Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että tupakoivat ja viiniä lipittävät, rusinaksi ruskettuneet "harmaa pantteri"-tädit ovat niitä terveimpiä ja elämäänsä tyytyväisimpiä!!

Vierailija
20.07.2020 |

Mikähän siinä on. Taidampa opetella viininjuonnin ja kessuttelun.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen havainto pitää minunkin mielestäni paikkansa. Ja tosiaan ovat paljon hyvävointisemman, aktiivisemman ja tasapainoisemman oloisia kuin monet ultraterveellistä elämää viettävät kanssasisarensa.

Totta kai yhtä moni myös sairastuu ylenpalttisen kessuttelun ja alkoholin kanssa läträämisen takia mutta varsinkin alkoholin kohdalla olen huomannut, että he ovat yleensä olleet joko alakuloisia juoppoja tai sellaisia, jotka tulevat viinasta aggressiivisiksi. Nämä iloiset otetaan kuppia ja nautitaan elämästä -ihmiset ovat mennä porskuttaneet vielä kahdeksankymppisinäkin mutta niille, joiden juominen on ollut pakonomaista ja pahaa oloa vahvistavaa, on saattanut noutaja tulla jo viiden-kuudenkympin tienoilla.

Vierailija
22/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse oon ollut 20 v alkoholin suurkuluttajae, syön pelkkää roskaruokaa, olen lihava ollut jostain 35 vuotiaasta. Ei ikinä edes räkätauteja, ei väsytä, ei mitään. Ja outoa kyllä aika paljon tuttavapiirissäni samanlaiset epäterveellisesti elävä t porskuttaa vaikka pitäisi olla riskit moneenkn sairauteen kovat. Sitten taas on jatkuvasti kipeitä ja jopa syöpään nuorena kuolleita sukulaisia ja tuttuja, jotka on ollet tosi terveystietoisia aina, syövät hyvin, kroppa timmissä kunnossa.

Minusta nämä puheena olevat rusinaksi ruskettuneet leidit ovat aina hoikkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta. Näillä tädeillä on tupakan ja viinin mataloittama ääni, tupakkayskään ja karseasti ryppyjä tupakasta ja auringosta, ennen aikojaan vanhentuneita.

Vierailija
24/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen ( terveiden) vanhusten parissa ja täytyy sanoa että kunnolliset mummelit ovat umpitylsiä. Pelkkää sauvakävelyä ja marjastamista ja puutarhanhoitoa. Poikkeuksena jotkut tosi älykkäät maailmaa kierrelleet tapaukset. Våhän vähemmän kunnollisten kanssa on taatusti hauskempaa, vähän seikkailumieltä ja ehkä vähän vähemmän sovinnaisia juttuja.

Vierailija
25/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oikeasti pitää paikkansa. Vähäinen määrä alkoholia on myös aivojen terveydelle ja muistille parempi asia kuin absolutismi. Rusketus takaa paremman D-vitamiinin saannin ja pienet paheet liittyvät siihen, ettei olla niin ahdistavan tiukkapipoisia. Kyseisen tyyppiset naiset ovat yleensä tosiaan sosiaalisia, avoimia, rentoja ja elämäniloisia.

Vierailija
26/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatkohan ne viininlipittäjä-rusinat yksineläjiä? Ehkä ne on siksi tyytyväisempiä. Ei oo miestä riesana 😂

Vierailija
27/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se tupacci pois tuosta. Saisi vaikka jo kieltää koko pazkan ..

Zincc

Älä ala häiriköimään kanssaihmisiä. Älä ole niin TYHM..MÄ !!

'

Vierailija
28/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse oon ollut 20 v alkoholin suurkuluttajae, syön pelkkää roskaruokaa, olen lihava ollut jostain 35 vuotiaasta. Ei ikinä edes räkätauteja, ei väsytä, ei mitään. Ja outoa kyllä aika paljon tuttavapiirissäni samanlaiset epäterveellisesti elävä t porskuttaa vaikka pitäisi olla riskit moneenkn sairauteen kovat. Sitten taas on jatkuvasti kipeitä ja jopa syöpään nuorena kuolleita sukulaisia ja tuttuja, jotka on ollet tosi terveystietoisia aina, syövät hyvin, kroppa timmissä kunnossa.

Minusta nämä puheena olevat rusinaksi ruskettuneet leidit ovat aina hoikkia.

Sama tuli mieleen.

Hoikkia ruskettuneita ja rentoja "hupakkoja" (viisaita naisia).

Vierailija
29/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep

Vierailija
30/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten ihmisten elimistö ei ilmoittele hyvissä ajoin, että nyt ollaan menossa huonoon suuntaan. Se vakava sairaus voi iskeä keski-iässä aivan yhtäkkiä ja silloin on monesti jo myöhäistä korjata elämäntapoja parempaan suuntaan.

Vierailija
31/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset "kunnolliset" tyypit on kyllä rasittavimpia. Rempseitä mummoja enemmän ja tiukkapipoja vähemmän.

Vierailija
32/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan sellaiseks mummoks ja vieläpä sellaseks värimummoks höystettynä lepardikuosilla. En oo vielä vaan päättänyt väriä. Violetti on vahvoilla tällä hetkellä. Sit mä vietän talvet Espanjassa ja rusketun ja juon Sangriaa samanhenkisten kanssa.

