Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että tupakoivat ja viiniä lipittävät, rusinaksi ruskettuneet "harmaa pantteri"-tädit ovat niitä terveimpiä ja elämäänsä tyytyväisimpiä!!

Vierailija
20.07.2020 |

Mikähän siinä on. Taidampa opetella viininjuonnin ja kessuttelun.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavat nauttia elämästä.

Vierailija
42/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin näen, että mun isosisko on tuollainen vanhana. Tosin sellainen metalli-versio ja viinin lipittelyn lisäksi polttelisi silloin tällöin pilveä.

Sisko on ollut nyt viikon kesälomalla ja se on kuulemma sujunut lähinnä omalla terassilla istuen, viiniä juoden, välillä poltellen ja läppäriltä keikkoja katsoen. Olen käynyt hänen luonaan pari kertaa ja aina päällä jotku mustat kiiltäväpintaiset legginssit ja bändi-paita. Sisko on aina hyvällä tuulella ja todellakin hänellä on ihan parhaat jutut. Ikää siskolla on vasta 35 -vuotta, mutta suunta on lupaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ottaa ihan hitosti päähän tupakan demonisointi täällä Suomessa. Hinta törkeän kallis tänä päivänä (n 8€ / aski). Ahneus osuu vielä Suomessa omaan nilkkaan, kun rajojen takaa tuodaan halvempaa tupakkaa. Virossa kartonki tupakkaa on n. 40€, Suomessa melkein 80€. Älytöntä.

Vierailija
44/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäitini on 96-vuotias. Ottaa hörpsyjä harva se päivä. Muisti toimii. Tupakkaa ei ole polttanut koskaan. Osaa mm. luetella ministerit tuosta vaan ja muutenkin seuraa politiikkaa.

Vierailija
45/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin kaljaa kittaavat isovatsaiset hopeiset ketut ovat myös kaikkein terveimpiä miehiä.

Vierailija
46/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se ne rutkasti alkoa käyttävät ja tupakoijat tunnistaa jo naamasta ja äänestä. Itseasiassa näyttävät ikäisiään vanhemmilta. Tää nyt tuntuu olevan joku alkoholistien ja ketjupolttajien ylistysketju.

Vierailija
47/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se ne rutkasti alkoa käyttävät ja tupakoijat tunnistaa jo naamasta ja äänestä. Itseasiassa näyttävät ikäisiään vanhemmilta. Tää nyt tuntuu olevan joku alkoholistien ja ketjupolttajien ylistysketju.

Niin onhan ne hyvällä tuulella kun pysyy humalatilassa tai kun ei tarvi ajatella muuta kuin lipittää alkoa. Kuka oikeasti haluaa elämän, jonka pääsisältö on alkoholi ja tupakka paitsi ehkä alkoholistit?

Vierailija
48/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyihän tähänkin hyvän fiiliksen ketjuun "kunnon Täti" moralisoimaan ja paheksumaan. Ihan rauhassa, veikkaan, että elämäni on mukavampaa kuin tämän kommentoijan.

Vierailija
49/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan ne hyvällä tuulella kun pysyy humalatilassa tai kun ei tarvi ajatella muuta kuin lipittää alkoa. Kuka oikeasti haluaa elämän, jonka pääsisältö on alkoholi ja tupakka paitsi ehkä alkoholistit?

Humalatilasta ja hyväntuulisuudesta sen verran, että yleensä ne muutenkin peruspositiiviset ja jo valmiiksi hyvällä tuulella olevat ovat sitä myös alkoholia juotuaan. Jos ihmisellä taas on joitain käsittelemättömiä kaunoja, traumoja, surua tai vihantunteita, niin alkoholi ennemminkin työntää nämä tunteet pintaan. Alun nousuhumala saa kyllä olon tuntumaan kevyemmältä mutta vähänkään enemmän jos ottaa, niin kyllä sieltä sielun syövereistä yleensä ryöpsähtää ja kunnolla.

Tulee mieleen eräs entinen kaverini, jolla oli paljon ongelmia mm. syömishäiriöitä, masennusta ja ylipäätään huonon itsetunnon kanssa painimista. Alkoholia otettuaan normaalisti hiljaisesta mutta ihan miellyttävästä ihmisestä kuoriutui huutava ja raivoava hirviö, joka ei tosiaan säästellyt sanojaan, jotta pääsisi iskemään toisten arkoihin kohtiin tai muuten vaan haastamaan riitaa. Juomisensa loppuvaiheessa jo kaksi tuoppia riitti siihen, että hänen riivaajansa pääsivät valloilleen.

Vierailija
50/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ilonpilaamista! Työskentelen vanhustenhuollossa, jossa keuhkoahtaumatauti, keuhkosyöpä, maksasairaudet, alkoholidementia ym. sekä näihin liittyvät masennus ja ahdistus ovat arkipäivää. Itku pitkästä ilosta.

