Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä laskeskelen senttejä kaupassa ja mitä tekee mies

Vierailija
06.06.2013 |

Meillä on nyt vajaa 300€ loppukuuksi ruoka- ym. kuluja varten viidelle hengelle eli tiukkaa tulee tekemään. Mä syön itse tosi vähän että lapsille jäisi ruokaa.

Nämä 300€ on mun tilillä ja mies pyysi eilen illalla mua siirtämään 30 hänen tililleen jotta voi pelata jotain veikkauksen sivuilla. Mä vedin herneen nokkaan että miten voi syytää sinne rahaa kun ollaan niin tiukilla tällä hetkellä. Mies hermostui ja alkoi uhkailemaan että jos en siirrä niin käyttöön tulee omat rahat. Mä pistän oikeasti KAIKKI mun rahat lasten ja miesten juttuihin, en KOSKAAN osta itselleni mitään. Kuljen mun siskon vanhissa vaatteissa jne. Tuntuu epäreilulta että alkaa uhkailemaan noin. Mun mielestä perhe on perhe eikä ole mitään järkeä alkaa laskemaan minkä rahan edestä kukakin syö tms.

Siirsin sen rahan jonkunlaisen sovun ylläpitämiseksi mutten pystynyt olemaan hiljaa ja avauduin tuosta ettei toinen voi tuhlailla samaan aikaan kun toinen yrittää nipistää kaikesta mahdollisesta ja ettei meillä ole kohta rahaa edes ruokaan. Mies sanoi että jos me ei tulla toimeen niin pitää varmaan erota. Sanoin että jos on tuota mieltä niin "so long". En jää suremaan kiristävää ja välinpitämätöntä miestä. Ei kuulemma ollut tosissaan.

Tänä aamuna tuli suukottelemaan niinkuin ei mitään. Olisin voinut vetää turpaan. Sanoin etten aio pätkääkään varoa mun sanomisia jonkun erolla uhkailemisen takia. Kumpi meistä oli kohtuuton teidän mielestä vai oliko kumpikaan?

(Meidän taloudellista tilannetta en jaksa muuten alkaa puimaan. Tämä on väliaikaista ja uskon että menee pian parempaan päin.)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli on peliriippuvainen niin jätä heti mies.

Vierailija
22/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tähän keski-ikään mennessä oppinut ymmärtämään miksi jotkut naiset pitävät sopua niin tärkeänä, että antavat tuollaisissa asioissa periksi heti, kun mies vähän ärähtää. Vai onko sinulla ap väkivallan uhka päällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laittaisin miehen syömään kaurapuuroa viikon tai pari. Tai vaihtoehtoisesti ehdottaisin, että mies hoitaa omat ruokansa ja myös kokkaa ne. Toisaalta voi olla, että tuommoisesta miehestä ottaisin eron. Vielä näin hyvän sään aikana.

Vierailija
24/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väkivallan uhkaa mutten halua meille sitä tilannetta että on tasan vain ne omat rahat ja laskeskellaan mitä kukakin kuluttaa. Sillähän mies mua uhkaili. Mun tulot on vähän pienemmät kuin miehen eli se tarkoittaisi että meidän elintaso olisi erilainen eikä siinä ole mun mielestä mitään järkeä. Jos mies olisi tuon uhkauksen toteuttanut se olis tarkoittanut että meidän olisi pitänyt jakaa puoliksi kaikki vakuutusmaksut, sähköt, vedet, jätemaksut, ruoat, lasten hoitomaksut ym.

Kunhan meidän taloudellinen tilanne normalisoituu niin vanha systeemi toimii hyvin.

ap

Vierailija
25/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ilmoitat kylmästi miehellesi, että hän on kuluttanut oman osansa ruokarahoista pelaamiseen, etkä siksi voi ostaa miehelle ruokaa tässä kuussa. Sitten ostat ja laitat ruokaa vain itsellesi ja lapsille. Viikon-parin paasto tekee raavaalle miehelle vain hyvää.

peliongelmaa kannattaa myös lähteä purkamaan, jotain ohjeita saa täältä

https://www.veikkaus.fi/fi/pelipaussi

Vierailija
26/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelisin talouteni uudelleen ja mitoittaisin tulot menoihin. Ja siirtyisin kokonaan diktatuuritalouteen ja ottasin mieheltä kokonaan pois rahankäyttöoikeuden. Tuollaisille pikkupojille kuuluu maksaa korkeintaa viikkorahaa. Kyllä naisen pitää olla näissä asioissa se perheenpää. Munaa nyt vähän siskot!

Vierailija
27/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:50"]

Ei ole väkivallan uhkaa mutten halua meille sitä tilannetta että on tasan vain ne omat rahat ja laskeskellaan mitä kukakin kuluttaa. Sillähän mies mua uhkaili. Mun tulot on vähän pienemmät kuin miehen eli se tarkoittaisi että meidän elintaso olisi erilainen eikä siinä ole mun mielestä mitään järkeä. Jos mies olisi tuon uhkauksen toteuttanut se olis tarkoittanut että meidän olisi pitänyt jakaa puoliksi kaikki vakuutusmaksut, sähköt, vedet, jätemaksut, ruoat, lasten hoitomaksut ym.

Kunhan meidän taloudellinen tilanne normalisoituu niin vanha systeemi toimii hyvin.

ap

[/quote]

Aloituksessa AP korostit sitä, että sinä et syö, jotta lapsille jää ruokaa ja että et koskaan osta itsellesi mitään. Herää, teidän elintaso on jo nyt erilainen, jos mies ei tee perheen eteen vastaavia uhrauksia!

Vierailija
28/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:51"]

AP, ilmoitat kylmästi miehellesi, että hän on kuluttanut oman osansa ruokarahoista pelaamiseen, etkä siksi voi ostaa miehelle ruokaa tässä kuussa. Sitten ostat ja laitat ruokaa vain itsellesi ja lapsille. Viikon-parin paasto tekee raavaalle miehelle vain hyvää.

peliongelmaa kannattaa myös lähteä purkamaan, jotain ohjeita saa täältä

https://www.veikkaus.fi/fi/pelipaussi

[/quote]

Meillä mies ei syö talouden tasapainoittamiseksi kotona olleenkaan vaan syö lounasedun turvin töissä. Miten käy tämän uhkauksen, jos miehellä sama verottojan suoma etuus.

Vierailija
29/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:26"]

11. Mikä logiikka tuossa nyt on? Eikös avioerolapun heiluttaminen ole uhkailua pahimmasta päästä (ellet sitten tarkoittanut, että ap:n pitäisi oikeasti erota)? Ja miten niin sitten on pakko puhua asiat alusta loppuun? Eikä ole. Laittaa vaan nimen alle.

Minusta avioerolappu kaivetaan esille siinä vaiheessa, kun puhumiset on puhuttu eikä mikään auttanut. Siinä vaiheessa kun liitto on oikeasti allekirjoitusta vaille finaalissa. Muutoin kyseessä on henkinen manipulointi ja kiristys pahimmasta päästä!

[/quote]

Ap:lla on 2 vaihtoehtoa: joko erota ja oppia, että senttejä ei tarvitse enää laskea tai sitten jatkaa miehen kanssa hyväksyen se, että mies käyttää perheen rahat. Kumpi on fiksumpaa? Ensimmäisessä vaihtoehdossa on vähemmän orja.

Vierailija
30/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:50"]

ap

[/quote]

Aloituksessa AP korostit sitä, että sinä et syö, jotta lapsille jää ruokaa ja että et koskaan osta itsellesi mitään. Herää, teidän elintaso on jo nyt erilainen, jos mies ei tee perheen eteen vastaavia uhrauksia!

[/quote]

Niin se on kyllä totta.

Oon ihan liian uupunut olemaan se ainoa joka edes yrittää. Oon luovuttanut koko miehen suhteen ja mun olis parempi ilman. Ei vaan löydy rohkeuttaa lähteä itse. Vituttaa olla niin nössö. En vaan halua että lapset pomppii kodista kotiin ja että oltais "eroperhe". Henkisesti elän jo aivan erillään miehestä. Kaikki tällaiset jutut joita se tekee ja sanoo on saaneet mut inhoamaan sen kosketusta ym.

ap

Vierailija
31/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi sinun on sitten olla nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa, kuin itsenäinen aikuinen, joka tekee omia arvioita ja valintoja elämässään. Lapsille eroa parempi vaihtoehto on periyttää alistunut martyytinrooli.

Vierailija
32/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkäät miehen tyhjiä uhkauksia?! Nyt mies sai tahtonsa läpi ja sinä surkuttelet.

Eroa. Luultavasti mies pelaisi sitten niin paljon ettei hänellä olisi edes varaakaan pitää lapsia.

Vierailija
33/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peliriippuvuus on kamala tauti..ja siitä saa lapsetkin huonon mallin..

Muuten ei täällä voida sinua auttaa, itsestä se lähtee mitä elämältään haluaa.

Talousasioissa olen sitä mieltä että omat tilit aikuisilla ihmisillä tietenkin ja kaikki yhteiset kulut kuten asuminen, ruoka yms. maksetaan tasan puoliksi. Silloin ei kukaan käytä ketään hyväksi.

Itselläni on paljon pienemmät tulot kuin puolisolla mutta itse aikanaan ehdotin että yhteiset menot puoliksi ja se on toiminut hyvin, ei tule mitään napinaa. Luonnollisesti molemmat hoitaa omat henk.koht.menonsa kuten autot, matkat, harrastukset, vaatetuksen yms.

Eipä tule koskaan riitaa rahasta kun näin toimii.

Vierailija
34/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheidesi mukan henkisesti elätte jo erillänne. Etkä sinä kestä miehesi kosketusta. Vaihtoehdot: Joko saatte asiat puhuttua keskenänne + (parisuhdeterapiaa?) tai eroatte.

Älä ihmeessä jää tuollaiseen suhteeseen vain siksi, ettet halua lastesi olevan avioeroperheestä. So what? Aika moni on.

Vierailija
35/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on nyt sanonut, ettei halua muutosta tilanteeseen. Sillä selvää on, ettei muutos tule itsestään. Ja ap ei ole halukas mihinkään toimiin muutoksen aikaansaamiseksi. Mitä nyt vähän kitisee miehelle, mutta mies on kuitenkin perheenpää, joka sillä mantaatilla päättää perheen raha-asioista.

Eli turhaan ap uikuttaa, kun itsehän hän on tuon tilanteen tuollaiseksi järjestänyt.

Vierailija
36/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 10:21"]

Miehelläsi on peliriippuvuus.

[/quote]

Täsmälleen samaa mieltä. Ei tuollaista käytökselle muuta selitystä ole. Kärsii vierotusoireista ja siksi äksyilee sinulle.

[/quote]

Mistä nyt tuulee? Mä kysyin viime viikonloppuna tutun rahanlainauspyynnöistä kun itse olen sitä mieltä että kumpuaa peliriippuvuudesta - täällä sanottiin että ei noin pienillä summilla! Meidän tapauksessa kyse oli kanssa just vähän päälle 30 eurosta...

Vierailija
37/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 11:20"]

Talousasioissa olen sitä mieltä että omat tilit aikuisilla ihmisillä tietenkin ja kaikki yhteiset kulut kuten asuminen, ruoka yms. maksetaan tasan puoliksi. Silloin ei kukaan käytä ketään hyväksi.

Itselläni on paljon pienemmät tulot kuin puolisolla mutta itse aikanaan ehdotin että yhteiset menot puoliksi ja se on toiminut hyvin, ei tule mitään napinaa. Luonnollisesti molemmat hoitaa omat henk.koht.menonsa kuten autot, matkat, harrastukset, vaatetuksen yms.

[/quote]

Näin se meilläkin menee silloin kun taloudellinen tilanne on nk. normaali. Nyt on miehen huonon työtilanteen takia rahat loppu.

ap

Vierailija
38/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 11:20"]

[/quote]

Näin se meilläkin menee silloin kun taloudellinen tilanne on nk. normaali. Nyt on miehen huonon työtilanteen takia rahat loppu.

ap

[/quote]

En ymmärrä, miksi miehen huono rahatilanne estää molempia pitämästä omia tilejä/rahoja, jos tämä on ollut aiempi käytäntö? Onko rahat yhteisiä siksi, että muuten MIEHEN elintaso putoaisi? 

Kun perheen huono taloustilanne johtuu miehestä, niin sitä suuremmalla syyllä miehen on tingittävä omista menoistaan, ihan ensimmäiseksi kaikesta turhasta kuten rahapeleistä.

Vierailija
39/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa NIIN tutulle! Minä etsin kaupasta ale-tarroin varustettuja ruokia ja lasken jokaisen sentin ja mies ostaa mäyräkoiran ja laittaa pitkävedon tms! Minä pohdin että voiko lapsen viedä yksityiselle lääkäriin visalla (summan saisi vielä takaisin vakuutuksesta aikanaan), mies siirtää melkein saman summan visalta pelitilille! Ja sitten kun todetaan, että onpa taas rahatilanne huono, niin ensimmäisenä mies marisee minun aiheuttamista kuluista! Itseeni en kuluta juuri mitään, lapsiin menee kaikki "ylimääräinen" (eli ostan vaikka lapselle kengät, eikä mitään ökykalliita todellakaan)! 

Monen ehdottama yhteinen taloustili ei meillä kyllä toimisi, koska sinne pitäisi käytännössä siirtää molempien kaikki rahat ja toiseksi, jos miehen rahat on loppu ja sen tarvii tankata auto niin pakkohan sille sitä rahaa on antaa että töihin pääsee! Raivostuttavaa!

Vierailija
40/56 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisiä ukoja teillä, kun eivät osaa edes raha-asioistaan huolehtia!

Itse asettaisin yhdessä elämiselle muutaman ehdon:

- mies sulkee pelitilinsä ja hakee ulkopuolista apua peliriippuvuuteen

- perheen kaikki rahat ohjataan yhteiselle tilille, johon vain AP:lla on käyttöoikeus. Mies saa omaan käyttöönsä "kuukausirahan" joka kattaa miehen omat välttämättömät kulut. Välttämättömät kulut määritellään yhdessä tarkasti laskien esim. muutaman edellisen kuukauden kulutuksen perusteella. Tämä voidaan toteuttaa myös niin, että ensin määritellään perheen yhteiset pakolliset menot (mm. vuokra, ruoka, sähkö, vakuutukset) ja jos jotain ylimääräistä jää jäljelle, se jätetään puolisoiden tileille omaan käyttöön joko 50/50 tai ansioiden suhteessa.

Ja jos mies ei noihin ehtoihin taipuisi, niin ottaisin eron