Vierailija
33/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi 53 v, joka ei jaksa stressata enää, kuka minusta on mitä mieltä. Voi olla, että elämää lyhenee näillä elintavoilla, mutta mielummin lyhyempi ja rennompi. En odota enää elämältä mitään, teen itse oloni mahdolisimman mukavaksi. 

Vierailija
34/68 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pistän vielä paremmaksi. Isäni ja puolisonsa ovat 80+ ikäisiä. Edelleen veneilevät, ja aamu alkaa puolisollaan klo 6:30 mereen pulahduksella, jonka jälkeen nautitaan "ögon öppnaret", eli päivän ensimmäiset lonkerot/oluet.

Kumpikaan EI ole hoikkia todellakaan, ei erityisen lihaviakaan, mutta varmasti molemmat ylipainon puolella. Aurinkoa on otettu viimeiset 65 vuotta, isäni polttanut saman ajan. Molemmat myös laskennallisesti alkoholin suurkuluttajia, mutta kumpikaan ei ole alkoholisti. 

Ja molemmat varsin vetreitä, isäni kävi tovi sitten laajassa verenkuvassa, ja lääkäri totesi, että harvoin näkee näin hyviä veriarvoja tuon ikäisellä ilman mitään lääkityksiä.

Kuitenkin haluan todeta, että molemmilla on myös sellaisia terveyttä suojaavia asioita, joita harvoin lasketaan. Kumpikaan ei todellakaan käy missään kuntosaleilla tai lenkkeile, mutta molemmat ovat jaloillaan koko päivän, hoidellen pihaa ja puuhaillen verstaassa. Hirveän moni nykypäivän liikunnallinen ihminen on lopulta aika yksitoikkoisesti ja rykäyksissä sitä liikuntaa nimenomaan suorittava, mutta arkiaktiivisuus on vähäistä. Ja lopulta se on aina se arkiaktiivisuus, joka on tärkeintä.

Toinen asia on ruokavalio. Kumpikaan ei todellakaan ole minkäänlaisilla dieeteillä, vaan isäni puoliso on varsin loistava ruoanlaittaja, ja tekee ihanaa ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ei todellakaan mitään puolivalmisteita tai eineksiä, vaan aina kunnon pottua ja lihaa, kermaa ja lopulta aika vähän kasviksia. Mutta liha on yleensä riistaa, ja erityisen paljon syövät kalaa. Mitään herkkuja eivät erityisemmin syö, mutta jos jälkkäriä on, niin toki syövät. Eli eivät ole mitään sokerinatsejakaan, heitä vaan enemmän miellyttää kunnon ruoka.

Ovat iloisia ja onnellisia, elämänmyönteisiä ja varsin stressittömiä. Vielä kun itse yltäisi samaan.

Vierailija
35/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu taidan tietää naistyypin. :D Itsekin ihan tykkään heistä. Mutta tässä vähän omia havaintojani: ovat aika tunne-ihmisiä, kokevat ilot ja surut voimakkaasti, mutta uskoutuvat näistä lähinnä lähimmille ystävilleen. Heillä voi olla hankaliakin murheita ihmissuhde-rintamalla, ja joskus joku paha terveys-huolikin - mutta itkut itketään ja kiukut raivotaan, ja sitten taas jatketaan eteenpäin rempseähti naureskellen. Vähän kateeksi käy. Itse olen loivasti reagoiva velloja. Mun mielestä näissä naisissa on oma pieni tragediansa, ovat jollain tapaa vähän oman roolinsa vankejakin.

Vierailija
36/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatkohan ne viininlipittäjä-rusinat yksineläjiä? Ehkä ne on siksi tyytyväisempiä. Ei oo miestä riesana 😂

Voivat hyvin olla parisuhteessakin. Jos luit aiemmin, niin kuvailtiin kaunattomia, ilman katkeruutta eläviä zen-ihmisiä. Siihen ei tuollainen sukupuoliviha sovi.

Vierailija
37/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni, leskimies, on deittaillut tuon sukupolven naisia. Yksi oli kamala tiukkapipo, räsymattoja maanisesti oikova terveysfanaatikko. Saarnasi muille miten tärkeää on saada hyvä virka ja omata hyvät elintavat.Hän sai syövän ja kuoli nopeasti.

Uusi nainen oli tälläinen ruskettunut viiniä litkivä kesämekkotäti. Olin ihan ihmeissäni, hän vaikutti niin paljon ikäistänsä nuoremmalta, oli hauskaa seuraa eikä puuttunut muiden asioihin. Tykkäsi käydä kivoissa paikoissa ja kokea eri elämyksiä. Oli elänyt värikkään elämän.Mutta pian alkoi paljastua että hänellä oli alkava alkoholidementia. Hauskanpito muuttui huolestuttaviksi sekoiluiksi. Hänen ja isäni suhde päättyi myrskyisään eroon.

Vierailija
38/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan näille olemassa mies-vastineensakin? Itselleni tulee mieleen yksi sukulaismies.

Vierailija
39/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksinhuoltajat, äidit ja isät on onnellisempia tuskaisten vuosien jälkeen. Se on totta.

Vierailija
40/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni äiti, pian 60 v, polttanut yli 40 vuotta ja nautiskelee alkoholia silloin tällöin. Näyttää nuorekkaammalta kuin moni ikäisensä ja aina iloinen ihmistyyppi. Eikä minkään sortin kremppaa kropassa.