Asuntolainaa jäljellä ja ikä
Kommentit (110)
37 000 e, 44v., pikkukaupungissa länsirannikolla.
2 asuntoa pääkaupunkiseudulla. Toisessa lainaa 13 vuotta ja toisessa 18.
Ikää 41.
Surkea eläke tiedossa, joten pakko oli jotakin keksiä.
Sijoitusasunnon velka reilut 24k, Vaasa. Tarkoitus ostaa kuukauden sisällä toinen sijoitusasunto pk-seudulta ja siihen otan lainaa n. 200k. Ikä 59 vuotta. Eläkkeelle 6 vuoden päästä.
En tiedä onko tässä mitään järkeä, mutta en halua pelata osakemarkkinoilla enkä myöskään makuuttaa rahaa nollakorkoisilla tileillä.
Oma osuus 18 000e. Ikää 48v. Okt Lahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24 000 e on minun osuus, ikää 38 v. Varmasti ihanaa teillä ketkä olette lainanne jo maksaneet! En ota lainaa enää tämän jälkeen, odotan vapaata elämää.
Mikä siinä lainassa ahdistaa? Meillä oli vanhan asunnon vuokra 850€/kk (45m2), oman asunnon lyhennys on nykyään 800€/kk (97m2). Jossain on kuitenkin pakko asua ja omalla kohdallani tein mielestäni hyvän vaihdon. Itseä ei ole kertaakaan laina ahdistanut.
Sama homma eli ei ole koskaan laina ahdistanut. Sieltä se menee tililtä sännöllisesti. Sen sijaan ahdistaisim, jos asuisin asunnossani vuokralla. Kulut olisvat heti 500 euroa kalliimpia kuin nykyiset kulut.
39v ja noin 7000e. Iso talo maalla.
Oma osuus n. 130 000e. Ikää 27v ja talo sijaitsee Keravalla
Asuntolainaa 120 000 ja mökkilainaa 15 000. Yhdessä miehen kanssa, 30v ja 36v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
24 000 e on minun osuus, ikää 38 v. Varmasti ihanaa teillä ketkä olette lainanne jo maksaneet! En ota lainaa enää tämän jälkeen, odotan vapaata elämää.
Mikä siinä lainassa ahdistaa? Meillä oli vanhan asunnon vuokra 850€/kk (45m2), oman asunnon lyhennys on nykyään 800€/kk (97m2). Jossain on kuitenkin pakko asua ja omalla kohdallani tein mielestäni hyvän vaihdon. Itseä ei ole kertaakaan laina ahdistanut.
Jos elämä menisikin niin, että aina on takuuvarma työpaikka ja tulotaso pysyisi samana laina ei ahdistaisi. - ap
Omasta kodista n. 10000 ja kahdesta sijoitusasunnosta yht 120000, tämä siis minun osuuteni. Ikää 46 ja pääkaupunkiseutu.
En ole koskaan pitänyt lainaa minään kahleena, mutta toki on mukava ajatus, että eläkkeellä asumisen kulut ovat huomattavasti pienemmät kuin nyt.
270 K Helsinki, ikää 52. Asunnon arvo n. 400 K, lisäksi velaton sijoitusasunto n. 130 K.
125 000 eur ja olen 50 v. Asun ulkomailla.
Laina on maksettu loppuun muutama vuosi sitten, olen 49v. Kerrostalo Jyväskylä.