Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on vanhan koululuokkasi menestynein?

Vierailija
20.07.2020 |

Eli mitä tuli luokkasi menestyneimmästä ihmisestä? Miksi pidät häntä menestyneenä?

Vai onko luokallasi useita, jotka ovat mielestäsi pärjänneet ”keskivertoa paremmin”? Olisitko arvannut tämän silloin nuorena vai yllätyitkö?

Entä onko ollut yllätyksiä toisin päin, joka josta odoteltiin suuria ei sitten lopulta oikein lunastanut odotuksia?

Kuinka kävi luokkasi suosituimpien?

Entä niiden syrjityimpien?

Kommentit (892)

Vierailija
401/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on nyt vankilassa. Hän menestyi urheilussa ja hyvin koulussa. Hän oli jo kouluaikaan selvästi sadistinen psykopaatti mutta rehtorin poika. Hän oli karismaattinen ja "johtaja ainesta". Oli hyvässä asemassakin mutta teki talourikoksia ja raakoja pahoinpitelyjä.

Vierailija
402/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entisistä luokkalaisista 4 on ylilääkäreitä, pari on juristeja ja loputkin on menestyneitä. Itse olen vain hoitaja. Olisi pitänyt tajuta valita joku muu ala, kehittää ihan vietävästi.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhan riippuu mittapuusta, kuka on menestynein.

Kaikilla nyt ainakin on perhe, koti ja työtä.

Kai vaikeuksiakin on ollut, mutta niitä nyt on kaikilla

Vierailija
404/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luokan pellestä tuli toimitusjohtaja ja monimiljonääri, ikinä en olisi uskonut. Mutta hyvä tyyppi, good for him.

Ollaankohan me oltu samalla luokalla? :D

Mun yläasteen luokkakaverista tuli menestynyt yrittäjä, ja käsittääkseni miljonääri. Firma on kasvanut ja alallaan Suomen isoimpia. Se oli hyvä tyyppi ja on ansainnut kaiken.

Lukiosta ei tainnut tulla ketään selvää menestyjää. Jossain talousalan lehdissä välillä patsastelee yksi, joka oli rikkaasta suvusta ja on nyt vissiin suvun sijoitusyhtiön johtaja tms. Firmalla on käsittääkseni mennyt keskikertaisesti. Kouluaikana pidin tätä tyyppiä hemmetin tyhmänä, mutta kai sillä jotain täytyy päässä liikkua.

Vierailija
405/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi menestynyttä näyttelijää, yksi tv-julkimo, eläinlääkäri, käsikirurgi, taksikuski, pankinjohtaja, dosentti, maalaistalon emäntä Etelä-Baijerissa, melkein kaikki (20) lähtivät yliopisto-opintoihin (mitä kukaan ei ollut uskoa). Kukaan ei nyt nousu yli muiden.

Vierailija
406/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi menestynyttä näyttelijää, yksi tv-julkimo, eläinlääkäri, käsikirurgi, taksikuski, pankinjohtaja, dosentti, maalaistalon emäntä Etelä-Baijerissa, melkein kaikki (20) lähtivät yliopisto-opintoihin (mitä kukaan ei ollut uskoa). Kukaan ei nyt nousu yli muiden.

ja vielä lisää:

suurlähettiläs, juristi, eduskunnan tiedottaja,

Vierailija
407/892 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja fiksu. Ei yhtään kiusaajatyyppi. Kuulemma Hesasta valmistuo lääkäriksi. Nyt jo väitellyt tohtori. Hyvä tyyppi.

Vierailija
408/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisen maalaiskunnan ainoan lukion pitkän matikan luokalta on tullut tähän mennessä ainakin 4 tohtoria, joista yksi dosentti. Tosi menestyneitä ja hyväpalkkaisia lisäksi moni, on ekonomia, juristia, kirurgia jne. Kaikilla vähintään amk-tutkinto.

Kemijärvi?

Vierailija
409/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin yksi oli mennyt Saksaan au pairiksi ( tai Itävaltaan ? ). Oli tavannut toisen au pair perheen perhetutun.

Tää Petra oli silloin jo tosi nätti ja superhoikka, tosi mukava ihminen. Vähän tumma, ei todellakaan ole suomalaisen näköinen.

Menivät naimisiin ja Petra meni töihin oppisopimuksella kukkakauppaan. On siinä alassa saanut tunnustusta jne kuuluisia asiakkaita.

On ollut koristelemassa monen julkkiksen häitä jne .

Me Suomessa ei tunneta saksalaisia julkkiksia plus ei ole mikään kehuja tyyppi.

Monet saksalaiset julkkikset tykkäävät hänestä juuri siksi, kun on kaikille Petra, joka tekee kauniita kukja-asetelmia, joka ei juoruile ikinä kenellekään.

En tiedä onko päässyt pisimmälle, mutta asiakaskunta on varakkain.

410/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukioluokkani menestynein on edelleen menestynyt. Johtaa useampaa terveysalan yritystä ja on lääkäri itsekin. Sitten on taas yksi luokkakaveri, joka kärsi pahasta  lukihäiriöstä joka vaikeutti opiskeluita paljon. Ylioppilaaksikin yritti useita kertoja ennen kuin tärppäsi ja koulumenestys oli muutenkin heikohkoa. Hän oli kuitenkin luonteeltaan sitkeä ja niin vaan luki lopulta itsensä juristiksi. 

411/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokka oli aikamoinen jämäluokka, ja meitä pidettiin aikalailla muihin luokkiin verrattuna häirikköinä, ja voin sanoa että aikalaikka me käyttäydyttiinkin oletusten mukaan.

Meillä ei ollut kyllä yhden ainutta "hikaria", korkein keskiarvo 9 luokalta päästessä oli 7.9 yhdellä pojalla  eli revi siitä sitten menestyjiä.. omaa keskiarvoa en edes viitsi tähän laittaa =D

Mitä nyt olen kuullut, niin tehdastyöläistä, kaupankassaa, maaviljelijää, siivousalan esimiestä, joku elämäntapavalmenta, muutama syrjäytynyt, suukeittiön keittäjä, pari itsaria  ja sitä rataa..

Minua itseäni pidettiin aikalailla myös aika luuserina ja tulevana epäonnistujana, ihan pari opettajaa sanoi suoraan, eivätkä kaveritkaan kovin poikenneet siltä linjalta. No, ihmekkös tuo, kotiolojen takia olin aikalailla hukassa.

Lähdin kotoa aika nuorena, ja tein aikamoisen ryhtiliikkeen, en mitään hohodokasta opiskellut, mutta on mulla nyt 3 ammattia.. ja töitä on riittänyt aina, ansaitsenkin ihan hyvin lähemmäs 3000e/kk näppiin. Perhe on ja talo ruuhkasuomessa ja kesämökki saimaan rannalla, kaikki itse ostettuna miehen kanssa. En mitään glamouria elä, mutta asiat on hyvin.

Sitä olen monesti miettinyt, että jos olis vaan antanut mennä, niinkuin monet luokkalaiset, niin missähän räkälässä sitä tänä päivänä istuisin kuola poskella? Mene ja tiedä!?

Vierailija
412/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi, ei ollut päivääkään työtön. Lisäkouluttautunutkin. Hyvin kunnianhimoinen, ahkera ja vastuuntuntoinen ihminen, myös kontrollifriikki.  On edelleen kaunis ja hoikka, pitää huolta kunnostaan. 

Vierailija
413/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä785 kirjoitti:

Meidän luokka oli aikamoinen jämäluokka, ja meitä pidettiin aikalailla muihin luokkiin verrattuna häirikköinä, ja voin sanoa että aikalaikka me käyttäydyttiinkin oletusten mukaan.

Meillä ei ollut kyllä yhden ainutta "hikaria", korkein keskiarvo 9 luokalta päästessä oli 7.9 yhdellä pojalla  eli revi siitä sitten menestyjiä.. omaa keskiarvoa en edes viitsi tähän laittaa =D

Mitä nyt olen kuullut, niin tehdastyöläistä, kaupankassaa, maaviljelijää, siivousalan esimiestä, joku elämäntapavalmenta, muutama syrjäytynyt, suukeittiön keittäjä, pari itsaria  ja sitä rataa..

Minua itseäni pidettiin aikalailla myös aika luuserina ja tulevana epäonnistujana, ihan pari opettajaa sanoi suoraan, eivätkä kaveritkaan kovin poikenneet siltä linjalta. No, ihmekkös tuo, kotiolojen takia olin aikalailla hukassa.

Lähdin kotoa aika nuorena, ja tein aikamoisen ryhtiliikkeen, en mitään hohodokasta opiskellut, mutta on mulla nyt 3 ammattia.. ja töitä on riittänyt aina, ansaitsenkin ihan hyvin lähemmäs 3000e/kk näppiin. Perhe on ja talo ruuhkasuomessa ja kesämökki saimaan rannalla, kaikki itse ostettuna miehen kanssa. En mitään glamouria elä, mutta asiat on hyvin.

Sitä olen monesti miettinyt, että jos olis vaan antanut mennä, niinkuin monet luokkalaiset, niin missähän räkälässä sitä tänä päivänä istuisin kuola poskella? Mene ja tiedä!?

Kunnioitan

Vierailija
414/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä. En ole ollut kenenkään kanssa missään tekemisissä, en ole hakenut heitä facenookista, asun toisella puolella Suomea enkä ole törmännyt yhteenkään entiseen luokkakaveriin.

Vierailija
415/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menestynein" ampui haulikolla naapurinsa kuoliaaksi ja sittemmin hirttäytyi. Opettajan lellikki ja ysin oppilas.

Poika jota tämä menestynein piti silmätikkuna ja jolla ei ollut tavallisesti edes puhtaita vaatteita asustelee Eirassa ja välillä sveitsissä ja Nizzassa omistamissaan asunnoissa. FB-päivityksistä ja äyreistä päätellen ei ole köyhyydestä ollut tietoakaan pitkään aikaan. Opettaja epäili häntä luokan kuullen lievästi kehitysvammaiseksi.

Muut jotain siltä väliltä, ei ole kuin pari jolla normiperhe, volvo ja omakotitalo.

Vierailija
416/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menestys määritellään?

Jos se on taloudellista menestystä, isoja tuloja, voi olla, että se olen minä. Ainakin olen ylimmässä tulodesiilissä.

Pidän kyllä matalaa profiilia kaikkialla, näkyvissä niin vähän kuin mahdollista. Erikoinen ala ja pieni firma työntekijöiden lukumäärällä mitattuna.

Voihan olla, että joku luokkakaveri toimii samoin; päässyt urallaan ja tuloissa tosi korkealle, mutta on hissun kissun?

Sosiaalisesti näkyvämpiä ovat keskikokoisen kaupungin kaupunginjohtaja ja lentokapteeni.

Menestystä on itselleni elää sellaista elämää, jota haluaa elää. Työura on vain pieni osa siitä.

Vierailija
417/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä785 kirjoitti:

Mun luokkakaveri oli myös vst.

Ekan kerran äidiksi 16 vuotiaana. Ei mitään ehkäisyvalistusta keneltäkään ja koulussakaan ei kukaan sanonut. Itse ei tajunnut julkisesti olevansa raskaana. Toinen perään.

Jossain vaiheessa sai extrahuomiota sosiaalityöntekijältä.

Meni päivälukioon, lapset tarhassa. Luki ylioppilaaksi ja siellä vasta tajusi kannattaa opiskella. Kotona ei mitään kannustettu.

Oli työelämässä ns hullunrohkea ja silloin 20 v sitten ei ollut vielä kaikissa naisten paikka.

Kävi reilu 10 v sitten puhumassa meidän vanhassa koulussa. Oli julkisesti haukkunut koulun opettajia. Sanoi lapselle ei ikinä saa sanoa , etenkin opettaja, olet luuseri.

Tytär oli melkoisissa täpinöissä, kun tuli koulusta.

Vielä enemmän oli innoissaan, kun kuuli oltiin samalla luokalla.

Kun lapset olivat pieniä, oltiin paljon lähipuistossa. Siellä oli aina yks tosi ilkeä tyttö.

Vuosia myöhemmin näin hänet vanhempiensa kanssa bussissa. Kunnon juoppoja kumpikin.

Tyttö häpesi silmät päästään

Vierailija
418/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä elämässä menestyminen on? Joku kouluttautuu ns huippuammattiin ja saa hyvän työpaikan, joku ponnistelee vaikeista olosuhteista ja onnistuu elämään ihan hyvää ja kunniallista elämää.

Minusta elämässä on menestynyt silloin kun elää omannäköistänsä elämää ja on itse siihen tyytyväinen ja onnellinen. On koulutus/työ/tulot/parisuhde/lapset/niiden puute sitten mitä tahansa

Vierailija
419/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kuulin entisestä luokan kympin keskiarvon oppilaasta, hän oli tutkijana syöpätutkimuksessa. Kumma kyllä, hän ei ole vielä ollut lääketieteen Nobelin saajien joukossa.

Vierailija
420/892 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tapaukset eri kouluasteilta:

Hiljaisesta tavispojasta tuli menestynyt luonnontieteiden tutkija, mistä olen iloinen.

Toinen menestyjä oli rikkaan perheen lapsi, joka yritti luoda urheilu-uraa siinä onnistumatta. Sen jälkeen isi maksoi lääketieteen opinnot ulkomailla, kun omat kyvyt ei riittänyt lääkikseen pääsyyn kotimaassa.

Toiset menestyy kyvyillä ja toiset taustalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan