Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?
Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?
Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?
Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?
Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?
Entä niiden syrjityimpien?
Kommentit (886)
Yhdestä tuli musiikinopettaja, toisesta luokan opettaja, kolmannesta terkkari ja neljännestä siivooja. Kolmella ensimmäisellä huipputodistukset, jälkimmäisellä seiskan pintaan.
No ehkä kolmella on perheet perustettuna. Itse en nää mitää työhön liittyvää "menestystä" oikeana menestyksenä elämässä. Normi duunaria kummenpaa ei varmaan ole tullut kenestäkään.
Menestynein on pankinjohtaja. Heikoimmat taas kuolivat jo 30-35-ikäisenä.
En ole ollut yhteydessä kenenkään kanssa, mutta uskoisin, että menestynein on Euroopassa johtavassa asemassa toimiva laki- ja verotusasiantuntija. Tämä nainen oli yläasteella liian aikuismainen, mummotyyliin pukeutuva ja voimakkaasti ylipainoinen outolintu, joka oli varmasti sosiaalisen arvojärjestyksen alapäässä, eikä kukaan poikakaan tykännyt hänestä. Täällä hurrailen hänen menestykselleen ja suloiselle perheelleen!
Luokkani parhaista, joista piti tulla jotain suurta, tuli tavallisia duunareita. Yks on nykyään muurari, toinen ajelee taksia. Yhdestä tuli suutari. Open lellikkityttö on nykyään yksinhuoltaja ja työskentelee autokauppiaana. Muutamasta kasin oppilaasta tulikin sitten jotain. Yks on lääkäri ja toinen armeijassa vääpeli.
ei mitään hajuu kuka tekee mitäki :D ihmiset varmaan myös haluu näyttää erilaisii asioita ulospäin... :D Esim jotkut ei puhu työstä ollenkaa , vaan vaikka perheestä, ja jotkut puhuu vaikka pelkästä työstä jne. :D
Ei aavistustakaan, en ole pitänyt yhteyttä paitsi siihen yhteen joka oli oikea ystävä.
Minä kävin "huippukoulun", jossa jo lähtökohdat olivat yleensä hyviä. Tiedän muutaman miehen menestyksestä. Yllättäen rahasuvun vesalla menee hyvin, mutta tietääkseni hän on myös itse onnistunut kartuttamaan suvun omaisuutta (eikä vain tuhlaamaan kuten niin monet muut). Hän on varmaan tehnyt eniten miljoonia, jos se on menestyksen mittari.
Omasta mielestäni parempi saavutus on tavallisessa perheessä kasvanut ykstotinen poika, joka kouluajan harrasti muutamaa yleisurheilulajia sitkeästi, joskin vailla menestystä. Hän jatkoi samalla linjalla työelämässä, jossa sitkeys on palkittu hyvin. Nykyään hän on hallitusammattilainen.
(Koulua saatte arvailla, mutta sieltä lähdettiin enimmäkseen lääkikseen, oikikseen tai Otaniemeen. Kauppasurkeaa pidettiin jo luovuttamisen merkkinä. Varmaan joistain tytöistä tuli humanistejakin, mutta ei siitä ääntä ole pidetty. Minä olen ihan tyytyväinen omaan elämääni. Minua ei häiritse luokkakokouksissa nousukkaiden nokittelu eri maissa olevista kiinteistöistä tai golftasoituksista.)
Lukiosta yksi on kuuluisa syopatutkija USAssa. Myohemmista opiskeluista varmaan Oiva Toikka.
Useimmista en tiedä, mitä ovat, ihan normaaleja ihmisiä akselilla kampaaja - yrittäjä - lääkäri ja juristeja moni jne. Yhdestä tuli kuuluisa ohjaaja ja yhdestä kansanedustaja ja yhdestä miljonääriliikemies. Näistä jälkimmäisistä en ole yllättynyt, olivat sen oloisia jo nuorina, mutta se ehkä yllätti, että niistä tosi tavallisista, ei erityisemmin koulunkäynnistä kiinnostuneista ja rankasti bilettäneistä takapenkkiläisistä tuli juristeja yms kunnollisia keskiluokan edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestynein lienee yksi Suomen palkituimmista arkkitehdeista, joka kouluaikana oli "ihan tavallinen". Luusereista ei ole tietoa.
