Miksi läskeillä on selitys aina valmiina?
Kun puhutaan läskeistä ja paskan syönnistä, niin läskillä on aina selitys valmiina miksi on läski. Väsyttää, lääkkeet, stressi jne.
Ihan paskaa tuollaiset jutut.
Kommentit (27)
Läskinä on kiva olla sen takia, että kaikki ääliömiehet pysyy kaukana. Eikä enää kyylää ja pyri käpälöimään. Olen itse mieluummin läski ja rauhassa yhdessä oman mieheni kanssa.
Ei kukaan ole multakaan koskaan kysellyt syitä ylipainooni. Ehkä siksi, koska kaikki tietävät että olen kulinaristi. Harrastan ruokaa, tiedän siitä paljon, olen hyvä kokki jne. Jos työpaikalla on tulossa juhlat, minulta pyydetään kommentteja menuun ja viinilistaan. Kaverit saattavat tekstata että mitä siihen ja siihen ruokaan tuli tai mikä viini sopii grillatun karitsan kanssa. Dekadentit kulinaariset ilot ovat minun kilojeni syy, ei suinkaan tekosyy.
Mulla ei ainakaan ole mitään selitystä valmiina ylipainolleni.
Eräänä päivänä bussissa eräs tuntematon nainen huomautti minulle hyvin törkeästi ylipainostani. En sanonut mitään. Nainen jatkoi saarnaamistaan ja ihmiset ympärillä alkoivat katsella kummastuneina.
En koko haukkumisen aikana sanonut sanaakaan, katselin vain muualle, mikä sai naisen hieman hämilleen ja punastumaan.
Arvatkaapa kumpi meistä oli se, joka nolasi itsensä ja jota ihmiset katsoivat paheksuen ja myötähäpeää tuntien.
Mä ainakin tiedän miksi olen läski ja miksen saisi sitä kertoa, että tiedän ne syyt?
Jokainen tietty tietää, että perimmäinen syy on se, että syö enemmän kuin kuluttaa. Minulla kuitenkin on kaksi suurta syytä miksi olen ja pysyn lihavana. Ensimmäinen on lääke (kortisoni), joka vie minulta kaiken itsehillinnän ruuan suhteen. Usein keväisin lihon 5-15 kg kortisonin takia tai kanssa, miten sen nyt haluaa ajatella. Toinen huolestuttavampi syy on se, että minulla on liian hyvä itsetunto. Jos itsetuntoni riippuisi jotenkin ulkonäöstäni, niin jaksaisin varmaan panostaa enemmän ulkonäkööni. Valitettavasti vaan tykkään itsestäni silti vaikka olen meikitön, harmaahiuksinen ja läski. Meikittömyys ja harmaahiuksisuus ovat tietty vain esteettisiä haittoja, mutta koska tiedostan, että läskiys on myös terveyshaitta, niin yritän järjellä päättää, että minun pitää laihduttaa. Jos minulla olisi riittävästi tunnetta siitä, että olen läskinä kauhea, niin se helpottaisi huomattavasti laihduttamista.
On hyvin selvää, että tämän kirjoituksen aloittaja on sellainen, jolla olisi taatusti tunnetta myös apuna laihduttamisessa. Sitä en tiedä sitten, että johtuuko se mistä, että jotkut ottavat nuo ihmisen ulkomuodolliset seikat enemmän tunteella kuin toiset. Kuinkahan onneton ap olisikaan minun kropassani? Varmaan todella onneton ja saisi siitä varmasti vauhtia laihdutukseen.
Eikös kaikilla ole selitys asioihin, joiden kanssa ei ole sinut tai joka ei tule ns. helposti. Yhtälaila tarpeetonta, ärsyttävää tms. miksi sen vain haluaa nähdä, on luuviulujen hokema 'kun mun vatsa on jo niiiiin täynnä' - noin yhden mandariinin jälkeen.
En mä ainakaan selittele kenellekään mitään, olen toki vuosia itsekseni miettinyt syitä miksi olen lihava, ja miksi en ole vielä onnistunut laihtumaan. Miten sitä ikinä saa korvien väliä kuntoon jos ei yhtään mieti, miten ja miksi tähän on tultu, ja miten tästä hankalasta tilanteesta pääsisi pois. Selitys ei todellakaan ole niin yksinkertainen että syö vähemmän ja liiku enemmän. Mulla esimerkiksi on se että pitäisi syödä enemmän, ja täysin erilaisia ruokia.
Jos joku tulee ja kysyy, miksi olet läski, miksi et laihduta, niin kai siihen pitää joitain sanoa, eli se mitä sattuu vastata on se selitys. Ainoa keino välttää tämä kauhea selittely on olla vaan hiljaa, vaikka kuinka kyseltäisiin. En minä ainakaan oleta, että jos joku kysyy miksi olet läski, että hän odottaa vastausta että siksi koska olen tyhmä luuseri, kai siihen on pakko yrittää sanoa jotain järkevää.
Jos ei halua kuulla "selitystä" on parempi olla kysymättä mitään. Se on kuitenkin jokaisen henkilökohtainen asia, ja jokainen työstää sitä omassa päässään kunnes asiat ratkeaa, oli syyt mitkä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 21:40"]
noi on hyviä juttuja kun puolustellaan läskeyttä lääkkeillä. Eikö löydy mitään tuoreempaa tarinaa?
[/quote]
Taidat olla kaikkien alapuolella looseri, paraneeko itsetunto haukkumalla muita?