Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (886)
Menestyneimmästä tuli erään suuren firman talousjohtaja. Hänellä on lapsia ja juoksee maratoneja. Hän ei käytä somea eikä näy julkisuudessa mutta asuu tuossa lähella.
Menestyneimmät lukiokaverini ovat maistereita, lakimiehiä(naisia), ja yksi on lääketieteen tohtori.
Huonoimmin menestyi se huippuoppilas, joka kuoli liikenneonnetyomuudessa vähän alle 30 - vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan menestykseksi? Nait rikkaan miehen ja ostatte hienon talon vauraalta seudulta tekemättä itse mitään? Vai eroat ja sinnittelet yksinhuoltajana pienillä tuloilla ja silti kasvatat hyväkäytöksiset lapset?
Nämäkö ovat ainoat vaihtoehdot?
Menestys voi olla taloudellista riippumattuutta tai tunnustusta omalla alalla tutkijana, taiteilijana yms. tai muutakin. Moni voi olla tyytyväinen vaatimattomaan, mutta hyvään elämäänsä, mutta aloituksen kysymys oli oman luokan menestyjistä, joten suurin osa käyttää ulkoisia mittareita määrittelyyn. Saavutuksia, jotka eivät jokaisen tavoitettavissa.
Ei muutes mitään tietoa. Eikä kyllä kauheasti edes kiinnosta.
Yhdestä hiljaisesta urheilijatytöstä tuli lääkäri. Parhaimmasta tuli ekonomi ja isännöitsijä joka sählää joka paikassa ja kaikki asiat rempallaan. luokan prinsessa meni naimisiin nuorena ja jäi kotiäidiksi. On kai kai aika onnellisessa avioliitossa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naton komentaja, kun viimeksi näin.
Stoltenberg?
Naton komentajanaon yhdysvaltalainen kenraali, joka on samalla myösYhdysvaltojen Euroopan joukkojenkomentaja. Nykyisin Christopher G. Cavoli 2022- .
Jens Stoltenberg on pääsihteeri.
Ei näytä olevan somessa, mutta nimellä mies löytyi googlettamalla. Näyttää olevan yliopistonlehtori.
Meillä oli aika sama luokka koko peruskoulun. Tietääkseni iso osa luokastamme on amk, korkeakoulu ja yliopisto kouluttautuneita ja nykyisin perus hyvätuloisia ihmisiä. En kuitenkaan tiedä jos joku piilottelee isoa omaisuutta. ;) Luokasta muutamia duunariammattilaisia myös tullut. Joku kotiäiti. Pari meni huumeisiin/linnaan jo nuorena. Julkkiksia ei ole meistä ketään. Yksi muutti ulkomaille ja olen hieman kuullut että hän on siellä melkoisen hyvin menestynyt.
Näitä luokkalaisten kuulumisia oon nähnyt facesta, osan kanssa ollaan edelleen läheisesti tekemisissä ja osan kuulumiset/menehtymiset oon kuullut kolmannen käden kautta. Ollaan synnytty 80-luvun lopulla.
Kiva näitä lukea. Monessa kommentissa kuitenkin paistaa, että ei olla yhteyttä vanhoihin koulukavereiden pidetty. Miksi näin? Sen verran menneisyys yhdistää ja on paremmin asioista perillä. Liikaa näkee "ei minua kiinnosta" asennetta!!
Eipä niistä ole oikein mitään merkittävää tullut kenestäkään. Lentoemäntää, poliisia, rajavartijaa, perusinsinööriä, opettajaa ja alkoholisteja niistä tuli.
Ei tainnut yhdestäkään tulla edes lääkäriä. Yhdestä tuli juristi mutta se on ollut haudassa jo 8 vuotta.
Yksi alkoi hellustamaan lukioaikana maajussin pojan kanssa, menivät naimisiin ja jäivät sukutilaa viljelemään.
Oikeastaan harvinaisen mitäänsanomatonta porukkaa. Taidan itse olla siitä "menestyneimmästä päästä", vaikka en mitään ihmeitä tehnytkään.
Ainiin onhan sitten PekkaS, josta tuli menestyvä yrittäjä. Oikeastaan aika erikoinen veto, että hän kasvatti niin ison firman itselleen alle, että se laajenee ulkomaita myöden. Hän kai näistä epäkuuluisuuksista on sitten se menestynein?
