Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu että tupakoivat ja viiniä lipittävät, rusinaksi ruskettuneet "harmaa pantteri"-tädit ovat niitä terveimpiä ja elämäänsä tyytyväisimpiä!!

Vierailija
20.07.2020 |

Mikähän siinä on. Taidampa opetella viininjuonnin ja kessuttelun.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse oon ollut 20 v alkoholin suurkuluttajae, syön pelkkää roskaruokaa, olen lihava ollut jostain 35 vuotiaasta. Ei ikinä edes räkätauteja, ei väsytä, ei mitään. Ja outoa kyllä aika paljon tuttavapiirissäni samanlaiset epäterveellisesti elävä t porskuttaa vaikka pitäisi olla riskit moneenkn sairauteen kovat. Sitten taas on jatkuvasti kipeitä ja jopa syöpään nuorena kuolleita sukulaisia ja tuttuja, jotka on ollet tosi terveystietoisia aina, syövät hyvin, kroppa timmissä kunnossa.

Samaa ajattelin. Jotkut käyvät avariinsa lääkärillä, on vaivaa siellä ja täällä. Kuitenkin elävät kurinalaisesti ja terveellisesti.

En siis nyt aliarvioi todellisia vakavia sairauksia.

Niinpä. Tiedän 2 sisarusta joista toinen polttaa ja juo alkoholia silloin tällöin, molemmat yli 50-vuotiaita, normaalipainoisia ihmisiä. Tupakoimattomalla esim. verenpainelääkitystä yms, tupakoijalla ei mitään vaivoja.

Vielä. Monet ei myönnä. Syöpäkääryle savuaa ja viini virtaa loppuun asti, vaikka vähän kirpaisisi.

Isäkään ei sairastanut syöpää mihin kuoli.

Vierailija
62/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Itse oon ollut 20 v alkoholin suurkuluttajae, syön pelkkää roskaruokaa, olen lihava ollut jostain 35 vuotiaasta. Ei ikinä edes räkätauteja, ei väsytä, ei mitään. Ja outoa kyllä aika paljon tuttavapiirissäni samanlaiset epäterveellisesti elävä t porskuttaa vaikka pitäisi olla riskit moneenkn sairauteen kovat. Sitten taas on jatkuvasti kipeitä ja jopa syöpään nuorena kuolleita sukulaisia ja tuttuja, jotka on ollet tosi terveystietoisia aina, syövät hyvin, kroppa timmissä kunnossa.

Samaa ajattelin. Jotkut käyvät avariinsa lääkärillä, on vaivaa siellä ja täällä. Kuitenkin elävät kurinalaisesti ja terveellisesti.

Niinpä. Tiedän 2 sisarusta joista toinen polttaa ja juo alkoholia silloin tällöin, molemmat yli 50-vuotiaita, normaalipainoisia ihmisiä. Tupakoimattomalla esim. verenpainelääkitystä yms, tupakoijalla ei mitään vaivoja.

Vielä. Monet ei myönnä. Syöpäkääryle savuaa ja viini virtaa loppuun asti, vaikka vähän kirpaisisi.

Voiko jollakin mennä oikeasti noin paljon tunteisiin, että tupakoija voi olla vaivaton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pistän vielä paremmaksi. Isäni ja puolisonsa ovat 80+ ikäisiä. Edelleen veneilevät, ja aamu alkaa puolisollaan klo 6:30 mereen pulahduksella, jonka jälkeen nautitaan "ögon öppnaret", eli päivän ensimmäiset lonkerot/oluet.

Kumpikaan EI ole hoikkia todellakaan, ei erityisen lihaviakaan, mutta varmasti molemmat ylipainon puolella. Aurinkoa on otettu viimeiset 65 vuotta, isäni polttanut saman ajan. Molemmat myös laskennallisesti alkoholin suurkuluttajia, mutta kumpikaan ei ole alkoholisti. 

Ja molemmat varsin vetreitä, isäni kävi tovi sitten laajassa verenkuvassa, ja lääkäri totesi, että harvoin näkee näin hyviä veriarvoja tuon ikäisellä ilman mitään lääkityksiä.

Kuitenkin haluan todeta, että molemmilla on myös sellaisia terveyttä suojaavia asioita, joita harvoin lasketaan. Kumpikaan ei todellakaan käy missään kuntosaleilla tai lenkkeile, mutta molemmat ovat jaloillaan koko päivän, hoidellen pihaa ja puuhaillen verstaassa. Hirveän moni nykypäivän liikunnallinen ihminen on lopulta aika yksitoikkoisesti ja rykäyksissä sitä liikuntaa nimenomaan suorittava, mutta arkiaktiivisuus on vähäistä. Ja lopulta se on aina se arkiaktiivisuus, joka on tärkeintä.

Toinen asia on ruokavalio. Kumpikaan ei todellakaan ole minkäänlaisilla dieeteillä, vaan isäni puoliso on varsin loistava ruoanlaittaja, ja tekee ihanaa ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ei todellakaan mitään puolivalmisteita tai eineksiä, vaan aina kunnon pottua ja lihaa, kermaa ja lopulta aika vähän kasviksia. Mutta liha on yleensä riistaa, ja erityisen paljon syövät kalaa. Mitään herkkuja eivät erityisemmin syö, mutta jos jälkkäriä on, niin toki syövät. Eli eivät ole mitään sokerinatsejakaan, heitä vaan enemmän miellyttää kunnon ruoka.

Ovat iloisia ja onnellisia, elämänmyönteisiä ja varsin stressittömiä. Vielä kun itse yltäisi samaan.

Viisaus löytyy nipotuksen ja röpötyksen välimaastosta.

Vierailija
64/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko jollakin mennä oikeasti noin paljon tunteisiin, että tupakoija voi olla vaivaton?

Niin kenellä meni?

Olen tuntenut tuollaisia ihmisiä, vaivat ovat vaihdelleet.

Tuo oli vain toteamus eikä moite.

Vierailija
65/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan parvekkeelle sitten teidän mukaan :)

Tosin en polta, haittaakse? :)

Vierailija
66/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisten ihmisten elimistö ei ilmoittele hyvissä ajoin, että nyt ollaan menossa huonoon suuntaan. Se vakava sairaus voi iskeä keski-iässä aivan yhtäkkiä ja silloin on monesti jo myöhäistä korjata elämäntapoja parempaan suuntaan.

Maksakirroosi kehittyy jo siinä vaiheessa kun maksa-arvot ovat ihan normaalit. Sitten se onkin vain poks, maksa kestää tietyn määrän viinaa, naisen vähemmän kuin miehen.

Vierailija
67/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keuhkoahtaumaa ei voi lopulta välttää.

Vierailija
68/68 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini kuvitteli minut tyttäriensä ikäiseksi, todellisuudessa meillä on vain 10 vuoden ikäero. Työkaveri tupakoi runsaasti, alkoholi laskee kiitettäbästi ainakin työpaikan illanvietoissa. Sairaspoissaolojo runsaasti iän lähestyessä 60 v.