Vierailija
51/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää ilonpilaamista! Työskentelen vanhustenhuollossa, jossa keuhkoahtaumatauti, keuhkosyöpä, maksasairaudet, alkoholidementia ym. sekä näihin liittyvät masennus ja ahdistus ovat arkipäivää. Itku pitkästä ilosta.

Kaikki mainitsemasi asiat voi saada ihminen joka on raivoraitis ja tupakoimaton.

Vierailija
52/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on semmosta antautumista sille totuudelle, että ei tästä tule enää lasta eikä paskaa. Eräänlaista zeniyttä.

Osuva analyysi. Madge Benidormista on just tällanen.

Vierailija
53/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakohta on enemmän kuoleman tai vanhenemisenpelkoista sorttia. Epäterve elämäntapa vapauttaa pelosta, kun antaa itselleen luvan hyväksyä rajallisuutensa.

Vierailija
54/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakohta on enemmän kuoleman tai vanhenemisenpelkoista sorttia. Epäterve elämäntapa vapauttaa pelosta, kun antaa itselleen luvan hyväksyä rajallisuutensa.

Vierailija
55/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse oon ollut 20 v alkoholin suurkuluttajae, syön pelkkää roskaruokaa, olen lihava ollut jostain 35 vuotiaasta. Ei ikinä edes räkätauteja, ei väsytä, ei mitään. Ja outoa kyllä aika paljon tuttavapiirissäni samanlaiset epäterveellisesti elävä t porskuttaa vaikka pitäisi olla riskit moneenkn sairauteen kovat. Sitten taas on jatkuvasti kipeitä ja jopa syöpään nuorena kuolleita sukulaisia ja tuttuja, jotka on ollet tosi terveystietoisia aina, syövät hyvin, kroppa timmissä kunnossa.

Lähdet varmaan laakista, etkä jää kitumaan.

Vierailija
56/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse oon ollut 20 v alkoholin suurkuluttajae, syön pelkkää roskaruokaa, olen lihava ollut jostain 35 vuotiaasta. Ei ikinä edes räkätauteja, ei väsytä, ei mitään. Ja outoa kyllä aika paljon tuttavapiirissäni samanlaiset epäterveellisesti elävä t porskuttaa vaikka pitäisi olla riskit moneenkn sairauteen kovat. Sitten taas on jatkuvasti kipeitä ja jopa syöpään nuorena kuolleita sukulaisia ja tuttuja, jotka on ollet tosi terveystietoisia aina, syövät hyvin, kroppa timmissä kunnossa.

Samaa ajattelin. Jotkut käyvät avariinsa lääkärillä, on vaivaa siellä ja täällä. Kuitenkin elävät kurinalaisesti ja terveellisesti.

En siis nyt aliarvioi todellisia vakavia sairauksia.

Niinpä. Tiedän 2 sisarusta joista toinen polttaa ja juo alkoholia silloin tällöin, molemmat yli 50-vuotiaita, normaalipainoisia ihmisiä. Tupakoimattomalla esim. verenpainelääkitystä yms, tupakoijalla ei mitään vaivoja.

Vierailija
57/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se on semmosta antautumista sille totuudelle, että ei tästä tule enää lasta eikä paskaa. Eräänlaista zeniyttä.

Osuva analyysi. Madge Benidormista on just tällanen.

"Olen näyttänyt tältä vuodesta 1986."

Vierailija
58/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin. Jotkut käyvät avariinsa lääkärillä, on vaivaa siellä ja täällä. Kuitenkin elävät kurinalaisesti ja terveellisesti.

En siis nyt aliarvioi todellisia vakavia sairauksia.

Niinpä. Tiedän 2 sisarusta joista toinen polttaa ja juo alkoholia silloin tällöin, molemmat yli 50-vuotiaita, normaalipainoisia ihmisiä. Tupakoimattomalla esim. verenpainelääkitystä yms, tupakoijalla ei mitään vaivoja.

Vielä. Monet ei myönnä. Syöpäkääryle savuaa ja viini virtaa loppuun asti, vaikka vähän kirpaisisi.

Vierailija
59/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alan sellaiseks mummoks ja vieläpä sellaseks värimummoks höystettynä lepardikuosilla. En oo vielä vaan päättänyt väriä. Violetti on vahvoilla tällä hetkellä. Sit mä vietän talvet Espanjassa ja rusketun ja juon Sangriaa samanhenkisten kanssa.

Oon varmaan sun naapuri siellä, tuut sitte mun parvekkeelle ottamaan viiniä. Pyydetään tästä ketjusta toi metalli-mummoksi muuttuva sisko kans.

Vierailija
60/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mainitsemasi asiat voi saada ihminen joka on raivoraitis ja tupakoimaton.

Paitsi sen alkoholidementian.