Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (892)

Vierailija
381/892 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että minä itte. Tusinakoodari. Tämä siksi, etten tiedä ensimmäisenkään luokkalaisen nykyistä olinpaikkaa, koulutusta tahi ammattia.

Vierailija
382/892 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteelta väittäisin, että olen itse "menestynein". Muilla on toisen asteen tutkinto, kaikilla ei edes sitä ja itse yliopiston käynyt. Ei siis merkittävää eroa muihin, mutta jos nyt jotenkin mitataan.

Yläkoulusta paha sanoa, useammalla lääkiks/hammaslääkis käytynä ja uraa tahkottu aika tasaisesti. Suurin osa menestynyt omalla alallaan kiitettävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/892 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli luokalla yksi etu-aasialaisia sukujuuria omaava m-muu-ttaja-taustainen poika , ei nyt ehkä ongelmalapsi mutta sellainen joka oli joko hyvällä tuulella ja kaikkien kaveri tai sitten varsinainen kauhukakara haastamassa riitaa. Taidettiin jopa painita pari kertaa kun hermot meni tähän tyyppiin. Koskaan ei loistanut koulumenestyksellä. Meillä oli kuitenkin aina sellainen näkymätön kunnioitus toisiamme kohtaan. Hän ei koskaan haastanut riitaa kenenkään kanssa josta tiesi ettei ole vastustusta. Kerran joskus 7.luokalla kun haastoi riitaa kanssani ja löin tätä naamaan niin melkein kiitti minua hyvästä matsista ja hyväksyi että tuli tappio.

Nyt vähän aikaa sitten sain tietää että koulun jälkeen muutti toiseen maahan Euroopaan jossa muuta sukua asui ja perusti yrityksen jolla menee näköjään ihan käsittämättömän hyvin. Jätkä on luultavasti miljonääri vaikkei ole edes kuin 35. Kun mietin tota hänen personallisuuttaan tarkemmin nykyään niin en ihmettele että on menestynyt. Peloton, kunnianhimoinen kaikki tai ei mitään-asenne mutta silti myös osaa olla kiltti ja myötätuntoinen kun sillä tuulella on.

Vierailija
384/892 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa lukea vastauksianne. Jotkut ovat ymmärtäneen lukemansa ja määritelleet itse mitä pitävät menestyksen mittarina kuten aloituksessa pyysin, toisilla on luetun ymmärtämisessä vielä kehittämistä. Itse en tietoisesti halunnut antaa menestyksen määritelmää vaan ideana oli nimenomaan, että jokainen vastaaja määrittelee sen itse.

Siis todellisuudessa vastauksenne kertovat enemmän teistä itsestänne kuin niistä ihmisistä, joista kerroitte vastauksissanne.

Joka tapauksessa kiitos kaikille osallistumisesta keskusteluun.

P.S. Joku, jonka sisälukutaidossa on vielä kehittämisen varaa, kysyi, olenko yli 50-vuotias, kun pidän koulumenestystä menestyksen mittarina. Ei, olen paljon nuorempi. En ehkä kuitenkaan yhtä nuori kuin sinä, jonka lukutaito ei riittänyt huomaamaan, ettei aloituksessa puhuttu KOULUmenestyksestä lainkaan, vaan nimenomaan annettiin vastaajalle vapaus ja velvollisuus määritellä se itse.

Vierailija
385/892 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut. Sairastui anoreksiaan lukiossa. Sitä ennen menestynein, jolla oli kaikki mahdollisuudet menestyä myös opiskeluissa ja tulevassa työelämässä. Kaunis, hyväkäytöksinen, hymy, joka valaisi huoneen.

Vierailija
386/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä tuntuu että luokallani monikin on menestynyt omassa mittakaavassani. Yksi pääsi ensiyrittämällä lääkikseen ja oli alle 30v erikoistunutkin jo.

Yksi opiskeli useamman kielen kääntäjäksi, oli minusta menestyksekästä kun osaa kielistä alkoi lukea vasta aikuisiällä. On myös matkustellut ympäri maailmaa ja asunut ulkomailla, kateellisena katson hänen lomakuviaan harvinaisista kohteista.

Tanssia rakastanut koulukaveri kävi yliopiston, en tiedä tekikö sillä koulutuksella mitään mutta ainakin sivutoimisesti toimii tanssin opettajana. Ihanaa kun saa harrastuksesta myös ammatin.

Myös paljon rahaa tahkonneita yliopiston käyneitä on useampi ja yksi menestynyt tutkija, jonka tutkimuksista on ollut monissa lehdissäkin juttuja. Hauska välillä törmätä niihin.

Näistä kaikilla mielestäni on myös perhettä, minkä haluan mainita siksi etteivät ole vain uralle täysin omistautuneita vaan myös ihmissuhteita onnistuneet ylläpitämään.

Yksi on myös suomalainen muusikko eräässä bändissä, tosin en tiedä tuoko sillä leipää pöytään mutta keikkailee. Hyvä onkin soittamaan.

Sitten on journalistivalikuvaaja, isommissakin lehdissä tulee nimi joskus vastaan. Lähinnä siksi mielestäni saavutus, kun saanut myös harrastuksesta ammatin ja monia varmasti tuosta koulutuksesta valmistuu myös kortistoon.

Itseänikin pidän menestyneenä kun olen amkin käynyt ja kaksi lasta kasvattanut. Olen kärsinyt oppimis- ja keskittymisvaikeuksista koko ikäni ja aina ajatellut että hyvä jos edes amista saan joskus käytyä eikä opiskelu ole koskaan kiinnostanut. Jotenkin tähän ajauduin ja nyt on perhe ja koulutusta vastaava työ mitä en koskaan uskonut saavani, lasten tekemisestäkin ajattelin pitkään että ei kiitos. :D

Vierailija
387/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsimme ylioppilaaksi v 79. Itse olin luokkani huonoin koko kouluajan, en vain malttanut keskittyä.

Useimmat meistä on pärjännyt hyvin: on menestyviä yrittäjiä, lääkäreitä, palopäällikkö, päätoimittaja, esimies- ja asiantuntijatehtävissäkin muutama (kuten itsekin). No luokalla oli 42 joten osasta tuli ihan perusduunareita, tärkeintä että jokainen löysi paikkansa

Oltiinkohan me samalla luokalla? Oon yks niistä esimies- ja asiantuntijatehtävissä olevista, ja aika huithapeli se olin minäkin kouluvuosina 😂 ja vähän sen jälkeenkin!

Vierailija
388/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

It firman tj, tulot miljoona vuodessa, kyyläsin verokalenterista. Oli söpö ja tosi mukava naapurin poika, tuli kaikkien kanssa toimeen. On edelleenkin samanlainen ilmeisesti. Tasapainoinen. Menestyneimmät luokaltani olivat kaikki keskitason oppilaita koulussa. Luulen että tuo tasapainoisuus on avaintekijä, kun aikaa ja energiaa ei mennyt ongelmavyyhtien selvittelyyn, sen voi hyödyntää muuhun.

Vierailija
389/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan en tiedä kun en ole asunut Suomessa vuosikymmeniin enkä seuraa heidän elämäänsä, mutta kenties ehkä yksi poika josta tuli arvostettu kansainvälinen tutkija. Oli tasainen ja pidetty tyyppi lukiossa, keskittyi opiskeluun mutta osasi myös olla sosiaalinen.

Vierailija
390/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin täällä stadissa vois tietää, mitä kenestäkin on tullut.

Kyllä mä ainakin tiedän, aika moneen pidän itse yhteyttä ja aika monesta voi lukea lehdistä. 

Vierailija
391/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokonenörtti. Teki jo opiskeluaikana ohjelmia yrityksille. Nykyisin monimiljonääri.

Vierailija
392/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eu virkamies

Vierailija
393/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adjutantti

Vierailija
394/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ole toista parempi. Itsekin olen todella hyvin pärjännyt elämässä, vaikka en kovin hyvä koskaan koulussa ollut. 

Vierailija
395/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen menestynyt oli alisuoriutuja ns.pahis, mutta ei haitannut kun kultalusikka pyllyssä syntynyt. Elämä on turvattu kun perii imperiumin.

Toinen taas oli jo lapsena aivan outo kirjakielellä puhuva pikkuaikuinen. Hän on nyt kansanedustaja.

Vierailija
396/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa niin kuin minkä koulu/opiskeluasteen luokan menestyneintä haetaan?

Vierailija
397/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli20 kirjoitti:

Ettekö tajua, että korona on sama kuin 5g. Paljon kärsimystä tulossa EMF-säteilyn muodossa. Paljon tietoa saatavilla esim bitchutesta ja välillä youtubesta. Dr. Carrie Madej, Robert Kennedy Jr., David Icke, ACU2020 Saksalaiset professorit koronahuijausta vastaan ym ym. Ettekö tosiaan ole kiinnostunut ketkä pyörittää maailmaa ja mitä koronahuijauksella aiotaan. Valtamedia ei kerro mitään hyödyllistä tilanteesta ja oikeaa tietoa sensuroidaan. Tutki mitä 60Ghz taajuus tekee soluille ja sen hapenottomekanismille.

Herätkää, tutkikaa ja auttakaa lähimmäisiänne ymmärtämään luojanne nimissä. Vain rakastamalla, yhdistymällä ja totuuden esilletulolla saamme takaisin vapautemme!

Muuten olisi saattanut tuntua jopa lähes uskottavalta, jos et olisi maininnut "luojaa".

Vierailija
398/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen yksi luokkakaveri luki yliopistossa oikeustiedettä ja pääsi isänsä pieneen lakifirmaan töihin. Toisesta tuli kuvanveistäjä, joka on pitänyt näyttelyitä. Mukava likka, joka muistaakseni oli kanssani samalla luokalla myös yläasteella (meillä moni luokkakaveri oli koulupiirirajoista johtuen välillä samalla, välillä eri luokalla kuin muut, ja sitten ympäri mentiin, yhteen tultiin). Kai minunkin nimeni on julkisuudessa joskus vilahdellut, koska olin koulussa hyvä kirjoittamaan asia-aineita ja vähimmän vaivan periaatteella nykyisin toimittaja.

Musiikkileikkikoulu ei kai ole sellainen koulu, jossa olisi luokkia vaan ryhmiä, mutta muskariryhmässämme oli todella levoton poika, jota omissa oloissaan nysväävänä tyttönä lähinnä kummeksuin. Hänestä tuli 90-luvulla yksi Suomen isoimmista rocktähdistä.

Vierailija
399/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari juristia ja lääkäriä tullut yläasteen luokalta. Lisäksi yksi suht menestynyt urheilija, joka jo varmaan eläkkeellä. Koulu oli aika pahamaineinen eli ihme että menestyneitäkin ihmisiä tullut.

Vierailija
400/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan menestyksen mittarista, mutta ehkäpä tuo jolla vaikuttaisi olevan ihana perhe, on miljonääri ja nauttii työstään.