Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (886)

Vierailija
741/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiusatuin, hiljainen tyttö on nyt se menestynein. Silloin sitä säälittiin, kun osa kiusasi jatkuvasti, kun se oli aika omalaatuinen ja se pukeutui hassusti. Mutta nyt sillä onkin ainakin somen mukaan aika kiinnostava elämä. Sai kivan puolison, supliikkimiehen itselleen, matkustaa miehen työn mukana monta kertaa vuodessa vaikka missä, mihin ei heti itselle tulis mieleen lähteä. Ja on semmoinen puolijulkkis. Törmäsin sattumalta häneen tässä vähän aikaa sitten ja on nykyään ihan iloinen ja sosiaalisen oloinen. Vaikutti ihan mukavalta tyypiltä. Vähän kaduttaa nyt aikuisena, että jätettiin hänet silloin ulkopuolelle.

Vierailija
742/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokan pellestä tuli toimitusjohtaja ja monimiljonääri, ikinä en olisi uskonut. Mutta hyvä tyyppi, good for him.

Joo ja ihan sama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kiusatuin, hiljainen tyttö on nyt se menestynein. Silloin sitä säälittiin, kun osa kiusasi jatkuvasti, kun se oli aika omalaatuinen ja se pukeutui hassusti. Mutta nyt sillä onkin ainakin somen mukaan aika kiinnostava elämä. Sai kivan puolison, supliikkimiehen itselleen, matkustaa miehen työn mukana monta kertaa vuodessa vaikka missä, mihin ei heti itselle tulis mieleen lähteä. Ja on semmoinen puolijulkkis. Törmäsin sattumalta häneen tässä vähän aikaa sitten ja on nykyään ihan iloinen ja sosiaalisen oloinen. Vaikutti ihan mukavalta tyypiltä. Vähän kaduttaa nyt aikuisena, että jätettiin hänet silloin ulkopuolelle.

Sama jatkaa vielä: Hän vaikuttaa niin aidolta nykyään, että lapsena sitä ei ehkä osannut ihan arvostaa, kun hän oli huono salaamaan todellisia tunteitaan, mutta aikuisena osaa arvostaa rehellistä asennetta ja sellaista aitoutta, mitä harvemmin tapaa. Lisäksi hänen suhtautumisensa muihin oli aina kiltti ja ystävällinen, vaikka hänet jätettiin ulkopuolelle. Osa luokkakamuista on nykyään juoppoja, olemme lähtöisin aika pieneltä paikkakunnalta. Jos tunnistat tästä itsesi, niin haluan, että tiedät, että olen pahoillani, etten uskaltanut puolustaa sinua luokan pahinta päsmäröivää kuningatarmehiläistä vastaan. Enkä silloin ymmärtänyt, ettet ollut samanlainen pintaliitäjä, kuin osa muista.

Vierailija
744/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te tiedätte näitä? Itse en tiedä kyllä yhtään mitä kenestäkin tuli. Ei ainakaan mitään julkisuudessa olleita, koko luokka on hautautunut massaan.

Minä olen pitänyt yhteyttä aika moneen entiseen luokkakaveriin. Eräs julkisuudessa silloin tällöin oleva asiantuntija on edelleen kaverini, samoin eräs taiteilija. Parhaan ystäväni kanssa olemme olleet ystäviä päiväkodista asti. Oltiin myös samalla luokalla. Hän on erään yrityksen lakiosaston pomo. Entinen NHL-kiekkoilija ei ole kaverini, mutta jos yhtään seuraa jääkiekkoa niin on kyllä kuullut hänestä. Suurimmasta osasta en toki tiedä mitään.

Lähipiirissäni on aika paljon ihmisiä, jotka kai luokiteltaisiin menestyneiksi. Toimitusjohtajia, yliopistolehtoreita, SM tason urheilijoita, yksi maailmanmestarikin. Itsekin olen L:n ylioppilas, akateemisesti koulutettu ja nykyään ylimmässä tulodesiilissä. Puolisoni löytyy verokoneesta, akateeminen hänkin. Lapset pärjäävät hyvin koulussa. Menestyminen, ainakaan tällaisella perustasolla, ei vaadi teräviä kyynärpäitä. Ahkeruutta ja kykyä ja halua oppia uutta se vaatii sekä tietysti hiukan onnea ja ehdottomasti sen, että kertoo ääneen mitä toivoo. Usein sitten muut auttavat tavoitteeseen pääsemisessä.

Vierailija
745/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenestä oppinein, mutta itse rahaa tienannut mukavasti keskitason opeilla

Vierailija
746/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy mm. toimitusjohtajaa ja NHL-pelaajaa. Eräs on yhteiskunnallisesti merkittävässä virassa ja aika usein häntä haastatellaan uutisiin.

Toisessa ääripäässä yhdestä tuli perhesurmaaja. Istunee mielisairaalassa loppuikänsä. Se yllätti, en olisi hänestä uskonut.

