Kuinka paljon auringonotossa kuluu kaloreita??
Otin juuri pari tuntia partsilla ja olen aivan hiestä läpimärkä. Jos hotjoogassa kuluu ihan älyttömästi niin tais kulua nytkin.
Kommentit (19)
Kehon peruskulutus, lihasmassasta riippuen, on 1000 - 1400 kcal/vrk eli 42- 58 kcal/h.
Kuluttaakseen enemmän energiaa olisi lihasten työskenneltävä, pelkkä hikoilu ei lisää kulutusta kun sen hien hankkii makaamalla rentona.
.
Riippuu varmaan siitä montako siideriä/kaljaa otat ;D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 15:34"]
??? Etkö oikeasti tiennyt että saunoessakin palaa kaloreita?? Kaloreilla ja hiellähän on suora yhteys toisiinsa.
[/quote]
En nyt kyllä sanoisi, että kaloreita varsinaisesti "palaa" aurinkoaottaessa. Ihan perusoleminenkin kyllä kuluttaa kaloreita - ovathan kaikki elintoiminnot käynnissä koko ajan - mutta auringonotto ei kyllä lisää tuota peruskulutusta vaikka kuinka siinä hikoaisi.
Voi voi... kyllä oikeasti pikkuhiljaa alan ymmärtää, miksi laihduttaminen on joillekin niin älyttömän vaikeaa...
Jos et ole syönyt 8h mitään, niin sitten palaa jo hienosti läski.
Ai kalorit on kehossa sitoutuneena hikeen? Tuo oli uusi tieto. Ihme etten ole anorektikko kun saunon niin usein.
Ihmiset jotka tulevat pätemään voisivat ensin tarkistella faktoja. Auringossa ruumiinlämpö pyrkii nousemaan radikaalisti ja keho alkaa kuluttaan paljon energiaa pyrkiessään jäähdyttää itseään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset jotka tulevat pätemään voisivat ensin tarkistella faktoja. Auringossa ruumiinlämpö pyrkii nousemaan radikaalisti ja keho alkaa kuluttaan paljon energiaa pyrkiessään jäähdyttää itseään.
Kerropas enemmän sitten miten paljon tämä "paljon energiaa" oikein on kilokaloreissa, kun olet selvästi "tarkastellut faktoja".
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 14:43"]
Ai kalorit on kehossa sitoutuneena hikeen? Tuo oli uusi tieto. Ihme etten ole anorektikko kun saunon niin usein.
??? Etkö oikeasti tiennyt että saunoessakin palaa kaloreita?? Kaloreilla ja hiellähän on suora yhteys toisiinsa.
JA SIIVOTESSA ESIM IMUROINTI MATTOJEN TAMPPAAMINEN KULUTTAA KALOREITA ITSE POLTAN KALOREITA KUMMALLKI NÄISTÄ KOSKA JOKU HITON LENKKEILY ON IHAN TURHAA EN JAKSA EI KIINNOSTA LÄHTEÄ LEMKILLE JA JALAAT ON KIPEÄT JA TURVOKSISSA JOS KÄVELEN ESIM 10 KILOMETRIN LENKIN PIHA TYÖT JA SIIVOAMINEN AJAA SAMAN ASIAN
itse en ole lenkkeily ihimisiä ei todellakaa kiinnosta/huvita lähteä lenkille kaloreita saa poltettua siivoamalla joka kerta imuroin tapmppaan matot tai teen muuta hyödyllistä pihatyötä kun se että lähtisin lenkille ja ikkunat pesemällä saa myös kaloreita poltettua miksi pitäisi lähteä turhaa tietä mittaamaan tämä on vain mun mieli pide
mua ei liikunta kiinnosta pätkääkää saan siivotessa ja puita pilkoessa tarpeeksi hyöty liikuntaa ilman että lähtisin jonnekki tielle tietä mittaamaan olen sisä kissa ja sohva peruna mutta onneksi on muitakin keinoja saada hyöty liikuntaa kun turhan päitte tiellä käveleminen
ON MONIA MUITAKI TAPOJA SAADA HYÖTYLIIKUNTAA KUN KÄVELY JUOKSU ESIM IMUROINTI MATTOJEN TAMPPAAMINEN PUIDEN PILKKOMINEN YM
Tekemättä mitään fyysistä kulutetaan perusaineenvaihdunnan kaloreita. Vastaus löytyy energiantarve tai perusaineenvaihdunnan laskureista. Kulutus määräytyy iän ja sukupuolen mukaan.
mä saan poltettua kaloreita siivoamalla ja kotona puuhastelen päivittäen jotaki ilman että lähtisin kävelylle ei huvita olen sisäkissa
imurointi kuluttaa 276 kcl ja minä imuoroin ja tamppaan matot joka toinen päivä lisäksi löydän muuta tekemistä joka polttaa kaloreita kun se että lähtisin linkille ei voisi vähenpää kiinnostaa lenkkeily on ihan hanurista kaloreita saa poltettua käymättä lenkillä vaikka tekemällä vatsalihasliikkeitä ym ym sellaista
mä en tee paljo mitää fyysistä rasitusta ja silti saan kulutettua kaloreita
ja geenit myös vaikuttaa itse olen hoikka että kait olen periny hyvät geenit
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 14:43"]
[/quote]