa. Kuka tahansa osaa grillata rasvaa tirisevän paksun possupihvin, saati makkaran, enkä mä niistä edes pahemmin tykkää.
Olettaisin, että yrittää hienovaraisesti vinkata naiselleen että naisen pitäisi laihduttaa...
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 10:33"]
Olettaisin, että yrittää hienovaraisesti vinkata naiselleen että naisen pitäisi laihduttaa...
[/quote]
Täh? Vähärasvainen liha on paljon kevyempää kuin kasvikset, jos ja kun niihin lykätään tuhdisti öljyä/voita ja juustoja. Ja itse olen mitoissa 170cm/53kg.
T: Se, jonka mies on ollut 20 vuotta kasvissyöjä
No kyllä minustakin liha kuuluu yhteen sen tietynlaisen raavaan suomalaisen miehen stereotypian kanssa - siis sen tyhmän, kouluttamattoman, rasistisen, sovinistisen ja spesistisen juntin, joka vihaa homoja ja neekereitä, ja hakkaa vaimoaan.
Onneksi suurin osa miehistä ei ole tuon stereotypian mukaisia, vaan joukosta löytyy myös fiksuja kasvissyöjiä. Esim. jokainen mies, jonka kanssa olen seurustellut, on ollut kasvissyöjä - en tietenkään itse kasvissyöjänä muunlaisten kanssa elämääni jakaisikaan.
Kyllähän kasvissyönti tekee miehestä vähän naisellisen. Suurin osa kasvissyöjistä on muutenkin naisia. Se on naisten juttu olla huolissaan eläinten kärsimyksistä.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 10:48"]
Esim. jokainen mies, jonka kanssa olen seurustellut, on ollut kasvissyöjä - en tietenkään itse kasvissyöjänä muunlaisten kanssa elämääni jakaisikaan.
[/quote]
Tämä ylimielisyys kasvissyöjissä eniten ärsyttää. Pidät itseäsi moraalisesti niin ylivertaisena ihmisenä ettet pystyisi jakamaan elämää erilailla ajattelevien, alempiarvoisten ihmisten kanssa.
No kyllä mä vähän ihmettelisin jos mukana ei olisi edes mitään juustoa tai sieniä. Mutta tosiaan niiden juustojen (tai sienien) kanssa olisin oikein tyytyväinen.
Tekisi vaikutuksen. Grillattavat kasvikset kun vaativat vähän enemmän vaivannäköä kuin ostaa paketti grillimakkaraa. Ja on parempaakin, tuollaista mitä 13 kuvailee, niin kyllä kelpaisi!