Peruskoululuokka: yritysjohtaja, eu-virkamies, yliopistonlehtori
Lukio: muotoilija, psykologi, juristi
Suurimmasta osasta en tiedä
Koulukiusatusta tuli monimiljonäärimenestyjä. Jo nuorena todella positiivinen, määrätietoinen ja ahkera, eikä välittänyt meistä muista.
Vierailija kirjoitti:
Kiva näitä lukea. Monessa kommentissa kuitenkin paistaa, että ei olla yhteyttä vanhoihin koulukavereiden pidetty. Miksi näin? Sen verran menneisyys yhdistää ja on paremmin asioista perillä. Liikaa näkee "ei minua kiinnosta" asennetta!!
Ei ole mitään syytä pitää yhteyttä
Verohallituksen osastopäällikkö. Ei suostunut laulamaan laulukokeessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt kauheasti yhdistä, jos on joskus 30 vuotta sitten ollut samassa koulussa. Täytyy ihmisillä jotain muutakin yhteistä, jotta olisivat oikeasti ystäviä.
Samat harrastukset, kiinnostuksen kohteet tai sama työpaikka yhdistää paljon paremmin, kuin sama koululuokka joskus kaukaisessa lapsuudessa.
Riippuu millä mittarilla se katsotaan, kaikki kun ei arvosta titteleitä ja lompakon paksuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kyläkoulua maaseudulla 90-luvulla. Vain kourallinen luokaltamme meni lukioon. Yhtään julkkista ei ole noussut. Parhaiten menestyvät ovat asiantuntijatehtävissä. Esim. yksi on valtakunnallisessa lehdessä toimittajana, toinen hallinnollisissa tehtävissä isossa kulttuurialan organisaatiossa, kolmas media-alan töissä tunnetussa yrityksessä ulkomailla. Luokamme oppilaiden vanhemmista suurimmalla osalla oli ammattitutkinto, ja osalla ei ollut mitään kansa/oppikoulun jälkeistä pätevyyttä. Vain yhden tytön äiti oli yliopistossa opiskellut. Siitä tytöstä odotettiin suuria, ja hän sai aina erityisoikeuksia kaikessa ja muutenkin nostettiin jalustalle. Mutta lopulta hän päätyi tietojeni mukaan ajelehtimaan vuosikausiksi suorittaen hitaasti iltalukiota ja tehden hanttihommia. Oli lopulta yliopistossa, mutta jätti sen kesken, ja meni lopulta reippaasti yli kolmekymppisenä ammattikorkeaan.
Sori mutta olen eri mieltä siitä että toimittaja tai joku kulttuurialan hallinnossa työskentelevä voitaisiin luokitella menestyjäksi. He kun surffaavat ja raakkuvat niiden varsinaisten menestyjien vanavedessä. Eivät tuota mitään, ei sisältöä eikä edes rahaa. Vähintäänkin pitää tehdä sitä rahaa, se on bare minimum, siitä lähdetään
Olen tuon alkuperäisen jutun kirjoittaja, ja väitän kyllä, että esimerkiksi Helsingin Sanomien tai Suomen Kuvalehden kaltaisten julkaisujen toimittajaksi ei pääse kuka tahansa, kuten ei myöskään esimerkiksi kuratoimaan näyttelyä isoon taidemuseoon, ison kokoluokan festarin tuottajaksi, tai tekemään ohjelmia Netflixille (kaikki esimerkit liittyvät entisiin koulukavereihin). Näihin hommiin on paljon hakijoita ja karsinta on kovaa.
Oletko itse yrittänyt hakea näihin tehtäviin? Oliko helppoa?
Muistakaa : Menestyjät on ne suurimmat idiootit AINA !!
Miksikö??! No, siksi että ne ajattelee vähiten ketään muita, MENESTYVÄT TEIDÄN KUSTENNUKSELLA !!!!
Ei tässä nyt kehtaa itsestä alkaa sen kummemmin kertomaan.
Yksi on tunnettu somettaja, yksi narkkari, lähihoitajia, catering-alalla, kampaaja, ensihoitaja, opettaja... Varmaan se somettaja sitten menestynein. Itse opiskelen aikuisiällä tällä hetkellä amk:ssa (ja teen perusduunia samalla).