Oletko itse Alvar Aallon luokalla ollut?
Oliko Alvar yksi palkituimmista?
En kirjoittanut, että yksi kuuluisimmista. Vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Luokkani parhaista, joista piti tulla jotain suurta, tuli tavallisia duunareita. Yks on nykyään muurari, toinen ajelee taksia. Yhdestä tuli suutari. Open lellikkityttö on nykyään yksinhuoltaja ja työskentelee autokauppiaana. Muutamasta kasin oppilaasta tulikin sitten jotain. Yks on lääkäri ja toinen armeijassa vääpeli.
Anna mä arvaan: Kävit koulusi Vihdin kunnassa 70-80-luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oma koululuokka yläasteelta on niin maalaista kuin vain voi olla. Itse olen varmaan se menestynein, diplomi-insinööri. Muutamia amk-inssejä on joukossa myös. Muuten on kaikenlaista lähihoitajaa, parturi-kampaajaa, kotiäitejäkin ja yksi sairaanhoitaja. Pikkukylissä on yleensä älyllisten lahjojen pooli aika heikkoa eikä sieltä kovin paljoa menestyjiä tule.
Tyypillinen kommentti henkilöltä,jolla on kusi noussut päähän. Koulumenestys ja palkan suuruus ei minulle koskaan merkinnyt yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä kävin "huippukoulun", jossa jo lähtökohdat olivat yleensä hyviä. Tiedän muutaman miehen menestyksestä. Yllättäen rahasuvun vesalla menee hyvin, mutta tietääkseni hän on myös itse onnistunut kartuttamaan suvun omaisuutta (eikä vain tuhlaamaan kuten niin monet muut). Hän on varmaan tehnyt eniten miljoonia, jos se on menestyksen mittari.
Omasta mielestäni parempi saavutus on tavallisessa perheessä kasvanut ykstotinen poika, joka kouluajan harrasti muutamaa yleisurheilulajia sitkeästi, joskin vailla menestystä. Hän jatkoi samalla linjalla työelämässä, jossa sitkeys on palkittu hyvin. Nykyään hän on hallitusammattilainen.
(Koulua saatte arvailla, mutta sieltä lähdettiin enimmäkseen lääkikseen, oikikseen tai Otaniemeen. Kauppasurkeaa pidettiin jo luovuttamisen merkkinä. Varmaan joistain tytöistä tuli humanistejakin, mutta ei siitä ääntä ole pidetty. Minä olen ihan tyytyväinen omaan elämääni. Minua ei häiritse luokkakokouksissa nousukkaiden nokittelu eri maissa olevista kiinteistöistä tai golftasoituksista.)
Mitä tarkoittaa ”hallitusammattilainen”, anteeksi typeryyteni?
Vierailija kirjoitti:
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusammattilainen on päätoimisesti eri yritysten hallituksissa.
Tavallisen maalaiskunnan ainoan lukion pitkän matikan luokalta on tullut tähän mennessä ainakin 4 tohtoria, joista yksi dosentti. Tosi menestyneitä ja hyväpalkkaisia lisäksi moni, on ekonomia, juristia, kirurgia jne. Kaikilla vähintään amk-tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusammattilainen on päätoimisesti eri yritysten hallituksissa.
Ok, kiitos!
Menestynein päätyi Seiskan lööppeihin tittelinään seksipommi. Gold digger.
Luokkani koulukiusaajista tuli menestyneitä toimitusjohtajia tai poliitikkoja. Pormestarikin tuli yhdestä. 80-luvun rock'a-billy diinareita kaikki.
Kiusatusta tuli punkkareita ja kommunisteja. MT-potilaita kaikki.