Tampere? Taidan olla samasta koulusta. Niin ja minusta ei tullut mitään muuta kuin harmaaseen massaan uppoava tavis.

Ei ole Tampere kyseessä.

Vierailija
747/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku tietää?

Vierailija
748/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään erityisen hyvin menestynyttä en ole huomannut, mutta sen mitä tiedän niin ainakin yksi lääkäri ja pari opettajaa joukosta löytyy. Pisimmälle on ehkä edennyt päiväkodin johtajaksi päätynyt.

Vierailija
749/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentojääkäri.

Vierailija
750/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä teen mitä lystää

Vierailija
751/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittu tyttö kuoli huumeisiin, toisesta tuli miss bikini. Silloiset koulufiksut pojat jäivät keskijohtoon.

DI-opinnoista tuli paljon liike-elämän vaikuttajia, niitä jotka eivät ehkä näy julkisuudessa, mutta ulkoiset puitteet ovat menestyksekkäät. Sisäisistä kokemuksistaan en osaa sanoa mitään.

Ajattelen, että menestys on muutakin kuin taloudellista hyvää. Omaehtoista ja omia arvoja heijastavaa elämää voi elää niin monella tavalla, ja arvokkainta on ainutlaatuiset, läheiset ihmissuhteet.

Vierailija
752/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Nyt jälkikäteen "vähän kaduttaa". Onneksi ette saaneet niin paljoa vahinkoa aikaan, että hänen elämänsä olisi siitä - ainakaan liikaa - vaurioitunut. Samankaltaisessa tilanteessa olevat saattavat jopa päättää oman elämänsä. Koska siitä on tehty mahdotonta. Tai niin tuskallista, että se viimeinen ratkaisu onkin se ainoa pakokeino. Mutta hyvä että viimein ymmärsit. Ainakin osittain. Ikävää ettei se tullut mieleesi aiemmin. Opeta omat lapsesi paremmin. Tai jos se ei huvita, jätä lapset kokonaan hankkimatta.

Vierailija
753/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen maajoukkueen lääkäri vissiinkin suurin ja mahtavin

Vierailija
754/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyy mm. toimitusjohtajaa ja NHL-pelaajaa. Eräs on yhteiskunnallisesti merkittävässä virassa ja aika usein häntä haastatellaan uutisiin.

Toisessa ääripäässä yhdestä tuli perhesurmaaja. Istunee mielisairaalassa loppuikänsä. Se yllätti, en olisi hänestä uskonut.

Tampere? Taidan olla samasta koulusta. Niin ja minusta ei tullut mitään muuta kuin harmaaseen massaan uppoava tavis.

Niinkuin meistä suurimmasta osasta.

Vierailija
755/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista en tiedä, mutta mulla on edelleen se metrinen kulli...

Vierailija
756/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätysajassa lääkäriksi, ennätysajassa väitteli, huippututkija.

14/25 väitellyt. Minä ja 11 muuta ei, mut kaikilla taitaa olla akateeminen loppututkinto.

Vierailija
757/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattijalkapalloilija. Tienaa viikossa sen mitä minä vuodessa. Harmittaa, kun olin lahjakkaampi pelaaja, mutta viina ja naiset vei teininä mielenkiinnon. No tämä kaveri on hyvä tyyppi, joten olen iloinen hänen puolestaan.

Vierailija
758/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuin muutamasta (itse nyt "jo" 38 joten hyvin harvaan on enää ollut vuosiin tekemisissä) mutta luokan koulukiusaaja poika joutui virkavallan kanssa tekemisiin jo ylä-asteella, sekaantui huumeisiin, kävi pari kertaa vankilassa ja lopulta otti henkensä 29-vuotiaana.

Silloinen paras kaverini on nykyään ravintola-alalla töissä ja naimisissa. Toisesta kaverista tuli teiniäiti ja lopulta teki 3 tai 4 lasta, taisi jäädä (yh-)kotiäidiksi. Muutamasta ei-niin-läheisestä-kaverista tuli duunareita ja perheellisiä, itse päädyin hoitoalalle.

Rinnakkaisluokan koulukiusaaja tytöstä tuli kätilö, toivottavasti kasvoi henkisesti, teki useamman ihmisen elämästä kouluaikoina h*lvettiä..

Vierailija
759/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En stalkkaa niitä, en osaa sanoa.

Ei aavistustakaan miten kenelläkin on mennyt. En ole ketään heistä tavannut.

Vierailija
760/886 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä millä tuo menestys mitataan. Kahdesta on tullut ministeri, yksi taiteilija, yksi miljönääri pankkiiri, muutama lakimies ja lääkäri jne. Itsestä tuli yritysjohtaja ministerin tuloilla. Ihan mukavasti ovat pärjänneet kaikki. Luokan huonoimmasta tuli yrittäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi