Asuntolainaa jäljellä ja ikä
Kommentit (110)
0 e, 45 vuotta. Laina saatiin maksettua kun olin 38 v. Pirkanmaa
32v, 130tonnia (puolet lainasta). Helsinki.
Oma osuus jäljellä olevasta lainasta noin 98 000 €, okt Turun seudulla. Mun ikäni 42 v.
24 000 e on minun osuus, ikää 38 v. Varmasti ihanaa teillä ketkä olette lainanne jo maksaneet! En ota lainaa enää tämän jälkeen, odotan vapaata elämää.
120000 e, oma osuus, Espoo okt-talo, 40v.
Vierailija kirjoitti:
24 000 e on minun osuus, ikää 38 v. Varmasti ihanaa teillä ketkä olette lainanne jo maksaneet! En ota lainaa enää tämän jälkeen, odotan vapaata elämää.
Mikä siinä lainassa ahdistaa? Meillä oli vanhan asunnon vuokra 850€/kk (45m2), oman asunnon lyhennys on nykyään 800€/kk (97m2). Jossain on kuitenkin pakko asua ja omalla kohdallani tein mielestäni hyvän vaihdon. Itseä ei ole kertaakaan laina ahdistanut.
20 800€ parintalonpuolikkaasta Espoossa. Kohta laina Kasvaa kun aletaan rakentamaan omakotitaloa Helsingin puolelle.
N36
70 000e Hämeenlinna, 25v. (2019 rakennettu pieni omakotitalo.)
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa myös missä teillä on se asunto.
Onko sillä väliä onko 300k€ kartano keskisuomessa vai 300k€ 2h neuvostobunkkeri helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä väliä onko 300k€ kartano keskisuomessa vai 300k€ 2h neuvostobunkkeri helsingissä?
On sillä väliä. Sen kartanon maksaja on 35-vuotiaana velaton koska ei tarvitse asuntoa vaihtaa, kun se kaksiossa nyt asuva on velkainen vielä 60-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä lainassa ahdistaa? Meillä oli vanhan asunnon vuokra 850€/kk (45m2), oman asunnon lyhennys on nykyään 800€/kk (97m2). Jossain on kuitenkin pakko asua ja omalla kohdallani tein mielestäni hyvän vaihdon. Itseä ei ole kertaakaan laina ahdistanut.
Olen tottakai tyytyväinen että asunto on oma koska vuokrat on tosiaan nykyisin kalliimmat kuin meidän lainan lyhennys.
Mutta onhan se taloudellisesti mahtavaa, kun lainaa ei ole ja maksat vaon yhtiövastiketta. Sitä odotan. Se antaa vapauden mm. työn suhteen paremmin - teenkö täyttä päivää vai riittäisikö vähemmän. Tai jos tulot säilyy samana niin rahaa jää oikeasti mukava määrä enemmän käyttöön.
22 000€ ja 44v.
Tosin kohta mahdollisesti 0€ tai vain muutamia tuhansia, riippuu paljonko laitamme ensikuussa tilille tulevasta perinnöstä asuntolainaan. Yhtäkaikki, tuo 0€ toteutuu viimeistään ensivuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sillä väliä. Sen kartanon maksaja on 35-vuotiaana velaton koska ei tarvitse asuntoa vaihtaa, kun se kaksiossa nyt asuva on velkainen vielä 60-vuotiaana.
Miksi hän on vielä velkainen? Asun kaksiossa eikä minulla ole mitään aukomusta muuttaa tästä toiseen asuntoon. Huoneistoon kuuluu terassi, piha sekä metsäpuisto vieressä ja kaikki mahdolliset palvelut.
75000e, ikä 38v, Kallio Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hän on vielä velkainen? Asun kaksiossa eikä minulla ole mitään aukomusta muuttaa tästä toiseen asuntoon. Huoneistoon kuuluu terassi, piha sekä metsäpuisto vieressä ja kaikki mahdolliset palvelut.
Oletettavasti on, mikäli perustaa perheen ja hankkii lapsia.
Mikäli ei, niin turhaan sitä itselleen kartanoa ostaa. Sitten keskusuomalaisella on lainaa 80 t, ja kaksiossa 200 t.
Lainoja aika tasan 210.000 euroa. Takaisinmaksuaikaa tasaisen vauhdin taulukolla 7 vuotta mutta maksan nopeammin pois. Tavoitteena jäädä eläkkeelle noin neljän vuoden päästä ja silloin sijoitusasunnot tuottaa lisätuloja. Mitäs mä olenkaan, 54 kai.
62 000 oma osuus, 29v. (Uusimaa, omakotitalo hehtaarin metsätontilla)
Hienoa ettei ole pakko myydä! Lahden asuntomarkkinat ovat vain hieman haasteelliset!