Asuntolainaa jäljellä ja ikä
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
24 000 e on minun osuus, ikää 38 v. Varmasti ihanaa teillä ketkä olette lainanne jo maksaneet! En ota lainaa enää tämän jälkeen, odotan vapaata elämää.
Vapaata elämää? Ei ainakaan oma "vapaus" alkanut asuntolainan loppumisesta. Muut elämisen kulut ovat isompia, ja niihin pitää rahat löytyä joka kuukausi. Rahan orjiahan tässä ollaan, eikä se laina ole kuin yksi palanen isossa palapelissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma osuus 52 000. 29.
Asuntolainoissa ei ole mitään "omaa osuutta". Jos olette ottaneet lainan yhdessä niin silti kumpikin vastaa ihan koko lainan summasta yksin. Jos toinen ei hoidakaan "omaa osuuttaan" niin se on sitten toisen maksettava. Kannattaa lukea ne paperit ennen kuin allekirjoittaa
Jos on kaksi ihmistä maksamassa, niin onhan siinä oma osuus. Muutenhan pitäisi kaikkien takaajienkin olettaa, että joutuvat velan maksamaan ja ilmoittamaan sen omana velkanaan.
Kaikkien takaajien PITÄÄKIN olettaa että joutuu maksamaan koko lainan, jos huonosti käy. Kyllä se on rasite ja tulee ottaa huomioon omaa maksukykyään arvioitaessa.
Asunnosta lainaa 165000 ja mökistä 260000. Ollaan 50 (minä) ja 52 (mies). Asunto Helsingissä, mökki Sipoon puolella.
Viime vuonna loppui eli 0€. Minä 38v. ja mieheni 41v.
Yhteensä 350k€. Minä 34, mies 33.
Oma osuus 52 000, ikää 55v.