Asuntolainaa jäljellä ja ikä
Kommentit (110)
0€, 33v. Oulun seutu. Vuosi tässä tilanteessa, asunnon arvo 280k
Noin 40t puoliksi miehen kanssa. Ikää 41v. Okt Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma osuuteni on 110 000€. Laina on suht tuore, koska talokin on vasta vuoden vanha. Sen arvo on tosin melkein tuplat lainan määrästä.
N38, Lahti
Tsemppiä vaan myyntiin jos aiot okt:sta saada yli 400 000. Toivottavasti on omaa rantaa tai neliöitä yli 300, silti myyntiaika voi olla pitkä. Sorry. Me saatiin 165m2 omalla tontilla myytyä loppujen lopuksi 255 000e, kyllä hermoja kiristi..
Juuri rakennutin 420ke talon, 7h+k, 198neliötä.
Ihan normaali on 400 000 e UUSI talo Jyväskylän seudulla. Tästä vierestä juuri myyty 430ke ja 415ke talot.
Jossain Padasjoella varmaan 400ke talo on mahdottomuus.
100000e
Omistus 1/1
Varsinais-suomi
N34
600 000 yhdessä miehen kanssa. Säästöjä on yli tuon mutta verotuksen vuoksi ei kannata maksaa lainaa pois. Ei asuta Suomessa. Ikää molemmilla 44.
0€, tuli kuitattua tämän vuoden tammikuussa, Turku.
15000€ kakkosasuntoon, Oulu.
47v
Vierailija kirjoitti:
600 000 yhdessä miehen kanssa. Säästöjä on yli tuon mutta verotuksen vuoksi ei kannata maksaa lainaa pois. Ei asuta Suomessa. Ikää molemmilla 44.
Mitä veroja lainan ennakkoon maksamisesta tulee?
Mitä tuo kertoo kenenkään taloudellisesta tilanteesta, kun ei tiedetä mikä on asunnon arvo tai muu nettovarallisuus?
Olen kertaalleen jo maksanut asuntolainani pois, nyt mulla on uudesta kodista lainaa n. 95 000€. Ikää 43v.
Tämän lisäksi on säästöjä ja sijoituksia hiukan vajaa 200 000€, asuntolainaa ei kannata maksaa pois matalan korkotason vuoksi. Rahat tuottavat paremmin muualla kuin oman asunnon seinissä.
78 000, puolison kanssa, pääkaupunkiseutu, 41v
0 euroa viimeiset 30 vuotta, 65 olen nyt, pohjois-pohjanmaa, nyt uusi rivarin päätykolmio 85 m2, yksin asun.
330 000 lainaa omakotitalosta yksin minulla, ikä 45 v. Talo myyntiin sitten kun lapset muuttavat pois muutaman vuoden päästä niin pääsee lainastakin eroon.
Vierailija kirjoitti:
Oma osuus 52 000. 29.
Asuntolainoissa ei ole mitään "omaa osuutta". Jos olette ottaneet lainan yhdessä niin silti kumpikin vastaa ihan koko lainan summasta yksin. Jos toinen ei hoidakaan "omaa osuuttaan" niin se on sitten toisen maksettava. Kannattaa lukea ne paperit ennen kuin allekirjoittaa
60 000 euroa ja olen 46v. Omakotitalo Uusimaa ja mökki. Ongelmana on se, että tarvitsisin ison remonttilainan ja uuden auton eli noin 50 000 euroa lisää lainaa. Ei tämän ikäisenä enää huvita ja syksyllä on tiedossa lomautukset ja yt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma osuus 52 000. 29.
Asuntolainoissa ei ole mitään "omaa osuutta". Jos olette ottaneet lainan yhdessä niin silti kumpikin vastaa ihan koko lainan summasta yksin. Jos toinen ei hoidakaan "omaa osuuttaan" niin se on sitten toisen maksettava. Kannattaa lukea ne paperit ennen kuin allekirjoittaa
Jos on kaksi ihmistä maksamassa, niin onhan siinä oma osuus. Muutenhan pitäisi kaikkien takaajienkin olettaa, että joutuvat velan maksamaan ja ilmoittamaan sen omana velkanaan.
31v. ja jäljellä jotain 90 000 minun osuudestani
No sitten on syytä ahdistua, mutta ei sitä kannata etukäteen murehtia. Muuten sitä murehtii asioita kahteen kertaan.