Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (886)
Tavalliset menestyneet ja suositut ovat tällähetkellä tavallisissa ammateissa. Luokan hiljaisesta ja vähän kiusatustakin pojasta tuli kaikkien kadehtima huippuammattilainen joka takoo uskomattomia summia rahaa omalla alallaan ja asuu ulkomailla kauniin vaimonsa kanssa.
Tässäpä terveisiä kaikille koulussa hyvin menestyneille,ettei perusarvot unohtuisi!!
https://www.bing.com/videos/search?q=paskalla&&view=detail&mid=9FA65430…
Koulun maineella ei aina ole merkitystä siihen, mitä sieltä valmistuneista loppupeleissä tulee. Minusta tuli miljonääri kirjoitettuani Suomussalmen lukiosta.
Pelasin korttini oikein osakemarkkinoilla.
6% ikäluokkani pojista oli haudassa 30-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Tavalliset menestyneet ja suositut ovat tällähetkellä tavallisissa ammateissa. Luokan hiljaisesta ja vähän kiusatustakin pojasta tuli kaikkien kadehtima huippuammattilainen joka takoo uskomattomia summia rahaa omalla alallaan ja asuu ulkomailla kauniin vaimonsa kanssa.
Formulaa vai jääkiekkoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin "huippukoulun", jossa jo lähtökohdat olivat yleensä hyviä. Tiedän muutaman miehen menestyksestä. Yllättäen rahasuvun vesalla menee hyvin, mutta tietääkseni hän on myös itse onnistunut kartuttamaan suvun omaisuutta (eikä vain tuhlaamaan kuten niin monet muut). Hän on varmaan tehnyt eniten miljoonia, jos se on menestyksen mittari.
Omasta mielestäni parempi saavutus on tavallisessa perheessä kasvanut ykstotinen poika, joka kouluajan harrasti muutamaa yleisurheilulajia sitkeästi, joskin vailla menestystä. Hän jatkoi samalla linjalla työelämässä, jossa sitkeys on palkittu hyvin. Nykyään hän on hallitusammattilainen.
(Koulua saatte arvailla, mutta sieltä lähdettiin enimmäkseen lääkikseen, oikikseen tai Otaniemeen. Kauppasurkeaa pidettiin jo luovuttamisen merkkinä. Varmaan joistain tytöistä tuli humanistejakin, mutta ei siitä ääntä ole pidetty. Minä olen ihan tyytyväinen omaan elämääni. Minua ei häiritse luokkakokouksissa nousukkaiden nokittelu eri maissa olevista kiinteistöistä tai golftasoituksista.)
Mitä tarkoittaa ”hallitusammattilainen”, anteeksi typeryyteni?
Ei ole normaalisti päivätöissä vaan osallistuu yleensä useamman yrityksen hallituksen työskentelyyn, lähinnä kokouksiin. Siinä pääsee kaveeraamaan samassa asemassa olevien kanssa hyvää korvausta vastaan ja samalla tulee vähän seurattua maailman menoa. Hyvä harrastus golfin, matkailun ja sellaisen jatkoksi.
Pojista itse olen menestynein, ainoana suoritin yliopiston (DI). Eräs tyttö on pikkukunnan talousjohtaja ja KTM, ehkä vähän korkeampi asema kuin minulla. Toinen tyttö on tohtori mutta ei mitään hajua onko töissä vai jäikö ikiopiskelijaksi. Joten vähintään kolmanneksi menestynein olen.
Vierailija kirjoitti:
6% ikäluokkani pojista oli haudassa 30-vuotiaana.
Lucky bastards
Pääsimme ylioppilaaksi v 79. Itse olin luokkani huonoin koko kouluajan, en vain malttanut keskittyä.
Useimmat meistä on pärjännyt hyvin: on menestyviä yrittäjiä, lääkäreitä, palopäällikkö, päätoimittaja, esimies- ja asiantuntijatehtävissäkin muutama (kuten itsekin). No luokalla oli 42 joten osasta tuli ihan perusduunareita, tärkeintä että jokainen löysi paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Pojista itse olen menestynein, ainoana suoritin yliopiston (DI). Eräs tyttö on pikkukunnan talousjohtaja ja KTM, ehkä vähän korkeampi asema kuin minulla. Toinen tyttö on tohtori mutta ei mitään hajua onko töissä vai jäikö ikiopiskelijaksi. Joten vähintään kolmanneksi menestynein olen.
Miks joku DI on menestymisen merkki? Olis edes joku oikea yliopistotutkinto.
Notaari vakuutusoikeudessa. En olisi siitä tytöstä aikanaan uskonut että opiskelisi kunnon ammatin kun keimaili ja bailasi rajusti
Kävin yläasteen melkoisessa ghetossa, aika monilla luokan pojista on nykyään pitkä vankilatausta ja huumeongelma. Oli ihan odotettavissa kyllä. Muutama on tullut uskoon, yksi on kuollut. Luokan parhaat arvosanat saaneesta tuli juristi, lääkärin kanssa naimisissa ja osti juuri hienon loftin Helsingistä. Hän oli rikkaasta perheestä vähemmän yllättävästi. Yliopiston kävi hänen lisäkseen 2 oppilasta itseni mukaan lukien, toisesta tuli alkoholisoitunut ikuisuusopiskelija ja minusta assistentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks joku DI on menestymisen merkki? Olis edes joku oikea yliopistotutkinto.
DI on tosiaan vähän korkeampi kuin perus yliopistotutkinto joten olet oikeassa, ei ehkä voi verrata tavalliseen yliopistotutkintoon vaan enemmän esim lääkäriin tai juristiin.
Olen myös koulutusta vastaavissa töissä ja tiedän ettei kukaan muu ole menestynyt esim yrittäjänä joten olen kyllä pojista menestynein aika selvästi.
Menestyinen on poika, joka jo ala-asteella harjoitteli soittamista. Nyt on jäsenenä bändissä, joka myy kultalevyjä ja tekee maailmankiertueita.
On minusta menestynyt, koska palo tehdä musiikkia näkyi jo niin varhain ja hän on päässyt toteuttamaan unelmaansa. Siinä sivussa on tehnyt myös mahtavan tilin.
Menestynein olen varmaan minä - mikä läppä oikeasti! Olin 30 lapsen luokassa varmasti yksi surkeimmasta taustasta tuleva.
Olen toimari, asun ulkomailla, upea mies (hänellä merkittävä virka), puhun viittä vierasta kieltä suomen lisäksi ja olen valtion spearhead-projekteissa asiantuntija, ihanat lapset. Terkut tutuille. :)
Jonain päivänä annan tsemppi-haastattelun niille, jotka elävät epätoivossa.
Ainoa toinen "menestyjä" luokaltani (ala-aste) on varmaan ihana, kiltti, uskovainen 10:n tyttö, josta tuli luonnontieteiden maikka. Joskin hän kohtasi hirveimmän asian: lapsensa kuoleman. Hän olisi ansainnut pelkkää hyvää, oli aina kultainen.
Niistä heikoista ei ole kovin tarkkaa tietoa, tosi moni on jäänyt pikkukaupunkiin ja tekee duunarin töitä. Luulisin pääosin olevan onnellisia. Yllättävän vähän tuli akateemista sakkia, vaikka niitä kiitettävän oppilaita oli luokassa (itse olin siinä kastissa vasta lukiossa) useampi. Niistä kiitettävän oppilaista tuli mm. Prisman kassa, kätilö, sh. Hyviä ammatteja nekin kyllä.
Tämä on hyvä ketju. Harmittaa kun en tiedä miten kaikilla menee, ei hirveästi ole kuulunut mitään. Yksi on raksaukko, toinen lähihoitaja, kolmas sirkusammattilainen, neljäs kirjanpitäjä, viides pokeriammattilainen. Ite olen ilmeisesti nk. ikiopiskelija sekavalla työhistorialla. Kuka oli menestynein? Mulla taisi olla paras keskiarvo. Yksi todella nokkela ja älykäs poika ja sosiaalisesti lahjakas on mainostoimiston johtaja. M30
Menestynein on ulkomailla proffana, sai paikan alle 40-vuotiaana. Oli jo koulussa paras.
Huonoiten menee niillä, jotka on jo mullan alla tai vetää kamaa.
Millä tavalla mitattuna menestynein? Yksi pelaa ammatikseen jääkiekkoa, yksi on lääkäri ja yksi talouspäällikkönä kansainvälisessä konsernissa. Minä olen yksi näistä.
"Menestys" tarkoittanee eri ihmisille eri asioita. En ole ottanut selvää muiden elämänpoluista - niiden kaverien vaiheista toki tiedän, joiden kanssa on pidetty yhteyttä kouluaikojen jälkeenkin. Sen tiedän, että muiden poikien kiusaama poika on nykyään aika arvostetussa asemassa siellä vanhalla kotipaikkakunnalla, ja siitä olen tosi iloinen! Itse olen käsittääkseni lukioluokkani tytöistä ainoa tohtoriksi väitellyt (pari poikaa on myös nykyään tohtoreita), mutta tämmöistä kitkutustahan elämä apurahojen metsästyksineen nyt on :P
Mikä tässä ketjussa on idea kun ei nimiä sanota?
Sano nimi jos mekin se tiedetään ja mikä koulu, ei me siitä sinua tunnisteta.